וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג הורים תובע את "ברזילי": "סיפק תחליף חלב פג תוקף שפגע בתינוק"

3.3.2016 / 15:30

תושבי אשקלון הגישו תביעה בטענה כי תחליף החלב ששילבו בתזונת בנם התינוק הביא להחמרה במצבו הרפואי. כשבחנו את אריזת המוצר שקיבלו, גילו כי הוא פג תוקף. בית החולים ברזילי: "התביעה לא מלווה בחוות דעת רפואית"

בית החולים ברזילי, אשקלון, יולי 2012. שי מכלוף
בית החולים נתבע על פגיעה באוטונומיה, עגמת נפש והפרת חוק זכויות החולה. ברזילי/שי מכלוף

הורים לתינוק בן חמישה חודשים מאשקלון תבעו השבוע את בית החולים ברזילי בעיר לאחר שלטענתם קיבלו מהרופא המטפל תרכובת מזון לתינוקות שתוקפה פג חודש קודם לכן. לטענת ההורים, בעקבות קבלת תחליף החלב חלה החמרה במצבו הרפואי של התינוק, שסבל מפליטות ובכה ללא הרף.

מכתב התביעה עולה כי ביולי 2015 ניתן תחליף החלב "אנפמיל" לאם, כשזו יצאה מבית החולים ברזילי עם בנה, לאחר שזה אושפז במחלקת אשפוז יום ילדים כשהוא אינו חדל לפלוט ולבכות. את התחליף רשם לבנם הרופא המטפל, שלאחר בדיקת התינוק המליץ לשלב את המוצר עם תחליף החלב הנוכחי והסביר כי "אנפמיל" נועד לטיפול תזונתי בפליטות.

עוד עולה מכתב התביעה כי האם, ששילבה את שני המוצרים בהתאם להנחיות הרופא, גילתה שבנה אינו מגיב כמצופה כשהמשיך לפלוט, תוך שהוא ממרר בבכי ונושם בכבדות. בכתב התביעה נטען כי ההורים "ניסו כאובדי עצות למצוא את מקור הבעיה" עד שבחנו את אריזת התחליף, וגילו כי נכתב עליה "דוגמה לרופא" וכי תוקפו של התחליף פג חודש קודם לכן.

עוד בוואלה! NEWS:
מטפלת שהורשעה בעבר בתקיפת תינוק חשודה בטלטול בן 4 חודשים
"לא ציפינו שזה יקרה מהר": האזינו למוקדנית מד"א מדריכה לידה ביתית
"נגע בהן לשם הלימוד": מורה לגיטרה זוכה מעבירות מין בילדות

בכתב התביעה מובאת התייחסות של שני רופאים, פרופסורים בהשכלתם, להשלכות האפשריות של צריכת תחליף שפג תוקפו. "חיידקים יכולים להתרבות ויכולים להיות תהליכים חמצוניים שיפגעו בחלבונים", צוטט פרופסור יעקב קווינט, שאמר את הדברים ב-2013. "חובה להקפיד על תאריכי תפוגה. זה אחד הדברים הבסיסיים שקיימים".

כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט השלום בעיר באמצעות עורכי הדין אריק ריביצקי ואלעד דנוך, מייחס לבית החולים פגיעה באוטונומיה, עגמת נפש והפרת חוק זכויות החולה. לטענת ההורים, בית החולים התרשל והפר את חובת הזהירות המוטלת עליו, עם מסירת התחליף לזוג ההורים. מעבר לכך, הוא לא ניהל רשומות רפואיות נאותות, הפר את חוזר משרד הבריאות, את החובות המוקנות בתוקף חוק זכויות החולה, את פקודת הרופאים, את חוק החוזים, את חוק כבוד האדם וחירותו ואת פקודת הנזיקין.

מבית החולים ברזילי נמסר: "כתב התביעה הגיע למרכז הרפואי ונלמד, מענה יינתן בהליך המשפטי. לגופו של עניין ומבלי לפגוע בחיסיון רפואי בעניינו של הילוד - יצוין כי כתב התביעה עצמו אינו מצביע על נזק גופני לילוד ואינו מלווה בחוות דעת רפואית לתמיכה בטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully