וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיי יפה ותשתקי": הכדורסלניות מוחות על התקציב שלא התקבל

8.3.2016 / 8:13

שחקניות ליגת העל לנשים פרסמו פוסטים ובהם אמירות שוביניסטיות כדי לעורר מודעות לאפליית נשים, במחאה על העדר קבלת תקצוב בשווי 2.4 מיליון שקלים שמשרד התרבות והספורט מסרב להעניק להן. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הדגישו: "אנחנו רוצות שוויון"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

ליגת העל בכדורסל נשים יצאה שלשום (ראשון) בקמפיין רשת בעל מוטיבים שוביניסטיים שמטרתו לעורר מודעות לבעיית האפליה כלפי נשים בכלל וכלפי שחקניות הליגה בישראל בפרט. זאת, לאחר שכדורסלניות הליגה השביתו ביום חמישי האחרון את המשחק הראשון של סדרת הפלייאוף, במחאה על אי-קבלת תקצוב בגובה 2.4 מיליון שקלים המגיע להן עבור כל העונה.

שחקניות שמונה הקבוצות בליגת העל בכדורסל נשים נלחמות בימים אלה על קבלת התקצוב ממשרד התרבות והספורט, המסרב להעניק לליגה את הכספים המגיעים לה. במסגרת קמפיין המחאה, משתפות השחקניות פוסטים עם תמונותיהן, כשעל התמונה מוטבע ביטוי שוביניסטי כלשהו. בין הביטויים שהוצגו על תמונות השחקניות היו "תהיי יפה ותשתקי", "אני בלונדינית, כל השאר לא חשוב", "מחכה לאביר על הסוס הלבן" ועוד.

ליעד סואץ-קרני ונופר שלום, שחקניות בנות הרצליה התראיינו לאולפן וואלה! NEWS על המחאה. "אני חושבת שהמאבק זה לא רק לנו", אמרה שלום. "הוא לבת של כולם ולבת זוג ולאמא ולסבתא. זה לא שיווין רק לכסף בכדורסל אלא לכל תחומי החיים. אנחנו רוצות שיוויון".

עוד בוואלה! NEWS:
יום האישה 2016: נשים עצמאיות מרוויחות 45% פחות מגברים עצמאיים
יותר מחצי מהנשים בישראל לא עובדות – בגלל הטיפול בילדים

שחקנית נבחרת ישראל קטיה לויצקי. ברני ארדוב
"הכסף הובטח לנו, והוא לא מועבר בגלל תירוצים"/ברני ארדוב

לדברי סואץ-קרני, "אנחנו לא מצליחות להבין למה זה קורה. היו סיכומים עם משרד הספורט, זה כסף שהובטח לנו בתחילת השנה על ידי השרה. אנשים נתנו התחייבויות על הכסף הזה, משכורת לשחקניות וספקים, והוא פשוט לא מועבר בתירוצים כאלה ואחרים. אנחנו השחקניות מנסות לא להתעסק בזה, אבל הגענו למצב שהקבוצות לא יכולות להתקיים וצריך לשבות".

השחקניות העידו כי את הביטויים השוביניסטיים שהועלו לרשת במסגרת המחאה הן זוכות לשמוע מקרוב לא פעם. "אנחנו שומעים סטיגמות כאלה די הרבה, אם זה מתוחכם ואם זה 'בואי אני בטוח אנצח אותך אחד על אחד, אין מצב שתנצחי אותי'. יש משהו בזה שאנחנו נשים חזקות שמשחקות כדורסל שמאיים על אנשים", הסבירה סואץ-קרני.

רחל אוסטרוביץ, יו"ר קבוצת הכדורסל רמת השרון, אמרה בנוגע לשביתה: "לא ניתן לגחמות הטסטוסטרון לחסל ספורט נשים במדינת ישראל. עבור חלקנו הכדורסל הוא מפעל חיים שבו השקענו את זיעת אפנו ומרצנו. עבור השחקניות זו קריירה במלוא מובן המילה. כדורסל נשים קיים בישראל משנות ה-50 ונדמה שישראל צועדת אחורה בכל הקשור לזכויות נשים בספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully