וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שתי נערות נעצרו בחשד שתכננו פיגוע בהשראת הטבח ב"בטקלאן"

הנערות, בנות 15 ו-17, התכתבו בפייסבוק על ביצוע טבח המוני כמו זה שבמהלכו נרצחו 90 בני אדם במתקפת הטרור שאירעה בפריז בנובמבר האחרון. לשתיים מיוחסת עבירה של קשירת קשר לביצוע פיגוע

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
השתיים טרם השיגו חומרי נפץ או נשקים לפיגוע. אולם "בטקלאן", נובמבר/רויטרס

הרשויות בצרפת עצרו בשבוע שעבר שתי נערות ופתחו נגדן בחקירה פלילית בחשד שתכננו מתקפת טרור הדומה לזו שהתרחשה ב-13 בנובמבר בשנה שעברה באולם הקונצרטים "בטקלאן" שבפריז. על פי דיווח ברשת BBC, השתיים, בנות 15 ו-17, התכתבו בפייסבוק לגבי המתקפה המתוכננת. הן הופיעו בפני שופט ביום שישי האחרון, ועל פי התביעה, תכנון הפיגוע היה רק בשלביו הראשונים – כך שהנערות טרם השיגו חומרי נפץ או נשקים.

משרד התובע הכללי בפריז קבע כי בת ה-15 תישאר במעצר ואילו בת ה-17 שוחררה למעצר בית. הן נעצרו על ידי סוכנים ביחידה ללוחמה בטרור של משטרת צרפת, ומיוחסת להן עבירה של קשירת קשר לביצוע פעולת טרור. שתי נערות נוספות נחקרו במשטרה בקשר למקרה ושוחררו.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"דאעש-ליקס": מידע על המחבלים מפריז נמצא במסמכים שהודלפו
עדויות מפריז: "המוח" שהה בסמוך לאולם והדריך בטלפון את המחבלים
מיוון ועד איטליה: כך תוכננה מתקפת הטרור בפריז

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
90 בני אדם נרצחו בטבח באולם. פינוי פצועים מאולם "בטקלאן", נובמבר/רויטרס

הטבח באולם "בטקלאן" היה אחד מהאירועים המרכזיים במתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בפריז בנובמבר, שבמהלכה נרצחו 130 בני אדם. שלושה מחבלים לבושים חגורות נפץ נכנסו לאולם בזמן הופעת רוק ופתחו באש לעבר השוהים במקום. לאחר שהתבצרו באולם ורצחו 90 בני אדם, השלושה נורו למוות לבסוף על ידי כוחות הביטחון. חמושים נוספים תקפו בתי קפה ומסעדות ברחבי העיר, כמו גם באזור האצטדיון "סטאד דה פראנס".

לאחר הפיגועים, שעליהם קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נכנסה צרפת למצב חירום שהוארך כמה פעמים, לאחרונה עד לחודש מאי. בשבועות שלאחר מתקפת הטרור ניהלו כוחות הביטחון הצרפתיים מצוד אחר המחבלים והמעורבים בתכנון הפיגועים. המצוד התנהל גם בבלגיה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully