וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: "ריאיון שערך שון פן עם אל צ'אפו סייע בלכידתו"

לדברי גורם המקורב לממשלה, הרשויות החלו לעקוב אחר פן לאחר שנודע להן על פגישה בינו לבין ברון הסמים, חואקין גוזמן, וכך גילו את מקום המסתור שלו. מקסיקו הודיעה כי תסגיר אותו לארה"ב

צילום: מתוך המגזין "רולינג סטון", רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן, המכונה "אל צ'אפו", נפגש במקסיקו עם השחקן האמריקני שון פן לפני כמה חודשים - כך דווח היום (ראשון) במגזין "רולינג סטון". במאמר שפורסם במגזין וחובר בידי פן מובא ריאיון שקיים עם גוזמן ועסק במגוון נושאים - החל מסחר בסמים, וכלה בפוליטיקה של המזרח התיכון ורצונו של גוזמן להפיק סרט על חייו. כמו כן תיאר השחקן את הסיכונים שלקח כדי לקיים את הפגישה.

גורם המקורב לממשלה אמר היום כי הריאיון שערך גוזמן עם פן סייע לכוחות הביטחון לתפוס את הפושע הנמלט. לדבריו, לרשויות נודע על פגישה בין השניים באוקטובר האחרון והן החלו לעקוב אחריו. בעקבות המעקבים אחר פן גילו לבסוף את מקום המסתור של גוזמן.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי בריחה דרך הביוב ומרדף מכוניות: ברון הסמים המקסיקני הוחזר לכלא
בפעם השנייה: ברון הסמים המבוקש ביותר במקסיקו נתפס
מקסיקו: ברון הסמים הנמלט "אל צ'אפו" נפצע בזמן המצוד אחריו

שון פן ואל צ'אפו. הרולינג סטון, צילום מסך
הסתכן כדי לקיים את הפגישה. "אל צ'אפו"/צילום מסך, הרולינג סטון

התובעת הכללית של מקסיקו אמרה הלילה כי תחל בהליך הסגרה לארצות הברית של גוזמן, ראש קרטל הסמים "סינלואה" - כך דווח ברשת BBC. זאת, עקב בקשה אמריקנית שהוגשה בשנת 2014. גוזמן הוגדר "אויב הציבור מספר אחת" על ידי הוועדה לפשיעה של העיר שיקאגו שבאילינוי בשנת 2013, והוגשו נגדו כתבי אישום לבתי משפט בשבעה מחוזות בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016. רויטרס
לאחר שנתפס, גוזמן הופנה לעיתונאים כדי שיראו את הבעת פניו/רויטרס

משרד התובע הכללי הודיע כי לעורכי הדין של גוזמן יהיו שלושה ימים להגיש את התנגדותם להסגרה, ו-20 ימים נוספים כדי להוכיח את טיעוניהם נגדה. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי משך הזמן שיוקצב להם יכול להתארך. ארצות הברית כבר הגישה בקשות דומות בעבר והן נענו בשלילה, אך ככל הנראה הוחלט שלא בטוח להחזיק עוד את גוזמן במקסיקו, משום שהוא עלול לשחד אנשי שלטון או גורמי ביטחון כדי שיסייעו לו.

עורך דינו של גוזמן, חואן פבלו בדילו, אמר כי מרשו "לא צריך להיות מגורש לארצות הברית או לכל מדינה זרה אחרת". זאת, לדבריו, "משום שלמקסיקו יש חוקים המעוגנים בחוקה, ועל המדינה לכבד את ריבונותה ואת מוסדותיה שמחובתם להביא לצדק". בדילו הוסיף כי ההגנה כבר מילאה שש בקשות לביטולו של הליך ההסגרה. לפני כמה חודשים הוא אף ציין כי בקשת ההסגרה היא הסיבה שבגללה נמלט גוזמן מהכלא.

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016. רויטרס
גוזמן מוכנס למסוק שהחזיר אותו לבית הכלא/רויטרס

לפני יומיים הכריז נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, כי גוזמן נתפס והושלך לכלא השמור ביותר במדינה שממנו ברח. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הודיע פניה נייטו: "המשימה הושלמה. יש לנו אותו. אני רוצה להודיע למקסיקנים כי חואקין גוזמן לוארה נעצר".

הוא נתפס לאחר שכוחות הביטחון פשטו על הבית שבו הסתתר, בעיר לוס מוצ'יס במדינת סינלואה שבצפון-מערב מקסיקו. בפשיטה נהרגו חמישה מאנשיו ושישה נוספים נעצרו. גוזמן עצמו ברח מהבית דרך תעלות הביוב ונמלט מהמקום ברכבו, אך נתפס בתום מרדף בצפון העיר. אחרי שנלכד הוצג גוזמן לכלי התקשורת במדינה כשלגופו בגדי ספורט כחולים. כוחות מיוחדים של הצבא הובילו אותו למסוק שהחזיר אותו לכלא, כשהוא כבול באזיקים. באמצע הדרך עצרו אותו והפנו את פניו לכתבים שהיו במקום, כדי שיוכלו לתעד את הבעת פניו.

בחודש יולי האחרון נמלט גוזמן מכלא אלטיפלאנו השמור ביותר במדינה, ובריחתו גרמה למבוכה גדולה לנשיא מקסיקו ולכוחות הביטחון. זו הייתה הבריחה השנייה של ברון הסמים מהכלא. בתאו של גוזמן נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי שהובילה אל מחוץ לכלא, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה.

(עדכון ראשון: 3:16)

חצי שנה אחרי שנמלט מהכלא: נלכד ברון הסמים  המבוקש ביותר במקסיקו. רויטרס
צפוי להיות מוסגר לארצות הברית. גוזמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully