וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל הטרור: הביקוש לשרת במג"ב זינק פי חמישה בחמש שנים

7.3.2016 / 8:22

על כל מקום פנוי במשמר הגבול מתמודדים 6.2 מתגייסים, ולראשונה התברגה היחידה המשטרתית בשלישייה הפותחת ברשימת היחידות המבוקשות ביותר בקרב בנים - כך לפי נתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. בקרב המתנדבות לתפקידי לוחמה, נמצאת מג"ב במקום הראשון

צילום: דוברות משטרת ירושלים, מדברים תקשורת, דוברות איחוד הצלה; עריכה: מתן חדד

(פיגוע משולב בשער שכם: לוחמת מג"ב נהרגה ואחרת נפצעה; 3 המחבלים חוסלו, לפני כחודש)

הביקוש לשרת במג"ב זינק פי יותר מחמישה בחמש השנים האחרונות – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS ומתפרסמים כעת לראשונה. לפי הנתונים, על כל מקום במג"ב מתמודדים היום 6.2 חיילים – עלייה חדה לעומת שנת 2011, אז התמודדו רק 1.17 מתגייסים על כל תקן. לשם השוואה, בחטיבת גולני, הנחשבת למבוקשת ביותר בקרב בנים, מתמודדים 6.6 מתגייסים על כל תקן.

כמו כן, מג"ב התברגה לשלישייה הפותחת ברשימת היחידות המבוקשות ביותר בקרב בנים שהיו מועמדים לשירות ביטחון בחודש נובמבר 2015, לראשונה מאז תועדה סטטיסטיקת העדיפויות. בתוך כך, בגיוס חודש מרץ הקרוב צפויים להתגייס למשמר הגבול 352 לוחמים. היחידה השנייה המבוקשת ביותר היא חטיבת גבעתי, אך לפי ההערכות הביקוש למג"ב צפוי לטפס עוד יותר ולעקוף את החטיבה עם הכומתה הסגולה.

בנוסף לכך, משמר הגבול הוא הראשון ברשימת היחידות המבוקשות ביותר בקרב בנות שביקשו להתנדב לתפקידי לוחמה. בגיוס מרץ צפויות להצטרף אליו 132 לוחמות – המספר הגדול ביותר אי פעם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הפיגוע בהר ברכה - והמחדל: המ"פ הושעה, שני מפקדים הודחו
מחכה לפרישתו של "מרקו הקטן": קרוז הפך לאלטרנטיבה היחידה לטראמפ
פרשת שמעוני פילגה את אשקלון: "חייב לפנות מקומו" מול "תרם רבות"

עיתונאי וושינגטון פוסט בישראל עוכבו לחקירה על ידי שוטרי מג"ב בשער שכם בחשד שניסו לעורר פרובוקציה באזור. רויטרס
גל הטרור השפיע על המוטיבציה לגיוס למג"ב. לוחמי מג"ב בשער שכם בירושלים, פברואר 2016/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשימת העדיפויות בקרב מתגייסים, מתחת לגולני, גבעתי ומג"ב, ניצב מערך ההגנה האווירית. המערך הצליח להתברג במקום הרביעי בעיקר בזכות מערכת "כיפת ברזל", שהוכיחה את עצמה במבצעים האחרונים. הבאות ברשימה הן חטיבת הנח"ל ואחריה חטיבת כפיר, ובמקום השביעי חילות התותחנים והשריון.

לגבי הסטטיסטיקה המתייחסת למתגייסות, מדובר באלה שביקשו להתנדב לתפקידי לחימה, שכן על הלוחמות לעבור גיבוש לפני שיתגייסו לתפקידים אלה. משמר הגבול נמצא בראש הרשימה כבר כמה שנים, ואחריו חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, גדוד קרק"ל, גדוד אריות הירדן ומערך ההגנה האווירית.

במשמר הגבול הסבירו כי הזינוק בביקוש חל בעיקר בזכות התפקיד שממלאים לוחמיו בגל הטרור הנוכחי. כמו כן, סיפורי גבור,ה כגון זה של הלוחמת הדר כהן, תורמים למוטיבציה של הלוחמים לעתיד לשרת בחיל. כהן, בת 19 מאור יהודה, נרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים לפני כחודש, ומנעה בגופה פיגוע חמור יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully