וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה משיב אש לסעודים: "חיזבאללה במצב הכי טוב שלו זה שנים"

אילן זלאיט

2.3.2016 / 1:25

מזכ"ל חיזבאללה הגיב להפסקת המימון הסעודי ללבנון על מנת לפגוע בארגונו וטען: "הפרויקט של הסעודים באזור הוא יצירת מלחמות אזרחים". הוא הוסיף כי ישראל ומדינות נוספות לא מעוניינות בהפסקת האש בסוריה. ומה הוא חושב על החיקוי שלו?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ראש ממשלת לבנון לשעבר אל-חרירי למלך הסעודי: "אל תנטוש אותנו")

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגיב אמש (שלישי) להחלטה מצד ערב הסעודית להקפיא כספי סיוע ללבנון במטרה לפגוע בארגונו. בנאום שנשא ושודר ברשתות הטלוויזיה, טען נסראללה כי "חיזבאללה נמצא כיום במצב הטוב ביותר זה חמש שנים. איש לא יכול לחשוב שנחלשנו". המזכ"ל אף הוסיף כי ארגונו "לא מחויב" ליציבות במדינה.

נסראללה האשים את ערב הסעודית, ישראל וארצות הברית בכך שהן מממנות גורמים הפועלים לפריצתן של מלחמות אזרחים במזרח התיכון. "הפרויקט של הסעודים באזור הוא יצירת מלחמות אזרחים", טען. כמו כן, הוא האשים את ערב הסעודית בשליחת מילארדי דולרים ואלפי טונות של תחמושת לכוחות האופוזיציה הנאבקים במשטר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג חיזבאללה לשעבר על המלחמה בסוריה: "הפכנו לשכירי חרב של רוסיה"
ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות
הנטישה הסעודית: לבנון הפכה לכלי במשחקי השליטה במזרח התיכון

תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה, דאחייה, ביירות, 16 בפברואר 2016. AP
"חיזבאללה ערוך ומוכן להתמודד לבדו בכל עימות". תומי חיזבאללה צופים בנאום נסראללה בדאחייה, ביירות, בחודש שעבר/AP

הוא הוסיף כי יש "גורמים בינלאומיים" המבקשים לפתוח במבצע צבאי כמו זה הנערך בתימן, נגד החות'ים בעלי בריתם של האיראנים, בלבנון. "חיזבאללה ערוך ומוכן להתמודד לבדו בכל עימות", הבהיר נסראללה, "לא נקרא לעזרה מבעלי בריתנו".

בהתייחסות למלחמת האזרחים בסוריה הנמשכת זה קרוב לחמש שנים, ושלארגונו יש חלק פעיל בלחימה לצד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד, האשים נסראללה את ישראל בכך שאינה רוצה שהפסקת האש במדינה תישמר. מזכ"ל חיזבאללה הביע בנאומו תקווה כי השקט היחסי יישמר וכי יימצא פתרון מדיני למשבר, אולם טען כי כמה מדינות, בהן ישראל, ערב הסעודית, טורקיה, "וייתכן שגם ארצות הברית", לא מעוניינות בכך.

חות'ים מניפים כרזה של חסן נסראללה בהפגנה בצנעא, תימן, 19 בפברואר 2016. רויטרס
"לא נקרא לעזרה". מורדים חות'ים מניפים כרזה עם דמותו של נסראללה בתימן/רויטרס

נסראללה גם התייחס לחיקוי שלו ששודר בטלוויזיה הסעודית ועורר סערה בקרב תומכיו בלבנון. "זה סימן לחולשה שלהם", טען, "רמה כל כך נמוכה, שלא אגיב עליה". הוא הכחיש כי לחיזבאללה יש קשר כלשהו להפגנות שפרצו בעקבות השידור, וקרא לתומכיו שלא לצאת לרחובות בשל עניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully