וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסתה: צה"ל פשט על משרדי ערוץ טלוויזיה פופולרי בגדה

11.3.2016 / 6:30

הכוח החרים משדרים וציוד טכני ועצר את בעל התחנה בביתו שבכפר ביר זית. לפי דובר צה"ל, מדובר בתחנה הקשורה לג'יהאד האסלאמי, ומהווה התאחדות בלתי מותרת על פי חוק

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

כוחות צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל והמנהל האזרחי פשטו הלילה (שישי) על משרדי ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני הפופולרי "פלסטין אל-יום" בעיר אל-בירה שליד רמאללה, והחרימו משדרים וציוד טכני. לפי דובר צה"ל, מדובר בתחנה הקשורה לג'יהאד האסלאמי, ומהווה התאחדות בלתי מותרת על פי חוק. הערוץ פועל בעיקר דרך שידורי טלוויזיה, אך מפיץ את תכניו גם ברשת האינטרנט, בדגש על רשתות חברתיות.

על פי המידע שנאסף בשירות הביטחון הכללי, ארגון הג'יהאד האסלאמי השתמש בערוץ ככלי מרכזי להסתת האוכלוסיה ביהודה ושומרון, תוך שהוא קורא לביצוע פיגועי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה. במסגרת הפעילות, הוצא למקום צו סגירה ובעל התחנה, פארוק עומר קאסם עליאת, בן 34 המתגורר בביר זית שמצפון לרמאללה, נעצר בביתו. בעברו היה עליאת בכלא הישראלי על רקע פעילותו בארגון הג'יהאד האסלאמי.

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, כוחות גדולים של הצבא נכנסו למשרדים, החרימו אמצעי שידור ועצרו שניים מהעובדים - צלם ואיש הצוות הטכני. עוד דווח כי צה"ל פשט על משרדי חברת התקשורת "טראנס מדיה" שבאל-בירה, המעניקה שירות לכמה ערוצי תקשורת, והחרימה ציוד.

עוד בוואלה! NEWS:
נחישות פלסטינית, תוואי מורכב ופוליטיקה: הבעיות בדרך לגדר בעוטף י-ם
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אין יותר פרו-ישראלי ממני"
קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"

פעילות לוחמי גבעתי בחברון לאיתור כלי נשק בבתי של פלסטיניים. 13 בינואר 2015. דובר צה"ל
פעילות גבעתי בחברון, ינואר האחרון/דובר צה"ל

אמש התקיים דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני שבו הוחלט להתחיל ליישם בהקדם את ההחלטות שהתקבלו אחרי הפיגועים בירושלים, יפו ופתח תקווה. בין היתר, הוחלט על סגירת תחנות שידור פלסטיניות שמסיתות לטרור. החלטות נוספות שהתקבלו הן בעניין תחילת עבודות לסגירת הפרצות בגדר הביטחון בעוטף ירושלים והקמה מחדש של הגדר באזור תרקומיא-מיתר.

בישיבת הקבינט קיבלו ראש הממשלה והשרים דיווח על המשך יישום צעדים נוספים להגברת המאבק בטרור, ביניהם קידום חקיקת בזק נגד מעסיקים ישירים ועקיפים, מסיעים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים, הרחבת פעולות הפרקליטות נגד מסיתים, שלילת היתרי עבודה ומסחר ממשפחות וקרובי מחבלים והמשך קיצור פרק הזמן לאישור הריסת בתים שבהם התגוררו מחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully