וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ציפינו שזה יקרה מהר": האזינו למוקדנית מד"א מדריכה לידה ביתית

רומה לוי, אם לשניים, הבינה בזמן צירים בשבוע שעבר כי אין לה זמן להגיע לבית החולים. בעלה אסף, בסיוע טלפוני של מד"א, לקח על עצמו את תפקיד המיילד: "זה מלחיץ, אך ידעתי שאם אאבד עשתונות זה יכול להסתיים בנזק"

צילום סטילס: רובי קסטרו, עריכה: גדי וינסטוק

בתחילת השבוע שעבר חשה רומה לוי, אם לשניים שהייתה בחודש התשיעי להריונה, בתחילתם של צירים. כמי שחוותה שתי לידות, הודיעה לבעלה כי זה הזמן לצאת לבית החולים קפלן שברחובות. לוי הזעיק את אמו שתגיע על מנת לשמור על ילדיהם: אור, בן 5, ושחר, בן 3. בזמן שהשניים ממתינים חשה רומה בירידת מים. בשלב זה הבין אסף, מזעקות הכאב של רעייתו, שאין ביכולתה להגיע לרכב על מנת לצאת לבית החולים - ויצר קשר עם מוקד מד"א.

השיחה, שהחלה ב"שלום, אשתי עומדת ללדת, היא מרגישה שהעובר עומד לצאת", הסתיימה בלידה בסלון ביתם של הזוג לוי בגדרה. בתמיכת מוקדנית מד"א, יילד לוי את רעייתו, צעד אחר צעד, כשכל מהלך הדברים - מהניסיון להשכיב את רומה הכאובה על הספה, דרך הכנת מגבות והדלקת מזגן לחימום התינוק ועד לצהלות השמחה שאחרי - מתועד בשיחה עם המוקדנית.

"לא ציפינו שהכול יקרה כל כך מהר אז התקשרתי למד"א, כי לא ידעתי מה האופציות האחרות, כשרומה לא הצליחה ללכת", מתאר אסף בשיחה עם וואלה! NEWS. "היא סירבה לעלות לרכב כי הרגישה שהתינוק יוצא. בתוך זמן קצר באמת התחלנו תהליך של לידה".

עוד בוואלה! NEWS:
מספר התלמידים החברים בתנועות נוער גדל במאה אלף בתוך עשור
כך הוחתמה לוקה בנפשה על הסכמה לניסוי בגופה - ללא ידיעת משפחתה
"פחדתי שלא אתעורר": הצעיר שסיכן את חייו כדי לעבור ברית מילה

רומה לוי ילדה תינוק בבית במהלך שיחת טלפון עם מד"א. דוברות בי"ח קפלן, ספק 500
רומה לוי והבן החדש במשפחה/ספק 500, דוברות בי"ח קפלן
"ברגע שהיא אמרה לי להשכיב את רומה, לשים מתחתיה מגבות ולהוריד מכנסיים, הבנתי שזה מתחיל"

בשיחה עם נופר, מוקדנית מד"א, נשמע אסף מתאר את מצבה של רעייתו והמוקדנית מודיעה לו כי היא שולחת אמבולנס, אך מבהירה לו שעל פי תיאור המצב נשמע כי רומה צפויה ללדת בתוך מספר דקות ועליו להיערך בהתאם. "ברגע שהיא אמרה לי להשכיב את רומה, לשים מתחתיה מגבות ולהוריד מכנסיים, הבנתי שזה מתחיל", סיפר על הרגע שבו הבין כי הוא צפוי ליילד. "זו סיטואציה מלחיצה, אך ידעתי שאם אאבד עשתונות יכול להיות נזק, אז מצד אחד אתה בלחץ ומצד שני דרוך ומקשיב. אלו דברים שאני לא מתעסק בהם ביום יום, וזו חוויה שאני לא מאחל לאף אחד. אני שמח שהכול הסתיים בשלום".

כעשר דקות לאחר לידת התינוק הגיע אמבולנס, שהעביר את ההורים ותינוקם שזה עתה נולד לבית החולים קפלן, שם מורגלים במקרים מעין אלו, שמתברר שאינם נדירים כל כך. "אנחנו נתקלים בסיטואציות כאלו כמה פעמים בחודש - נשים שלא מספיקות להגיע ויולדות בבית, באוטו או באמבולנס", אמרה אביבית קרני-צנחני, אחות אחראית בחדר לידה בבית החולים קפלן. "מדובר לרוב בלידות שניות, בעיקר במקרים שבהם הלידה השנייה אינה בפער גדול מהלידה הראשונה. על פי התרשמותנו, לידות שניות הן המהירות ביותר, שכן לרוב נשים עושות פער קטן יותר בין לידה ראשונה לשנייה וארוך יותר בין לידה שנייה לשלישית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בית חולים קפלן, רחובות. פברואר 2016. אבי כהן
"בלידה ראשונה, מדובר במצב נדיר, אך לא בלידה חוזרת". בית החולים קפלן/אבי כהן

לדבריה, "אנו מקבלים את הנשים והיילודים באופן די דומה. דבר ראשון בודקים את האם ומצב הדימום, ובודקים שהתינוק עטוף היטב. לאחר מכן מנקים את התינוק, שוקלים אותו ושמים אותו תחת אור חימום. בשלב הבא בודקים אם השליה יצאה בבית, ואם כן, אם יצאה בשלמותה. אז בעצם ההליך הופך לזה דומה ללידה בבית חולים".

אחת השאלות הנפוצות שבהן נתקלת קרני-צנחני היא מתי יש להגיע לבית החולים. "זו שאלה שחוזרת שוב ושוב בשל חשש של נשים להגיע מוקדם מדי ומצד שני לא להגיע למצב של לידה בבית. בלידה ראשונה, מצב זה הוא נדיר, אך בלידה חוזרת הלידה עלולה להתפתח מהר. לידה מהירה בדרך כלל מתפתחת מהר מהופעת הצירים ועד יציאת התינוק - כשעה עד שעתיים. צירי הלחץ כל כך חזקים, שהיולדת לא יכולה לשלוט ולעצור את תחושת הלחץ ולהגיע בזמן לבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully