וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיני סופר טיוזדיי" יצא לדרך: טראמפ וקלינטון מקווים לזכות בכל הקופה

עם מאות נציגים על הכף, לבחירות המקדימות בחמש מדינות הלילה תהיה השפעה מכרעת על המשך המרוץ לבית הלבן. רוביו וקייסיק עשויים להצליח במדינותיהם, אולם קרוז מנסה להציג את עצמו כאלטרנטיבה היחידה לטראמפ. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המועמדים המובילים במרוץ לבית הלבן, הילרי קלינטון בצד הדמוקרטי ודונלד טראמפ בצד הרפובליקני, ספגו בימים האחרונים חיצי ביקורת רבים מיריביהם, בניסיון לערער את אחיזתם בקהל הבוחרים לקראת "מיני סופר טיוזדיי", הבחירות המקדימות בחמש מדינות במקביל. הקלפיות בפלורידה, אילינוי, מיזורי, קרוליינה הצפונית ואוהיו נפתחו היום (שלישי), ועם קבלת התוצאות, הצפויות זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות האחרונות בשעה 2:00 לפנות בוקר (שעון ישראל), יתברר אם השביל למועמדות של קלינטון ושל טראמפ סלולה – או שדווקא יתהפכו היוצרות.

למרות שמדובר בחמש מדינות בלבד – בהשוואה ל-12 ב"סופר טיוזדיי" ב-1 במרץ – מדובר במדינות גדולות עם מספר נציגים גבוה מאוד, כך שניצחון הלילה עשוי להיות בעל השפעה מכרעת על המשך המרוץ. ההשפעה על המרוץ הרפובליקני עשויה להיות מובהקת עוד יותר, מאחר שבפלורידה ובאוהיו – שיחד יעניקו 165 נציגים – הבחירות מתנהלות בשיטת "המנצח לוקח הכול". טראמפ מוביל בסקרים, אולם יריביו ממדינות אלה – מרקו רוביו מפלורידה וג'ון קייסיק מאוהיו – לא מתכוונים לוותר בקלות.

עוד בוואלה! NEWS:
התקריות האלימות בכנסיו של שליח הגזענים לוושינגטון הן רק ההתחלה
תרסיס פלפל, מעצרים – ודאעש: השגרה החדשה בעצרות של טראמפ
סערה בנאום טראמפ באוהיו: המאבטחים זינקו לבמה מחשש לפגיעה בו

טד קרוז ודונלד טראמפ בעצרת פוליטית בוושינגטון, ספטמבר 2015. רויטרס
היחיד שהבטיח לתמוך בטראמפ אם יזכה. קרוז וטראמפ, ספטמבר 2015/רויטרס

גם אם טראמפ יזכה הלילה בכל הקופה, כפי שצופים חלק מהסקרים, המרוץ לא יהיה סגור. במקרה כזה, לאופן שבו יתחלקו הנציגים בין המועמדים האחרים יהיה משקל רב, כמו גם לשאלה אם הממסד הרפובליקני יצליח להתאחד מאחורי אלטרנטיבה ברורה לאיל ההון מניו יורק, שעורר את זעמם של רבים במפלגה ובציבור האמריקני כולו. הטסקני טד קרוז, שאינו אהוד גם הוא על הממסד הרפובליקני, מקווה להציג את עצמו ככזה, והבהיר למצביעים: אני התקווה האחרונה שלכם.

"קדימה, המים נעימים", קרא קרוז לתומכי רוביו וקייסיק בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית. למרות שהוא נמצא במקום השני מבחינת ספירת הנציגים וחרף הביקורת הקשה כלפי טראמפ, קרוז מתקשה לאחד את שורות המפלגה תחת הנהגתו. עם זאת, הוא המועמד היחיד שהתחייב לתמוך בטראמפ אם זה יזכה במועמדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

למקהלת הקולות נגד טראמפ הצטרף סרטון שבו נשים מקריאות ציטוטים סקסיסטיים של המועמד הרפובליקני המוביל, וזכה ליותר מ-600 אלף צפיות תוך פחות מיממה. "כך דונלד טראמפ מדבר על האימהות שלנו, על אחיותינו, על בנותינו", מבהירות הנשים בסיום הסרטון.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בשרלוט, קרוליינה הצפונית, 15 במרץ 2016. רויטרס
" הולכים לפגוע בפרנסתם של הרבה כורי פחם וחברות כרייה". קלינטון, היום בקרוליינה הצפונית/רויטרס

במרוץ הדמוקרטי, שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון זכתה לביקורת חריפה על דברים שאמרה, והתפרשו כיוצאים נגד מעמד הפועלים הלבן בארצות הברית. כך, למשל, קלינטון אמרה בעצרת בחירות בקולומבוס, אוהיו: "אנחנו הולכים לפגוע בפרנסתם של הרבה כורי פחם וחברות כרייה". היא התכוונה לכך שהבית הלבן תחת הנהגתה ייצור מקומות עבודה במגזר הסביבתי, אולם דבריה התקבלו בקרב גורמים רבים כ"התעלמות בוטה מהגברים והנשים שפועלים לתת לאמריקה אנרגיה", כפי שהגדיר זאת הארגון הדמוקרטי "America Rising".

קלינטון מקווה לא להיכשל הלילה, כפי שקרה במישיגן, אז הפסידה באופן לא צפוי כלל לסנאטור מוורמונט ברני סנדרס. היא התמקדה באירועי בחירות בפלורידה ובקרוליינה הצפונית, שם היא מובילה בסקרים, ונטשה בימים האחרונים את אוהיו, מיזורי ואילינוי, שעשויות ללכת לסנדרס. במטה הבחירות של סנדרס טענו השבוע כי קלינטון "לא הוכיחה" שהיא מסוגלת לנצח ברוב גדול באזורים שאינם דרום ארצות הברית.

עצרת בחירות של ברני סנדרס בשיקגו, אילינוי, 14 במרץ 2016. רויטרס
קלינטון "לא הוכיחה". עצרת בחירות של ברני סנדרס בשיקגו, אילינוי, אמש/רויטרס
מרקו רוביו בעצרת בחירות בווסט פאלם ביץ', 14 במרץ 2016. רויטרס
ייקח מטראמפ את מדינתו? רוביו לפני עצרת בחירות בווסט פאלם ביץ', פלורידה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully