וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: איתרנו חפץ דמוי אבן ובו מצלמת ריגול ישראלית

אילן זלאיט

29.1.2016 / 15:40

צבא לבנון הודיע כי חשף "מכשיר בלתי-מזוהה" בסמוך לגדר הגבול עם ישראל. כמו כן, כלי תקשורת במדינה כי מדובר במצלמה שהוסתרה בתוך אזור החיץ וכי כוח צה"ל נפרס מעברו השני של הגבול לצורכי בקרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכישר שאותר היום בלבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

צבא לבנון דיווח היום (חמישי) כי איתר, יחד עם כוחות יוניפי"ל, "מכשיר בלתי מזוהה" המונח בסמוך לגדר הגבול עם ישראל, מול הכפר אל-עדיסה שבלבנון ומשגב עם שבגליל העליון. המכשיר נלקח בדיקה ובהמשך דיווחו כלי תקשורת במדינה כי מדובר בחפץ דמוי אבן ובו מצלמת ריגול. כמו כן נטען כי המכשיר הוצב ככל הנראה באזור החיץ ולא בשטח ישראל.

בהודעה שפרסם צבא לבנון נכתב: "כוח של הצבא וכוח יוניפי"ל איתרו מכשיר בלתי-מזוהה המונח על גדר התיל המפרידה בין ישראל ולבנון, בסמוך לאל-עדיסה". במקביל דווח כי כוח צה"ל נפרס מעברו השני של הגבול כדי לעקוב אחר המתרחש.

עוד בוואלה! NEWS:
אם תרצו מתנצלים על קמפיין השתולים בתרבות: "היינו צריכים להקפיד יותר"
ראש ארגון הפשע בני שלמה נעצר בנתב"ג בחשד לסחיטה באיומים
הניה רומז: אנחנו ממשיכים לחפור מנהרות לשטח ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר ההאזנה שהופץ לכאורה על ידי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר האחרון דווח כי מכשיר האזנה ישראלי פוצץ בסמוך לכפר בורג' אל-מולוכ שבאזור מרג' עיון בדרום לבנון. על פי הדיווח בכלי התקשורת הלבנוניים, הפיצוץ אירע בשעה שעבר בסמוך למקום בולדוזר, ושני פועלים שהיו בו נפצעו. מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

ברשת "אל-ערבי" דווח כי כוחות של הצבא הלבנוני הוזעקו לאזור הפיצוץ, הטילו עליו סגר ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. בסוכנות הידיעות הממלכתית דווח כי מדובר באירוע על רקע פלילי, אולם מרבית כלי התקשורת צוטט הדיווח בדבר מכשיר האזנה ישראלי. "ישראל פוצצה מכשיר ריגול באמצעות שני מטעני חבלה קטנים, בעת שדחפור עבד בכביש", נמסר ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה.

לפני כשנה, פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה, על פי הדיווחים הלבנונים,ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון. על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully