וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הרמטכ"ל יקבע מה ייכתב על מצבתו של החייל שנהרג בפיגוע

11.3.2016 / 0:30

בקשת משפחת ינאי ויסמן שנהרג בפיגוע ב"רמי לוי", לפיה על מצבתו ייכתב שנפל בקרב ולא בפיגוע חבלני, נידונה בין נציגי משרד הביטחון וארגון יד לבנים. ואולם, הם קבעו כי ההחלטה בנושא תתקבל אחרי קבלת חוות דעת מהצבא

צילום: באדיבות חדשות 2, עריכה: אביב אירגז

(תיעוד: החייל מסתער ללא נשק על המחבל במרכול - ונדקר בצווארו)

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, יהיה זה שככל הנראה יכריע בעניין הכיתוב על מצבתו של ינאי ויסמן, שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין – כך מעריכים גורמים המעורים בנושא. אלמנתו, יעל, דורשת כי על מצבתו ייכתב "נפל בקרב" ולא "נפל בפיגוע חבלני", כפי שקבע משרד הביטחון.

אתמול (חמישי) התקיים דיון טלפוני בין כמה נציגים מהיחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, לבין נציגי ארגון יד לבנים והמועצה הציבורית להנצחת החייל, ואלמנות ויתומים. במהלך השיחה הועלתה בקשת משפחת ויסמן באשר לכיתוב על המצבה שתקום בחלקה הצבאית.

לקריאה נוספת:
החייל שנרצח בבנימין הובא למנוחות: "היית בלי נשק - נלחמת עם הלב"
אשת הנרצח ב"רמי לוי": "לכתוב על המצבה שנפל בפיגוע ולא בקרב - שקר"
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות

הלווייתו של טוביה ינאי ויסמן, שנרצח בפיגוע בשערי בנימין בהר הרצל, פברואר 2016. דוברות בנימין, מערכת וואלה! NEWS
הבקשה נומקה בכך שהחייל נלחם בידיים חשופות במחבל. הלווייתו של ויסמן, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בנימין

הבקשה לכתוב כי "נפל בקרב", שבאה מצד האלמנה, משפחתו וחבריו של ויסמן, נומקה בכך שהחייל נאבק בידיים חשופות במחבל אחרי שנדקר על ידי אחר. בפני משתתפי הדיון הטלפוני הוצג מכתב מצה"ל שפירט את השתלשלות הפיגוע וחלקו של הלוחם שנהרג בחיסול המחבלים על אף שהיה על אזרחי וללא נשק. משתתפי הדיון קבעו כי אין בידיהם הכלים לקבוע אם מדובר בקרב או לא ולכן רק לאחר קבלת חוות הדעת מהצבא תתקבל החלטה.

בתוך כך, העבירו חבריו של הלוחם שנהרג בקשה ללשכת שר הביטחון משה יעלון כדי שישקול הענקת צל"ש לחלל. האלמנה הצטרפה לבקשת החברים. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמרה בעבר האלמנה ויסמן: "הכתובת 'נפל פיגוע חבלני' בכלל לא משקפת את הגבורה של ינאי. זאת פשוט לא האמת".
משפחת ויסמן ביקשה לא להתייחס לנושא עד קבלת החלטה.

מדובר צה"ל נמסר: "אמש התקבלה בלשכת הרמטכ"ל פנייה למתן חוות דעת באשר לכיתוב על המצבה של ינאי ויסמן ז"ל. הנושא ייבחן וחוות הדעת תועבר למשרד הביטחון".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully