וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים תחת החופה והרב לא מגיע? משרד הדתות מכין מערך כונני חירום

8.3.2016 / 12:04

המשרד לשירותי דת מקדם יוזמה שבמסגרתה יוקם מערך רבנים עורכי חופה וקידושין, שיוכלו לתת מענה בהתראה קצרה במקרים של איחור או אי הגעת הרב לחופה. זאת, במטרה למנוע עוגמת נפש מהזוג וכן תביעות נגד הרבנים

כתובה. ShutterStock
בכל יום מתקיימות מאות חתונות ברחבי הארץ, וכמעט מידי יום קורה שרב אינו מגיע/ShutterStock

אחד החששות הגדולים ביותר של זוגות העומדים בפני חתונה הוא שהרב יאחר או לא יגיע לחופה. במקרה של אריאל ותהילה, בני זוג מהשרון, הרב לא הגיע, החופה נערכה לבסוף בשעה מאוחרת, 22:50 – והרב, שטען כי לא מצא את הדרך, חויב לפצות אותם ביותר מ-30 אלף שקלים על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

זהו אינו המקרה היחיד שאירע בשנים האחרונות, שבו רב שאמור לערוך חופה מאחר או מבריז לבני זוג שעומדים תחת החופה, ללא הודעה מוקדמת או פתרון חלופי. בכל יום מתקיימות מאות חתונות בכל רחבי הארץ וכמעט מידי יום קורה שרב אינו מגיע כפי שהתחייב, מסיבות שונות. בחלק מהמקרים, הדרך לבית המשפט קצרה.

האיחור או ההיעדרות גורמת נזק אדיר לבני הזוג, ובמשרד לשירותי דת מעוניינים להילחם בתופעה ולשים לה סוף. גורמים במשרד מקדמים יוזמה שבמסגרתה יוקם "מערך כוננים" של רבנים עורכי חופה וקידושין שיידרשו "להיות זמינים בימים שייקבעו בשעות הערב ובהתאם לצורך, כדי שיוכלו לתת מענה בהתראה קצרה ולהחליף את הרב במידת הצורך".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר אמריקני: "אובמה מתכוון להניע מחדש את תהליך השלום"
העיד נגד עבריין בכיר, איים והכה: כך נהפך עד מדינה לחשוד ברצח אשתו
"תהיי יפה ותשתקי": הכדורסלניות מוחות על התקציב שלא התקבל

כתובה. ShutterStock
מערך הרבנים נועד לתת מענה בהתראה קצרה במקרים שבהם צריך להחליף את הרב/ShutterStock

הרב חזקיהו סאמין, מנהל מחלקת נישואין ורבנים במשרד לשירותי דת, התייחס לסוגיה במסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS. לדבריו, "אין צורך להדגיש את השלכות הסיטואציה, שבהן עגמת הנפש הנגרמת לבני הזוג ולכל מאות המשתתפים מההמתנה הארוכה לרב מחליף ואף החשש מתביעה כספית בעקבות כך על הרב והמועצה הדתית".

לפי התוכנית שנמצאת בשלבי גיבוש, ייבחרו הכוננים על ידי ראשי המועצות הדתיות והרבנים רושמי הנישואין, מתוך רשימת הרבנים עורכי חופה וקידושין המאושרים על ידי הרבנות הראשית. הרשימה תתפרסם בכל המועצות הדתיות, באתרי האינטרנט ובאולמות השמחה, "בכדי שאם הרב יאחר או יבטל הגעתו ניתן יהיה לפנות מיד לאחד מהרבנים המופיעים ברשימה".

סאמין מדגיש כי "המקרים בהם רב שלא יכול להגיע שולח שלא בסמכות ונגד הנהלים רב אחר מטעמו, שלעיתים אינו מאושר לערוך חופה וקידושין וגם אינו בקיא, אינם מקובלים ובכוונתנו לפעול להפסקת התופעה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully