וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסורים עתרו לבג"ץ נגד בנט כדי לבטל כינוס המועצה להשכלה גבוהה

12.3.2016 / 18:20

אנשי אקדמיה הגישו עתירה נגד כינוס המועצה, שזקוקה ל-19 חברים כדי להתאסף, אך מונה 16 בלבד - ולדבריהם "לא מהווה ייצוג הולם". זאת, לאחר שורת מהלכים שביצע בנט ובראשם הדחתה של סגנית יו"ר המל"ג

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
העותרים מתנגדים למהלכי יו"ר המל"ג, שר החינוך נפתלי בנט/הארץ, מוטי מילרוד

קבוצת של עשרה פרופסורים הגישה אתמול (שישי) עתירה לבג"ץ בדרישה שלא לאפשר את כינוס המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ביום שלישי הקרוב, בטענה שאין תוקף חוקי להתכנסותה. לדבריהם, כדי להתכנס, צריכה המל"ג 19 חברים לפחות מתוך 25, אולם כיום נותרו בה 16 חברים בלבד, לאחר התפטרות שישה מחבריה לפני כמה שבועות. ואולם, חוות דעת של משרד המשפטים אישרה למועצה להתכנס.

הפרופסורים מתנגדים למהלכיו של יו"ר המל"ג שר החינוך נפתלי בנט, ובראשם הדחתה של פרופ' חגית מסר ירון מתפקיד סגנית יו"ר המועצה ומינויה של ד"ר רבקה ודמני שאומן במקומה. לדבריהם, "התפטרות החברים הובילה לפגיעה בחובת הייצוג ההולם של המוסדות להשכלה גבוהה על פי דין", וכן "הובילה למצב שבו אין במועצה מומחיות מספקת לקבלת הכרעות בסוגיות כבדות המשקל בהן היא דנה". זאת, לאחר שהמועצה נותרה עם "שלושה חברים מאוניברסיטאות מחקר וללא ייצוג למוסדות ייחודיים כגון מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה".

עוד בוואלה! NEWS:
מבוכריס ועד פינטו: כך הפך הפוליגרף לדבר החם בחדר החקירות
"אם אכנס לדיכאון, אתאבד": טרנסג'נדריות בזנות, מטר מהגלריות של ת"א
הצלחת טראמפ מחזקת את המסר של ביידן לנתניהו: קבל את הסיוע הביטחוני

פרופסור חגית מסר ירון, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה. גדעון מרקוביץ,
הודחה מתפקידה כסגנית יו"ר המל"ג. פרופ' חגית מסר ירון/גדעון מרקוביץ

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד הרן רייכמן, מתבקש בית המשפט להגיש צו על תנאי שיחייב את המשיבים, ובהם שר החינוך בנט והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, "להשיב מדוע לא יורה בית המשפט הנכבד על הפסקת פעילות המועצה להשכלה גבוהה, המונה כיום 16 חברים בלבד, וועדות המשנה שקמו מתוכה – עד שימונו חברים בהתאם לדרישות חוק המועצה להשכלה גבוהה".

מוקדם יותר השבוע הודיע ועד ראשי האוניברסיטאות כי העביר למועצה רשימת מועמדים מטעמו למילוי מקומם של הפרופסורים שהתפטרו. בכך, מיישרים ראשי האוניברסיטאות קו עם שר החינוך ולא מתייצבים לצדם של מאות ואלפי חברי סגל, שחתמו בשבועות האחרונים על עצומות נגד מהלכי השר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully