וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הבלימה של הממסד הצליח: טראמפ איבד גובה, קרוז מתחזק

6.3.2016 / 7:08

המיליארדר ניצח אמנם בשתי מדינות מתוך ארבע שבהן התקיימו הפריימריז הרפובליקניים, אך הסנאטור מטקסס ביסס את מעמדו כאלטרנטיבה שלו. רוביו ממשיך להתרסק. אצל הדמוקרטים, סנדרס גבר על קלינטון בשתי מדינות, אך הפסיד בלואיזיאנה החשובה. שיחה באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

טד קרוז זכה הלילה (ראשון) בשתי מדינות מתוך ארבע שבהן נערכו הפריימריז הרפובליקניים וביסס את מעמדו כאלטרנטיבה הטובה ביותר למועמד המוביל דונלד טראמפ. ברקע ההתגייסות של הממסד נגד המיליארדר, הסנאטור מטקסס ניצח בקנזס ובמיין בפער ניכר והפסיד בלואיזיאנה ובקנטקי לאיל הנדל"ן מניו יורק בתום קרב צמוד. הסנאטור מרקו רוביו המשיך לאכזב ולא ניצח באף מדינה, כמו גם מושל אוהיו ג'ון קייסיק.

הקרב המאסף של הממסד הרפובליקני נגד הקרקס של טראמפ

בצד הדמוקרטי, נערכו בחירות מקדימות בשלוש מדינות. ברני סנדרס אמנם ניצח באסיפות הבחירות בנברסקה ובקנזס, אך הפסיד להילרי קלינטון בבחירות המקדימות בלואיזיאנה, המדינה ששולחת את מספר הצירים הגדול ביותר לוועידת המפלגה מתוך אלו שבהן נערכו הפריימריז הלילה. שרת החוץ לשעבר עדיין מובילה בפער ניכר של צירים על הסנאטור מוורמונט, שיזדקק לניצחונות מובהקים במדינות המפתח שעדיין לא נכנסו למרוץ.

המרוץ יימשך גם היום עם אסיפות בחירות של הדמוקרטים במיין, כשהרפובליקנים יקיימו פריימריז בפורטו ריקו. ביום שלישי מדינת המפתח תהיה מישיגן, שם יתחרו שתי המפלגות, כמו גם במיסיסיפי. הרפובליקנים יצביעו גם באיידהו ובהוואי.

לקריאה נוספת:
"אסון עולמי, סכנה ממשית": מדוע אירופה פוחדת מדונלד טראמפ?
לאחר שלא זכה באף מדינה: קרסון פרש מהמרוץ במפלגה הרפובליקנית
רוביו: לטראמפ ידיים קטנות; טראמפ: מבטיח שאין בעיה במקומות אחרים

הסנאטור טד קרוז באסיפת בחירות בקנזס, 6 במרץ 2016. רויטרס
"אנחנו רואים את הציבור מתאחד". קרוז, הלילה/רויטרס

בנאום הניצחון שלו, טען קרוז כי התוצאות מצביעות על כך שהוא צובר מומנטום במרוץ לעצירתו של טראמפ. "הצעקה שאתם שומעים, היללה שמגיעה מוושינגטון, היא סימן לחרדה ברורה ממה שאנחנו עושים יחד", הכריז הסנאטור בפני קהל תומכיו בקור ד'אלן, איידהו, לאחר ניצחונו בקנזס. קרוז בן ה-45 יצר לעצמו תדמית אנטי-ממסדית והוא נהנה מההפקר שבהתגייסות בכירי המפלגה לבלימת המיליארדר, על אף שגם הוא אינו הדמות המועדפת עליהם.

חביבם של הנוצרים האוונגליסטים קרא לארצות הברית "לשטח" את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והבטיח לבטל מסים וארבעה משרדים בממשל בוושינגטון. "אנחנו רואים את הציבור מתאחד, הליברטריאנים מתאחדים, גברים ונשים שאוהבים את החוקה מתאחדים ועומדים מאחורי הקמפיין הזה", הצהיר. הוא רמז גם על כך שרוביו וקייסיק צריכים לפרוש: "ככל שהמרוץ יישאר נרחב, זה ייתן לדונלד יתרון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארצות הברית, 6 במרץ 2016. רויטרס
"רוצה את טד אחד על אחד". טראמפ, הלילה/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס בווסט פאלם ביץ' בפלורידה, קרא טראמפ לרוביו לפרוש מהמרוץ. "אני חושב שהגיע הזמן שהוא יפרוש מהמרוץ", אמר. "אני רוצה את טד (קרוז) אחד על אחד". לדבריו, "למרקו היה לילה רע מאוד". העימות בין השניים גלש מזמן מהזירה הפוליטית וירד לפסים נמוכים, כמו בעימות הרפובליקני האחרון שהתקיים ביום חמישי, אז עסקו השניים גם באיבר מינו של המיליארדר.

עם זאת, בשלב הזה לא נראה שהסנאטור מפלורידה, שזכה רק במדינה אחת - מינסוטה, אכן מתכוון להשהות את הקמפיין ולהשאיר את הזירה לקרוז. רוביו עדיין מקווה לזכות במדינת הבית שלו, אחת ממדינות המפתח בבחירות המוקדמות. "אחרי שננצח בפלורידה, המפה, המומנטום והכסף יהיו בצד שלנו", מסר דוברו אלכס קוננט בהצהרה.

ב-15 במרץ ייערכו פריימריז במדינות העשירות בצירים, בהן גם פלורידה, לצד אילינוי, אוהיו, מיזורי וקרוליינה הצפונית. בפלורידה ובאוהיו מונהגת שיטה של "המנצח לוקח הכול" לחלוקת הצירים הרפובליקנים. אם טראמפ יזכה בפלורידה ובאוהיו - השולחות 99 ו-66 צירים בהתאמה - זכייתו במועמדות המפלגה תהיה כמעט מובטחת. ניצחון של רוביו במדינת הבית שלו, שם הוא מפגר אחרי טראמפ לפי הסקרים, עשויה עוד להחזירו למרוץ.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות של המפלגה הדמוקרטית בדטרויט, מישיגן, ארצות הברית, 6 במרץ 2016. רויטרס
"מברכת את סנדרס על הקמפיין החזק". קלינטון בדטרויט, הלילה/רויטרס

סנדרס המשיך לרשום ניצחונות במדינות שנחשבות ל"לבנות" והלילה עשה זאת בקנזס ובנברסקה. "נראה כי אני בהחלט יכול לנצח את קלינטון בכמה מדינות", אמר סנדרס והוסיף: "אנחנו מתקרבים למדינות הגדולות כמו ניו יורק, קליפורניה, וושינגטון ואורגון ואני חושב שבכולם אוכל לזכות".

עם זאת, בלואיזיאנה הצליחה קלינטון לגרוף ניצחון בפער גדול מאוד. שם, זכתה קלינטון ב-69.7% מהקולות, לעומת סנדרס שלו רק 23.4% מהקולות. "אני רוצה לברך את סנדרס על הקמפיין החזק", אמרה קלינטון בנאום שנשאה בדטרויט. "ואני נרגשת להוסיף עוד צירים לספירה שלנו. תודה לכל מי שתמך בי ועכשיו העיניים מופנות למישיגן".

ברני סנדרס בעצרת בחירות בוורן, מישיגן, ארצות הברית, 6 במרץ 2016. AP
לא מוותר על המרוץ. סנדרס, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully