וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנרצח בבנימין הובא למנוחות: "היית בלי נשק - נלחמת עם הלב"

19.2.2016 / 9:40

סמ"ר ינאי ויסמן בן ה-21, שנרצח בפיגוע הדקירה אתמול בסניף "רמי לוי" בשערי בנימין, נטמן בהר הרצל בנוכחות בני משפחה, חברים ומכרים רבים. אשתו: "אתה גיבור. הבת שלנו תדע מי היה אבא שלה". רב הישיבה שלו: "לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד"

צילום: רוני כנפו, רויטרס, דוברות מד"א, נאור כהן - חדשות צ.ב.מ; עריכה: שניר דבוש

כאלף בני אדם ליוו היום (שישי) את סמל-ראשון ינאי ויסמן, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בסניף "רמי לוי" בשערי בנימין, בדרכו האחרונה בהר הרצל. הרב שמואל נתנזון, רב מכינת אלדד שבה למד ויסמן, ספד לו וסיפר על רגעי גבורתו של הלוחם. "ינאי של חיוך ענק וכובש. ינאי של אמת בלתי מתפשרת. ינאי של יעל, אבא של נטע, ינאי של המשפחה והחברים. מאתמול בערב, ינאי של כל עם ישראל", אמר. הוא סיפר כי בעת הפיגוע הוא היה ללא נשק משום שהיה בחופשת רגילה מהצבא. "יעל סיפרה לי אתמול שהייתם בשורה אחרת בכלל. שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד. כזה היית - נלחמת עם הידיים, עם הגוף, עם כל הלב".

הרב הוסיף: "כמה אור היה לך, ינאי אהובנו. כמה אור ידעת לתת לאחרים. הרבה ויכוחים היו לנו, עד השעות הקטנות של הלילה, כי היית בן אדם של אמת. התלבטת אם לצאת לפיקוד או להמשיך בלחימה. ידעתי שתוכל להוות דוגמה וסמל".

עוד על הפיגוע:
"עלם חמודות": ינאי נרצח כשהלך עם אשתו ובתו התינוקת לסופר
תיעוד: המחבלים מבנימין מתוחקרים - ומוכנסים למרכז הקניות
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות

הלווייתו של טוביה ינאי ויסמן שנרצח בפיגוע בבנימין 19 פברואר 2016. דוברות מעלה מכמש, מערכת וואלה! NEWS
"אדם של אמת". ההמונים בהר הרצל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מעלה מכמש

אשתו, יעל, סיפרה על הזמן שהיה לה עם בעלה בתור לוחם. "במעט הזמן שהיה לנו בסוף השבוע, היית דואג להשלים הכול. לפני שנכנסו לסופר אתמול, שאלתי אותך מתי נהיה משפחה נורמלית ואמרת שלא נשאר עוד הרבה", אמרה. לדבריה, כששמע שקרה משהו בתוך הסופר, הוא רץ על מנת לסייע. "ינאי, אתה גיבור אמיתי של כל עם ישראל. ידעת שאין לך נשק ובכל זאת רצת. אני רוצה לגיד לך תודה. זכיתי ללמוד מאדם מוכשר ומיוחד. תודה על נטע שלנו. אני מבטיחה לך שהיא תדע מי היה אבא שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טוביה ינאי ויסמן, הרוג בפיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"יעל סיפרה שהייתם בשורה אחרת בכלל. שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת"/צילום מסך, פייסבוק

ויסמן גדל והתגורר בהתנחלות מעלה מכמש שבבנימין, התחתן במהלך שירותו הצבאי ואב לתינוקת בת ארבעה חודשים. אשתו עדיין בחופשת לידה, ובעת הפיגוע המשפחה ערכה קניות. ויסמן הוא הבן השלישי מבין ארבעה אחים, משפחתו היא אחת מהוותיקות ביותר במעלה מכמש וגם אשתו היא בת ההתנחלות. הוא למד בתיכון בירושלים ובמכינה בכפר אלדד.

משה רוט, שהיה מורה של ויסמן, הוא תושב ההתנחלות פסגות ונכח בסופר בזמן האירוע. הוא טיפל בויסמן עד שהגיעו כוחות ההצלה. רוט סיפר כי ויסמן היה אדם מקסים ופעיל וכי "מדובר בעלם חמודות, בחור שקט מאוד, רגוע וחייכן. תמיד ידע להתמודד עם הכול - גם בלימודים, גם בצבא ובכל דבר שעשה. הוא היה אדם שפועל בכל דבר, תמיד יוצא ועושה".

זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
זיירת הפיגוע, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

עוד אמר כי השניים נפגשו בכניסה לסופר. "הגעתי עם הילדה שלי לקניות ונפגשנו בכניסה. הוא היה עם אשתו ועם התינוקת שלהם. החלפנו כמה מילים, העלינו זיכרונות מהתיכון ונפרדנו". לאחר כמה דקות, אמר, אירע הפיגוע. "שמעתי צרחות, הרמתי את הראש וראיתי שני מחבלים עם סכינים. הזזתי את הבת שלי לאחור ולקחתי עגלה של אישה אחרת שברחה מהמקום", תיאר. "הדפתי יחד עם עוד כמה אנשים את אחד המחבלים, עד שהגיע אזרח עם נשק וירה בו. לאחר מכן רצנו לטפל בינאי ובפצוע השני. ניסינו לעצור את הדם עד שצוותי מד"א הגיעו למקום. זה היה קשה ומזעזע וזה די שוק".

לדבריו, "חשוב לומר דווקא בשלב הזה שישנם אנשים שחושבים שהם יודעים מה זה דו-קיום, אבל היחידים שחיים באמת בדו קיום הם מתנחלי ההתיישבות. אנחנו ביחד בכבישים ובקניות, ואף אחד לא יכול להטיף למפעל ההתיישבות שהוא פוגם בדו-קיום. רק אנחנו יודעים מהו דו-קיום ואנחנו יודעים גם את המחיר שלו".

הפיגוע אירע אתמול אחר הצהריים באזור התעשייה שער בנימין, וכתוצאה ממנו, בנוסף להרוג, נפצע באורח בינוני גבר בן 35. המחבלים הם בני 14 ו-15 שנכנסו לסניף, הסתובבו בו במשך 20 דקות ואז תקפו את השניים. הם נורו בידי אזרח חמוש שהיה בזירה ונפגעו באורח בינוני-קשה וקשה.

(עדכון ראשון: 08:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully