וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הרבנים הראשיים: הרב לאו נגד מינוי "מזוהה עם ש"ס" למנכ"ל הרבנות

9.3.2016 / 22:32

ועדת האיתור המליצה על משה דגן, המקורב לרב הספרדי הראשי יוסף לתפקיד שלא אויש זה כשנתיים חרף התנגדותו המוצהרת של הרב האשכנזי הראשי. יו"ר ש"ס דרעי מתעקש: "איני מעורב"

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
הסכימו להתנגד למינוי מועמד שלא מוסכם על שניהם. הרבנים הראשיים לאו ויוסף/נועם מושקוביץ

המינוי לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הפך היום (רביעי) לקרב סוער בין הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף. ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הרבנות, שהתכנסה כדי להכריע לגבי המועמד המומלץ לתפקיד שלא אויש במינוי קבוע במשך שנתיים, קבעה כי תמליץ על משה דגן - המכהן כסמנכ"ל המשרד לשירותי דת ונחשב למועמד של הרב יוסף. זאת, חרף התנגדותו של הרב לאו, שנציגו אף עזב בזעם את הדיון.

מקורבי הרב לאו הדגישו כי הוא מעוניין "באיש מקצועי שלא מזוהה פוליטית". הם הסבירו זאת בפרק הזמן הממושך שבו לא התמנה מנכ"ל קבוע לרבנות: "בתפקיד הזה צריך אדם שבראש מעייניו יעמוד קידום הרבנות הראשית. דגן מזוהה עם ש"ס ומחויב לה". בלשכת הרב הוסיפו: "כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר".

הרב יוסף, מנגד, שוחח עם גורמים בוועדת האיתור והדגיש: "דגן הוא המועמד שלי. הוא בן תורה ואיש מקצוע". הוא אף התעקש על המועמדות למרות התנגדותו המוצהרת של לאו, ולמרות שבמכתב לנציב שירות המדינה לפני כשנתיים כתבו השניים: "אין להעלות על הדעת שמנכ"ל הרבנות הראשית, הזרוע המבצעת של הרבנים הראשיים, תאויש על ידי גורם שאינו מקובל עליהם".

עוד בוואלה! NEWS:
עומדים תחת החופה והרב לא מגיע? משרד הדתות מכין מערך כונני חירום
בלי איומים או אולטימטום: ההתנגדות הרפה של החרדים למתווה הכותל
אחרי חודשים: נתפס חשוד בתקיפה מינית סדרתית של ילדות בבני ברק

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
ח"כ גפני פנה לדרעי בבקשה שלא למנות מנכ"ל "בכפייה". דרעי/יותם רונן

הקרב בין הרבנים התפתח גם למחוזות פוליטיים, כשלצדו של הרב לאו מיהר להתייצב ח"כ משה גפני (ש"ס) שגם פנה לעמיתו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, וביקש ממנו "שלא למנות מנכ"ל לרבנות הראשית בכפייה ובניגוד לדעתו של הרב הראשי האשכנזי". בלשכתו של דרעי מסרו בתגובה: "הוא אינו מעורב במינוי". זאת, אף שידוע כי דרעי חפץ בו.

גורמים בסביבתו של הרב לאו לא נותרו חייבים, ורמזו כי השר שותף בהחלטה השנויה במחלוקת. "חבל שהשר דרעי ואנשיו מנסים לסכסך בין הרבנים הראשיים, הדבר לא יקרה. מינוי מנכ"ל צריך להיעשות באופן מוסכם ולא בכפיה חד צדדית". מקורביו של השר דרעי השיבו: "כולנו מכבדים את הרב לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו. ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ"ל הרבנות הראשית, וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין, שאף אחד לא יהלך אימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

120 בני אדם הגישו מועמדות לתפקיד

מאז שסיים את תפקידו במאי 2014 מנכ"ל הרבנות הראשית דאז, עודד וינר, לא מונה מנכ"ל קבוע לתפקיד. זאת, עקב חילוקי דעות בין הרבנים הראשיים והמשרד לשירותי דת, שהיה אז בשליטת הבית היהודי. תחילה מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת דאז, אלחנן גלט, ולאחר הבחירות לכנסת נכנס לתפקיד מנכ"ל המשרד כיום, עו"ד עודד פלוס.

באוקטובר 2015 חידשה ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית את פעילותה, שהופסקה בעקבות הבחירות לכנסת ה-20 וכניסת השר דוד אזולאי (ש"ס) למשרד לשירותי דת. יותר מ-120 איש הגישו את מועמדותם לתפקיד ותהליך המינוי ארך זמן רב, הן בשל הבחירות והן בשל חילוקי דעות בין שני הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף. בפני השניים עלו לאישור שמותיהם של כמה מועמדים, אך מסיבות שונות נפסלו רבים מהם.

דגן מונה לתפקיד סמנכ"ל שירותי דת במשרד הדתות ב-2012, לאחר ששבוע קודם למינויו נודע כי נפגש בניגוד לנהלים עם השר לשירותי דת דאז, יעקב מרגי, ומנכ"ל המשרד דאז אביגדור אוחנה. קודם למינויו עלו טענות על כך שהמכרז "נתפר" למענו, מכיוון ששאר המועמדים לא הוזמנו להיפגש עם בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully