וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של "אל צ'אפו" חשפה: "הוא נכנס פעמיים לארה"ב בזמן מנוסתו"

בתו הבכורה של ברון הסמים המקסיקני שנתפס בינואר, לאחר מנוסה של שבעה חודשים, סיפרה כי מי שהיה עד לאחרונה הפושע הנמלט המבוקש ביותר בארה"ב, הצליח לחצות את הגבול לקליפוניה ולבקר אותה בביתה. "הוא אינו פושע", הדגישה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד המעצר של אל צ'אפו בדירת המסתור בצפון מקסיקו)

ברון הסמים חואקין גוזמן, הידוע בכינוי "אל צ'אפו", שנלכד לפני חודשיים בצפון מקסיקו, הצליח במהלך הימלטותו להיכנס פעמיים באופן חשאי לארצות הברית, שם ביקר קרובי משפחה - כך סיפרה בתו הבכורה רוזה גוזמן-אורטיז בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי. הייתה זו הפעם הראשונה שבה שוחחה גוזמן-אורטיז עם כלי תקשורת כלשהו.

לדברי גוזמן-אורטיז, זמן קצר לאחר הריאיון עם שון פן בשנה שעברה, אביה נמלט בסיוע גורמים מושחתים מממשלת מקסיקו, ועבר את הגבול לקליפורניה, שם ביקר אותה ואת בני משפחתה.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנתפס: "אל צ'אפו" מועבר מתא לתא בכלא כדי למנוע ממנו לברוח שוב
אחרי בריחה דרך הביוב ומרדף מכוניות: ברון הסמים המקסיקני הוחזר לכלא
מקסיקו: "ריאיון שערך שון פן עם אל צ'אפו סייע בלכידתו"

אל צ'אפו ברון סמים מקסיקני חואקין גוזמן. AP
אל צ'אפו לאחר לכידתו, לפני חודשיים/AP

בתו של גוזמן אף הוסיפו כי מי שהיה עד לאחרונה אחד מהפושעים הנמלטים המבוקשים בעולם, אף סייע במימון מערכות הבחירות של פוליטיקאים בכירים במקסיקו. אלו, בתמורה, העלימו עין מבריחתו מהכלא.

בריאיון, שאותו לדבריה קיימה בידיעת אביה, טענה גוזמן-אורטיז בת ה-39 כי מי שנחשב לסוחר הסמים החזק בעולם, "אינו פושע". "הממשלה שלי אשמה", אמרה, בהתייחס להתחייבות של ממשלת מקסיקו להגן עליו במסגרת מאבקי הירושה על קרטל סינלואה.

כבר נמלט מהכלא פעמיים

אל צ'אפו נלכד בינואר האחרון לאחר שכוחות הביטחון פשטו על הבית שבו הסתתר, בעיר לוס מוצ'יס במדינת סינלואה שבצפון-מערב מקסיקו. בפשיטה נהרגו חמישה מאנשיו ושישה נוספים נעצרו. גוזמן עצמו ברח מהבית דרך תעלות הביוב ונמלט מהמקום ברכבו, אך נתפס בתום מרדף בצפון העיר.

בחודש יולי האחרון נמלט גוזמן מכלא אלטיפלאנו השמור ביותר במדינה, ובריחתו גרמה למבוכה גדולה לנשיא מקסיקו ולכוחות הביטחון. זו הייתה הבריחה השנייה של ברון הסמים מהכלא. בתאו של גוזמן נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי שהובילה אל מחוץ לכלא, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה.

ברון הסמים המקסיקני אל צ'אפו בתא הכלא, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
ממתין להסגרה לארצות הברית. אל צ'אפו בבית הכלא במקסיקו/צילום מסך, טוויטר

גוזמן שוהה בימים אלה בבית הכלא המאובטח במקסיקו, שממנו גם ברח. הוא צפוי להיות מוסגר בקרוב לארצות הברית, ומוקדם יותר השבוע הנחה את עורכי דינו להפסיק לנסות להיאבק בגזרה, בתקווה שהדבר יסייע לו לקבל עונש מופחת.

לדברי בתו, אביה חצה את הגבול בסוף 2015, והגיע לבית שבו היא גרה בקליפורניה, דירת חמישה חדרים עם גינה גדולה שאותה קנה עבורה ועבור ארבעת ילדיה. "אבא שלי הפקיד כסף בחשבון בנק באמצעות עורך דין לאחר שהגיע לראות את הבית. הבית שלו. הוא בא פעמיים", אמרה.

גוזמן-אורטיז לא השיבה לשאלה כיצד הצליח לחצות את הגבול השמור בין מקסיקו לארצות הברית, ורק אמרה לכתב: "שאלתי אותו את אותו הדבר, האמן לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully