וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושב עזה המתגורר באוקראינה תכנן לחטוף ולרצוח קצין בכיר בצה"ל"

3.3.2016 / 17:30

על פי כתב האישום, סאמי חביב, תושב הרצועה בן 31 המתגורר מאז 2010 באירופה, תכנן לחטוף איש קבע ישראלי כדי לנהל מו"מ על החזרת גופתו. נוסף על כך, תכנן לבצע פיגוע ירי או להטמין מטען באוטובוס של תיירים ישראלים בחו"ל

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
מואשם בקשירת קשר לפשע, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת וריגול. בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סאמי חביב, תושב רצועת עזה בן 31, שמתגורר מאז 2010 באוקראינה, בגין כוונה להוציא לפועל פיגוע נגד אזרחי ישראל בארץ ובאוקראינה. מכתב האישום עולה כי הנאשם אסף מידע לצורך הוצאת הפיגוע אל הפועל, ובכמה הזדמנויות שיתף פעולה עם חמאס, בין היתר גם במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ולצורך בניית מנהרות. כתב האישום מייחס לו עבירות של קשירת קשר לפשע, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, ריגול ואיסור פעולה ברכוש אסור.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2016-2014 תכנן הנאשם שלושה מתווים שונים לפיגועים. לפי המתווה הראשון, תכנן הנאשם להשתמש בנערת פיתוי אוקראינית, אשר תפתה קצין בכיר בצה"ל להגיע לטאבה ומשום לחטוף אותו לעזה. במקרה שהקצין יסרב לצאת לסיני, תכנן הנאשם להביאו לאוקראינה ושם לחטוף אותו ולרצוח אותו לצורך ניהול משא ומתן על החזרת גופתו.

עוד בוואלה! NEWS:
הורי התינוק שמטפלת חשודה בטלטולו: "התפללו למען בננו"
שוטר חשוד ששכב עם קטינה לאחר שהגיעה להתלונן בתחנה
שני צעירים מהצפון תכננו פיגועים: "הושפענו מסרטונים של דאעש"

פעילי דאעש ברצועת עזה. סקיי ניוז, אתר רשמי
תכנן ליצור קשר עם פעילי דאעש המתגוררים באוקראינה. פעילי דאעש בעזה/אתר רשמי, סקיי ניוז

על פי המתווה השני, תכנן הנאשם לבצע פיגוע ירי לעבר אוטובוסים של תיירים ישראלים המגיעים לאוקראינה או לחילופין, להטמין מטען בתוך תיק אשר יוכנס לאוטובוס של תיירים ישראלים. הנאשם אף בחר בעיר אודסה כיעד לביצוע הפיגוע מתוך הנחה שלשם מגיעים הרבה תיירים ישראלים. לצורך כך אסף מידע בשדה התעופה בעיר על תיירים המגיעים מישראל.

המתווה השלישי שתכנן הנאשם היה לספק נשק לערבים-ישראלים, פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), על מנת שיבצעו פיגועי התאבדות בארץ. לצורך כך תכנן ליצור קשר עם פעילי דאעש מקרב ערביי ישראל המתגוררים באוקראינה, ולהעביר באמצעותם נשק לפעילי הארגון בישראל. כמו כן, אסף הנאשם מידע אודות מטוסים אלחוטיים באוקראינה, לפיו מטוסים אלה מסוגלים לשאת משקל של עד חמישה ק"ג, לצורך העברת נשק באמצעותם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
שיתף פעולה עם אנשי חמאס וסייע בבניית מנהרות/רויטרס

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" עזבו הנאשם ומשפחתו את ביתם בשג'אעיה, שם הקימו פעילי חמאס נקודת איסוף ומקלט, ומשם אף יצאו לפעילות נגד חיילי צה"ל. במהלך המבצע הגיע הנאשם כמה פעמים לבית וסיפק לאנשי חמאס אוכל ושתייה. בנוסף, סייע למתוח כבל טלפון מהבית לבית החולים "אל ופאא" שבו שהו פעילי חמאס וכן סייע לפרוק פלטות בטון ששימשו את חמאס לבניית מנהרה פנימית, אשר החלה משטח ביתו. הנאשם שיתף פעולה עם חמאס בכמה הזדמנויות נוספות בין השנים 2010-2006.

הנאשם נעצר ב-31 בינואר האחרון כשהגיע לארץ במטרה לעבור לעזה. על פי האישום, משפחתו העבירה למנהל האזרחי מסמך כוזב בדבר מצבה הרפואי של אמו על מנת לקבל אישור להיכנס לשטח הרצועה. לאור מסמך זה, הנפיק המנהל האזרחי אישור כניסה לנאשם לרצועת עזה שהוגבל ליום אחד. כשהגיע אל מעבר אלנבי שבין ירדן לישראל, במטרה להיכנס לישראל וממנה לעבור לרצועת עזה, נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully