וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בנאום טראמפ באוהיו: המאבטחים זינקו לבמה מחשש לפגיעה בו

יממה אחרי שביטל את עצרת הבחירות בשיקגו בשל מהומות אלימות, אירעה התקרית כשאמר שהוא "יזמין הובלה לנשיא מהבית הלבן". רוביו על העימותים בשיקגו: "זה מה שקורה כשפוליטיקאים מדברים כאילו הם בטוויטר"

צילום: רויטרס

מאבטחיו של המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, זינקו אמש (שבת) לעבר הפודיום שעליו נשא דברים באוהיו, כאשר חששו שאחד המשתתפים מנסה לפגוע בו. בשניות שלפני האירוע, אמר טראמפ: "אני אזמין בעצמי מוביל לנשיא", בהתייחסו ככל הנראה לפינוי הנשיא ברק אובמה מהבית הלבן, ולאחר מכן הסתובב לאחר בבהלה ואנשי הביטחון הקיפו אותו. ואולם, לאחר זמן קצר ירדו מן הבמה וטראמפ המשיך בדבריו.

"תודה על האזהרה. ציפיתי את זה, אבל איזו עבודה טובה", פנה טראמפ לקהל, משועשע מהתקרית. "ולחשוב שהיו לי חיים כל כך טובים. למה אני צריך את זה? אתם יודעים למה אני צריך את זה? כי אני אוהב את המדינה הזאת. זה זמן לנקמה", הוסיף. בטרם ירד מהבמה, אמר: "יש משהו כיפי יותר מעצרת בחירות של טראמפ?".

בשעות הערב עצרו הרשויות באוהיו את הגבר שהסתער לעבר הבמה שעליה עמד טראמפ. השריף המקומי אמר כי הגבר חשוד "ביצירת היסטריה והתנהגות פרועה".

עוד בנושא:
"זרקנו אותו": טראמפ ביטל עצרת בשיקגו - בעקבות הפגנת אלפים
טראמפ ינאם בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון
קרסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "למעשה הוא אדם אינטליגנטי"

סוכני השירות החשאי מאבטחים את דונלד טראמפ בנמל התעופה באוהיו. 12 במרץ 2016. רויטרס
"יש משהו כיפי יותר מעצרת בחירות של טראמפ?". המאבטחים סביב המועמד המוביל/רויטרס

ואולם, יריביו של המיליארדר המוביל מעט פחות משועשעים, ומנסים למנף את המהומות סביבו ביממה האחרונה. לאחר שביטל את הגעתו לעצרת בחירות בשיקגו בעקבות עימותים אלימים שבהם השתתפו מאות בני אדם מחוץ לאולם,

יריביו של המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, אשר התמעטו עם המשך המרוץ והפכו רק בחודש וחצי האחרון מ-11 לשלושה, ניצלו את מאורעות היממה האחרונה כדי לתקוף אותו. "כשאתה מנהל קמפיין שמעודד אלימות, כשאתה מנהל קמפיין שעוסק באלימות פיזית נגד עיתונאים, אתה מייצר אווירה שמהווה כר פורה למריבות מלוכלכות", אמר היום יריבו של טראמפ, הסנאטור טד קרוז, שמוביל אחריו במרוץ לראשות המפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016. רויטרס
"כשאנשים אומרים מה שבא להם, נוצרים כאוס ואנרכיה". מעצר בהפגנה נגד טראמפ, אתמול/רויטרס

"זה מה שקורה כשפוליטיקאים מדברים כאילו הם בטוויטר", הוסיף היום מרקו רוביו, הסנאטור מפלורידה שמתמודד במרוץ ולפי שעה במקום השלישי במרוץ, בהתייחס לתוצאות הרטוריקה של טראמפ. "כשאנשים אומרים מה שבא להם, הכל מתפרק. זה נקרא כאוס, אנרכיה, ולשם מועדות פנינו". אף שהוא מעונין להיות ראש המפלגה, אמר שאם יצטרך, יתמוך בעתיד בכל מתמודד רפובליקני, אך האירועים "הופכים את זה לקשה יותר בכל יום".

בהמשך, אמר: "איש אינו חף מאשמה כאן. יש לטראמפ אחריות לטון הכללי. אני חושב שמה שקרה הלילה עצוב. צר לי על המדינה שלנו". עם זאת, הוא טען שהמפגינים אתמול היו "מפגינים מקצועיים" וכי הוא מוכן להתחייב שחלקם קיבלו תשלום על מנת לעורר מהומה. כשנשאל אם יש למפלגה הרפובליקנית דרך לרסן את האווירה שיצר טראמפ, אמר שאין לה "סוג כזה של השפעה". "אין להם שליטה על מועמדים אינדיווידואליים", אמר.

דונלד טראמפ נושא דברים לאחר שקיבל את תמיכתו של המועמד הפורש בן קרסון בפאלם ביץ', מרץ 2016. רויטרס
"ההחלטה לבטל היא נכונה, אפילו שחופש הביטוי שלנו נפגע". טראמפ, היום/רויטרס

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס למהומות, וקרא למועמדים להימנע משפה מסיתה ו"לעדן את הטונים". "אנשים שמועמדים על תפקיד ציבורי צריכים להיות ממוקדים בהפיכת המקום הזה לטוב יותר", אמר. "לא להתעסק בעלבונות והקנטות, להימנע ממחלוקות על רקע אמונה וגזע ובטח שלא לנהוג באלימות".

מוקדם יותר היום פורסם כי המטה של טראמפ ביטל עצרת בחירות שאמורה הייתה להתקיים בסינסינאטי שבאוהיו בשל "נסיבות ביטחוניות". לפי אריק דטרז, דובר מטעם הקמפיין המקומי במדינה, צוות האבטחה מטעם השירות החשאי לא הספיק להשלים את ההכנות הנדרשות לאירוע.

ואולם, לא עבר זמן רב והדוברת הראשית של הקמפיין, הופ היקס, הכחישה את הדיווח. לדבריה, הם "לא מכירים ביטול כזה. אוהיו היא אחת מחמש המדינות שבהן ייערכו בחירות מקדימות למפלגה הרפובליקנית ביום שלישי.

מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016. רויטרס
"לשנאה אין כאן מקום". מפגינים מחוץ לעצרת אתמול/רויטרס

אתמול פרצו עימותים אלימים בין מאות תומכיו של טראמפ לבין מתנגדים מחוץ לאולם שבו אמור היה לנאום. במקום נכחו אלפי בני אדם והעימותים פרצו עוד בטרם החלה העצרת. עקב כך, ביטל טראמפ את הגעתו.

רוב המשתתפים היו שחורים והיספאנים ומחו על היחס של טראמפ נגד מהגרים. כשהתראיין לאחר ההודעה על ביטול העצרת ל-CNN, אמר שהוא "לא רוצה שאיש ייפגע". "אני חושב שההחלטה לבטל היא נכונה, אפילו שחופש הביטוי שלנו נפגע".

(עדכון ראשון: 17:35)

מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016. רויטרס
מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016/רויטרס
מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016. רויטרס
מפגינים בשיקגו, מחוץ לעצרת שבה אמור היה דונלד טראמפ לשאת דברים ולבסוף בוטלה, מרץ 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully