וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס במקום שכר, חנק במכולות: דוח חמור של האו"ם על דרום סודאן

נציבות זכויות האדם של האו"ם פרסמה דוח שלפיו המצב במדינה הוא "מהנוראיים בעולם". תוך חצי שנה נרשמו במדינה 1,300 מקרי אונס. מתנגדי המשטר מוצאים להורג על ידי חנק, שריפה או תלייה

חיילים בדרום סודאן. AP
גישה של "תעשה מה שאתה רוצה ותיקח מה שאתה רוצה". חיילים בדרום סודאן/AP

נציבות זכויות האדם של האו"ם פרסמה היום (שישי) דוח על דרום סודאן, ובו עלה כי הממשלה אפשרה ללוחמים לאנוס נשים במקום לשלם להם שכר. לפי הדוח, מצב זכויות האדם במדינה הוא "מהנוראיים בעולם".

הדוח בחן את התנאים במדינה בשנה החולפת והעלה כי האזרחים סובלים מביזה, הרג ואונס על ידי כוחות הצבא ובעצימת עין של הממשלה. כך למשל, צוות שבדק את רשויות המדינה גילה שמיליציות חמושות יחד עם צבא דרום סודאן נהגו לבצע את העבירות בגישה של "תעשה מה שאתה רוצה ותיקח מה שאתה רוצה". באחד המקרים, התלבטו החיילים אם לאנוס ילדה בת שש. בסופו של דבר, כך הובא בדוח, הוחלט לירות בה.

ראש הנציבות, זייד ראאד אל חוסיין, ציין כי בין אפריל לספטמבר 2015 התקיימו במדינה כ-1,300 מקרי אונס מעין אלו. לדבריו, האונס האכזרי במדינה שימש את הצדדים ככלי לחימה. בנוסף לאלימות המינית, צעירים רבים חטפו נשים ונערות כסוג של תשלום עבור עבודתם.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אין יותר פרו-ישראלי ממני"
קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"
לבנון: אל-חרירי שב לביירות "כדי להישאר" - ותקף את חיזבאללה

אזרחים במחוז קוץ' הנשלט בידי המורדים, מדינת יוניטי, דרום סודאן, ספטמבר 2015. AP
סובלים מרעב, עוני ותנאי מחייה קשים. אזרחי דרום סודאן/AP

הדוח מציג תמונה עגומה לפיה אזרחים אשר נחשדו בתמיכה בקבוצות אופוזיציה הוצאו להורג בשורה של עינויים שכללו שריפה למוות, חנק במכולות, תלייה מעצים וביתור גופות. לפי ממצאי הדוח, אין אחד שהצליח להתחמק מהעונשים החמורים, בהם גם ילדים ונכים שהוצאו להורג באותן השיטות.

שנתיים לאחר שדרום סודאן קיבלה את עצמאותה ב-2011 פרצה במקום מלחמת אזרחים. בנוסף להיקף ההרוגים הרב במדינה, מרבית האזרחים סובלים גם מעוני, רעב ותנאי מחייה קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully