וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתפס: "אל צ'אפו" מועבר מתא לתא בכלא כדי למנוע ממנו לברוח שוב

ברון הסמים עבר כבר שמונה תאים בכלא שבמקסיקו מאז לכידתו לפני פחות משבוע. גורם ביטחוני חשף כי "היה לו עניין כמעט אובססיבי" בשחקנית הידועה שארגנה את הריאיון עם שון פן, וכך הצליחו הרשויות לשים את ידיהן עליו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הרשויות במקסיקו מעבירות את ברון הסמים המבוקש ביותר במדינה, חואקין גוזמן, "אל צ'אפו", מתא אחד לאחר בבית הכלא אלטיפלאנו, השמור ביותר במקסיקו, לאחר שנתפס בסוף השבוע האחרון בדירת המסתור שלו בעיר החוף לוס מוצ'יס, בצפון המדינה. דובר הממשלה אדוארדו סנצ'ז מסר היום (רביעי) כי גוזמן הועבר כבר שמונה פעמים מאז מעצרו, והוא הושם תחת מעקב של מצלמות במעגל סגור, המתעדות את כל חלקי התא שבו הוא שוהה 24 שעות ביממה.

בחודש יולי האחרון, "אל צ'אפו" נמלט מתאו דרך מנהרה שנחפרה בנקודה הסמוכה למקלחת בתא, אשר הוסתרה מעיני מצלמות האבטחה, על מנת לשמור על פרטיותם של העצורים. "הוא מועבר מתא לתא, באופן רנדומלי", הבהיר סנצ'ז, ואף הוסיף כי "הוא לא נשאר יותר מיומיים באותו התא". בריחתו מאותו בית הכלא בחודש יולי גרמה מבוכה רבה לממשלתו של הנשיא אנריקה פנייה נייטו, כמו גם למשבר ביחסים עם ארצות הברית שדרשה את הסגרתו של ברון הסמים המבוקש.

עוד בוואלה! NEWS:
מקסיקו: "ריאיון שערך שון פן עם אל צ'אפו סייע בלכידתו"
אחרי בריחה דרך הביוב ומרדף מכוניות: ברון הסמים המקסיקני הוחזר לכלא
בפעם השנייה: ברון הסמים המבוקש ביותר במקסיקו נתפס

דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016. רויטרס
כמעט חמק שוב דרך מנהרה. דירת המסתור שבה נתפס "אל צ'אפו"/רויטרס
דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016. רויטרס
"'אל צ'אפו' הפסיק להיות חשאי"/רויטרס

כעת, הבהירו במקסיקו כי הם מסכימים להסגיר את גוזמן, אולם התהליך עשוי להימשך כשנה. עד אז, נראה כי הרשויות נוקטות בצעדים יוצאי דופן על מנת למנוע את בריחתו השלישית מהכלא. בסרטון שפורסם מוקדם יותר השבוע ברשת המקסיקנית "טלוויזה" מרגעי הפשיטה על דירת המסתור של "אל צ'אפו", ניתן לראות כי הוא ניסה להימלט מכוחות הביטחון באמצעות אותו תרגיל מוכר – מנהרת מילוט מתוחכמת, שהוסתרה מאחורי מראה בבית.

לדברי הממשלה, המצוד הגדול ביותר בהיסטוריה של מקסיקו כלל מידע מודיעיני, חקירות ופשיטות על מוקדים שונים, כולל האזנות לשחקן האמריקני שון פן ולשחקנית המקסיקנית קייט דל קסטיו, שראיינו את גוזמן בחודש אוקטובר לכתבה בכתב העת "רולינג סטונז". גורם ביטחוני טען כי העובדה שאפשרו לפן לעבור מחסומים צבאיים בדרך לדירת המסתור הייתה "יעילה מאוד" במסגרת החקירה.

לדבריו, "'אל צ'אפו' הפסיק להיות חשאי. הוא נפגש עם אנשים. זה הקל על יחידות המודיעין למצוא אותו. מאז הבריחה, 2,500 גורמים משירותי הביטחון השונים השתתפו במבצע המוצלח". היום קרא עורך דינו של גוזמן, חואן פבלו בדיו, לרשויות לקרוא לפן להעיד בפני בית המשפט, וטען כי הדברים המיוחסים לגוזמן בריאיון, כולל היותו "הספק הגדול ביותר בעולם של הרואין, מתאמפתמין, קוקאין ומריחואנה", מעולם לא נאמרו.

דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016. רויטרס
"הוא ממש רצה לפגוש אותה שוב". סדרת הסרטים של דל קסטיו שנמצאה בדירת המסתור/רויטרס
דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016. רויטרס
"התאהב באגדה של עצמו". זירת חילופי הירי עם כוחות הביטחון בדירת המסתור/רויטרס

בין חפציו של גוזמן בדירת המסתור נמצאו עותקים של סדרת הסרטים "מלכת המדבר", שבהם כיכבה דל קסטיו כברונית סמים. פן, בריאיון שפורסם ב"רולינג סטונז", כמו גם הרשויות המקסיקניות טענו כי גוזמן קיווה לצלם סרט משלו. "הוא התאהב באגדה של עצמו", טען אותו בכיר ביטחוני.

גורמים ביטחוניים נוספים מסרו היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הרגשות שפיתח "אל צ'אפו" כלפי השחקנית הידועה היו אחד מהגורמים המרכזיים שהובילו ללכידתו. "הוא ממש רצה לפגוש אותה שוב", טען אחד מהמקורות. "היה לו עניין כמעט אובססיבי בה, שהפך לתמריץ נוסף לעבור לעיר (לדירת המסתור שבה נתפס, אחרי ששהה במקום מבודד), שם רצה להיפגש איתה". מקור נוסף טען כי גוזמן השתמש בשם הקוד "ארמוסה", "יפה" בספרדית, בהתייחסות אליה.

דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016. רויטרס
דירת המסתור של ברון הסמים "אל צ'אפו", לוס מוצ'יס, מקסיקו, 11 בינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully