וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביטול מינוי בוכריס: מי יהיה רח"ט המבצעים הבא של צה"ל?

11.3.2016 / 12:35

הרמטכ"ל גדי איזנקוט צפוי לקיים דיון שיבוצים בהשתתפות אלופי המטכ"ל כדי לבחור מי יכהן בתפקיד הרגיש. אשכול המועמדים טרם נפתח, אך בין השמות שעולים בצמרת צה"ל מצויים תא"ל תמיר ידעי ותא"ל איציק תורג'מן

עריכה: ניר חן

בימים הקרובים יקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט דיון שיבוצים בהשתתפות אלופי מטכ"ל, כדי לבחור את ראש חטיבת מבצעים לאגף המבצעים במטכ"ל. זאת, לאחר שהודיע אתמול (חמישי) על ביטול מינויו של תת-אלוף אופק בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס ומעשים מגונים בשתי חיילות.

אמנם אין מאגר שמות פוטנציאליים לאיוש התפקיד הרגיש, שאחראי על סנכרון הפעילות המבצעית של צה"ל בגזרות השונות – אך למרות זאת כבר החלו לעלות שמות של מועמדים ראויים לתפקיד בצמרת צה"ל.

עוד כתבות בנושא:
תא"ל בוכריס החשוד באונס נחקר במשך שעות והכחיש את המיוחס לו
הרשות השנייה מגיבה לטענות מזוז: "אנחנו לא ועדת עורכים"
יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"

תא"ל אופק בוכריס. זיו קורן, ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
מינויו בוטל. בוכריס/מערכת וואלה! NEWS, זיו קורן, ישראל היום

אחד השמות שהועלו עד כה הוא תא"ל תמיר ידעי. תא"ל ידעי מילא עד כה שלושה תפקידים, ובהם מפקד עוצבת אדום, ראש מחלקת התורה וההדרכה ומפקד אוגדת יהודה ושומרון. הוא נמצא בימים אלו בלימודים, ואמור היה להמתין לסבב הבא ולהתמודד על תפקיד אלוף במטה הכללי. בחירתו לתפקיד נוסף בדרגת תא"ל, על אף היותו תפקיד יוקרתי, עשויה להיחשב כעיכוב בקידום. כדי לרכך את המהלך עשוי הרמטכ"ל להבטיח לקצין עתיר הניסיון המבצעי פיקוד מרחבי עם סיום תפקיד זה. על כניסתו עשויה להקל היכרותו העמוקה עם ראש אגף המבצעים, האלוף ניצן אלון, תחתיו פיקד על אוגדת יהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שם נוסף שעלה כאפשרות הוא של תא"ל איציק תורגמן, שכיהן בעבר כמזכירו הצבאי של שר הביטחון ופיקד על אוגדה 36. לתא"ל תורג'מן הכרות מוקדמת עם התפקיד, מאחר שבעבר שימש כראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים (אמ"צ) במטכ"ל.

קצין נוסף שכיהן כראש מחלקת מבצעים באמ"צ בעבר הוא תא"ל יעקב בנג'ו, שכיום משמש כמפקד עוצבת געש ובעבר שירת כמפקד עוצבת המפץ. למרות שהקצין המוערך החל את תפקידו באוגוסט 2015, יכול הרמטכ"ל להורות על קיצור הכהונה בשל הדחיפות לשבץ קצין איכותי לתפקיד. גם שמו של תא"ל עודד בסיוק עלה כמועמד. תא"ל בסיוק, שבעבר היה ראש מחלקת מבצעים באמ"צ, מכהן מאוגוסט 2015 כמפקד עוצבת המפץ והזמן הקצר לכהונתו יציב דילמה לרמטכ"ל.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הודיע אמש לתת אלוף אופק בוכריס, החשוד באונס ובמעשים מגונים בשתי חיילות, כי לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק ובשל התמשכות החקירה, הוחלט להאריך את השעייתו של בוכריס ב-30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully