וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת גוף התאורה ביבנה: המלצה להעמיד לדין את בעלי האולם

כחצי שנה לאחר האסון באולמי "עדיה", שבו נהרגה אביבה חיון ונפצעו 21 בני אדם, הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירת גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות נגד שלושת בעלי האולם, אחראי התאורה, מתקין גוף התאורה והמהנדס האזרחי החתום על אישורו

צילום: שי מכלוף, יבנה נט; עריכה: יאיר דניאל

כחצי שנה אחרי האסון באולמי "עדיה" ביבנה, שבו נהרגה אביבה חיון מקריסת גוף התאורה, הודיעה היום (שלישי) בצהריים המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירת גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות נגד שלושת בעלי האולם, אחראי התאורה, מתקין גוף התאורה והמהנדס האזרחי החתום על אישורו.

האירוע התרחש בחודש יוני האחרון. אביבה חיון, כבת 50, נהרגה ו-21 בני אדם נוספים נפצעו לאחר שגוף תאורה בקוטר של חמישה מטרים קרס על בר משקאות במהלך חתונתם של בני הזוג מור וקארין חיון שנערכה באולם האירועים "עדיה".

על אף שמדובר בחקירה מורכבת, היא הושלמה תוך פחות משנה על ידי מחלק ההונאה של משטרת מחוז מרכז. החוקרים נעזרו בחוות דעת מקצועית של מכון התקנים, שקבעה כי מי שבנה את התשתית לא היה מוסמך לכך, ולפי המשטרה כך גם המהנדס שאישר אותה.

עוד בנושא:
אביבה נהרגה בחתונה: "המדינה אשמה באוזלת היד"
הערכה: ראיות נגד בעלי אולם "עדיה" בחשד לגרימת מוות ברשלנות
"שמחה מהולה בעצב": חתונה ראשונה באולם "עדיה" מאז האסון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף התאורה שקרס באולם, יוני האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מדובר בקונסטרוקציה כבדה מאוד, במשקל מאות קילוגרמים, שלא תוכננה כראוי ולא אושרה כראוי. במהלך החקירה המעורבים בפרשה הפילו את התיק אחד על השני. האירוע יכול היה להסתיים באסון כבד הרבה יותר, עם כל הצער במותה של אחת האורחות".

ארז חיון, בנה של אביבה שנהרגה באסון, אמר כי "הגיע הזמן שיגישו כבר את כתב האישום. כל הזמן הם טענו שמדובר בכוח עליון וזו טענה מפורכת לחלוטין. מדובר ברשלנות פושעת". עוד הוסיף: "לכולנו קשה מאוד, במיוחד כשהאולם, שהרג את אמא שלי, עדיין פעיל. אני מקווה שימצו את הדין עם האחראים, אבל שום דבר לא יחזיר לנו את אימא".

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את יצחק חודאאי, אחד מבעלי האולם, התייחס להחלטת המשטרה להגיש כתב אישום נגד הבעלים ומסר: "בהתנהלותו של מרשי לא דבק רבב, ואני סבור כי השימוע יהיה המקום הראוי להסביר זאת גם לפרקליטות. לדעתי, לא יוגש נגדו כתב אישום בסופו של יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אביבה נהרגה באסון החתונה ביבנה. צילום מסך
אביבה חיון, שנהרגה באסון באולמי "עדיה"/צילום מסך

כבר בליל האסון החלה המשטרה לבצע פעולות חקירה לאיסוף ראיות ומוצגים בזירה, תוחקרו אורחים, נותני שירותים ועובדים באולם. נוסף על כך, נאספו ממצאים באולם שהועברו לבדיקת מעבדות המחלקה לזיהוי פלילי ונתפסו סרטי אבטחה של האולם וסרטי צילום האירוע.

בהמשך החקירה נחקרו באזהרה בעלי האולם, עובדים שעסקו בתכנון מתקן התאורה, התקנתו והפעלתו וכן הדרג ההנדסי שאישר וחתם על אישור ההתקנה. בסיכום החקירה נקבע, בין היתר, כי גוף התאורה הדינמי שהותקן עם מנועים חשמליים המעלים ומורידים אותו תוכנן, נבנה והותקן על ידי עובדים בלתי מוסמכים בתחום. בהמשך, אושר לשימוש גוף התאורה על ידי מהנדס אזרחי שאינו מוסמך לאשרו. תיק החקירה הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות.

מבעלי אולמי "עדיה – אירועים וקונגרסים", עובדיה כהן, נמסר בתגובה: "בראש ובראשונה, חשוב לי היום לומר שכולנו כאן כאובים עם משפחתה של אביבה חיון. כידוע, תוך זמן קצר שבנו לפעול באישור כל הגורמים וברישיון עסק מלא, תוך אמון שזכינו לו מהלקוחות, שהגיעו ונתנו לנו את הכוח לעבור את התקופה הלא קלה. אנחנו נמתין לשימוע בפרקליטות, אנחנו סומכים על העבודה של רשויות החוק, ואני אומר גם כבעלים של עדיה אבל גם כאדם, כאורח שהיה באותו ערב באולם כאן, וכמי שלא חסך פרוטה במה שנוגע לבטיחות, שאני סמוך ובטוח שבסופו של דבר הצדק יצא לאור ואנחנו נמשיך להצדיק את האמון והבטחון שנותנים בנו".

  • עוד באותו נושא:
  • יבנה
  • עדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully