וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נכנע בלי מאבק": המשפט שביקש הנער שמת מסרטן נחקק על קברו

14.3.2016 / 20:11

נחמן מנחם ביטן בן ה-14, שמחלתו אובחנה כבר בגיל 9, הותיר אחריו פתק מרגש להוריו שבו הודה להם על מה שעשו עבורו. משפחתו קיימה את בקשתו האחרונה. "מה שנכתב נחרט גם בלבנו"

קברו של נחמן מנחם ביטן. ארז ברוכי עיתון צהוב, מערכת וואלה! NEWS
"נמשיך את צוואתו". קברו של ביטן/מערכת וואלה! NEWS, ארז ברוכי עיתון צהוב

לפני שהלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, השאיר נחמן מנחם ביטן בן ה-14 בקשה אחת למשפחתו - והיא שעל מצבתו ייחקק המשפט "לא נכנע בלי מאבק". ביום חמישי שעבר זכתה המשפחה מנתיבות לקיים את צוואתו בטקס גילוי המצבה, שם הקריאו את הפתק שעליו כתב נחמן את צוואתו.

כמה שבועות לפני מותו, הודה נחמן להוריו בפתק שכתב על תמיכתם ועל כך שעשו הכול למענו מאז שאובחנה מחלתו בגיל תשע. בסיום דברי התודה, שנקראו רק לאחר שהלך לעולמו, כתב את משאלתו האחרונה בנוגע למצבה שתוקם על קברו. על מצבתו של נחמן נחקק: "זאת מצבת בננו, אחינו היקר והאהוב, רך בשנים וגדול במעשים, שהאיר פנים לכל אדם והיה נעים הליכות. תמים עם בוראו ועם בריותיו, הזדכך בייסורים וקבלם באהבה, לא נכנע בלי מאבק".

עוד בוואלה! NEWS:
שכנת משפחת הפעוטה שנפלה מקומה חמישית: "איך אפשר להשאיר בת 3 לבד?"
חשד: הורים מאילת גרמו חבלה קשה באיבר מינו של בנם בן הארבע
"המציאות דורשת יצירתיות": אם חיפשה עבודה - ופתחה סטודיו לקעקועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה מודע מאוד למצבו". הפתק האחרון שהותיר ביטן לבני משפחתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודו של נחמן, אדיר טויטו, סיפר כי מחלתו של נחמן האיצה מאוד את התבגרותו. "הוא היה מודע מאוד למצבו, לכן אנחנו כלל לא הופתענו מהבקשה", אמר. "נחמן לא הרים ידיים ונלחם עד לרגע האחרון. נשאר לנו רק לזכור את הילד עם החיוך הכובש, שיישאר צעיר לנצח".

טויטו הוסיף: "המשפט שנחמן כתב נחרט על מצבתו ובלבנו ונשאר כמו צוואה להמשך חיינו". בני משפחה נוספים הצטרפו להבטחה: "בכוונתנו להמשיך את צוואתו - שלא להיכנע בלי מאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully