וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר התלמידים החברים בתנועות נוער גדל במאה אלף בתוך עשור

29.2.2016 / 11:15

מנתוני משרד החינוך עולה גידול של עשרות אחוזים במספר החניכים בכל תנועות הנוער. הגידול הגבוה ביותר חל בבני עקיבא, אך התנועה הגדולה ביותר היא עדיין הצופים. שיעור החניכים במגזר הערבי הכפיל את עצמו. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בתוך עשור, חל גידול של כמאה אלף תלמידים בתנועות הנוער - כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (שני) משרד החינוך. מספר התלמידים הפעילים בתנועות עלה מ-150,400 ב-2006 ל-248,600 כיום. הגידול הגבוה ביותר במספר התלמידים התרחש בתנועת בני עקיבא. תנועות הנוער הגדולות בישראל ב-2015 הן הצופים, שבה חברים 26.3% מהתלמידים בתנועות הנוער, תנועת הנוער העובד והלומד, שבה חברים 25.2% מהתלמידים ותנועת בני עקיבא, שבה 21.3%.

בשנת 2015 שיעור התלמידים החברים בתנועות נוער עמד על 30%, לעומת 22% בלבד בשנת 2006. גם במגזר הערבי שיעור התלמידים החניכים בתנועות נוער הכפיל את עצמו ועומד כעת על 12%, בהשוואה ל- 6% בשנת 2006. בהתפלגות לפי כיתות נראה כי החברות בתנועות נוער שכיחה יותר בקרב תלמידי היסודי בהשוואה לתלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות. 47% מכלל החניכים בתנועות הנוער לומדים בכיתות ד'-ו', לעומת 32% שלומדים בכיתות ז'-ט' ו-21% שלומדים בכיתות י'-י"ב. מהנתונים עולה בנוסף כי 56% מהחניכים בתנועות הנוער הן בנות ו- 44% הם בנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"פחדתי שלא אתעורר": הצעיר שסיכן את חייו כדי לעבור ברית מילה
דוח: הכיתות בחינוך היסודי בישראל הן מהצפופות ביותר ב-OECD
"מעודד טרור": מחאה באוניברסיטה העברית נגד הזמנת יועצו של אבו מאזן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עלייה משמעותית חלה אף בשיעור התלמידים בתנועת הנוער הדרוזית, שמספר תלמידיה צמח מ-2,689 ל-11,791 ב-2015

תנועת בני עקיבא, המתאפיינת בצביון דתי, היא התנועה שהגידול במספר החניכים בה הוא המשמעותי ביותר, משום שכמעט הוכפל בתוך פחות מעשור: 52,967 תלמידים חברים כיום בתנועה, לעומת 28,136 ב-2006. התנועה אף גדלה בחלקה היחסי מבין תנועות הנוער, מ-16% מהתלמידים החברים בה במפקד הקודם לעומת 21.3% בזה הנוכחי. גם ביתר התנועות נרשם גידול במספר החברים: הנוער העובד והלומד מונה כיום 62,566 תלמידים, לעומת 39,255 ב-2006. תנועת הצופים מונה 65,366 חברים, לעומת 44,899 ב-2006. עלייה משמעותית חלה אף בשיעור התלמידים בתנועת הנוער הדרוזית, שמספר תלמידיה צמח מ-2,689 ל-11,791 ב-2015. למעשה, מתוך 13 תנועות הנוער המוכרות, היחידה שלא חל בה גידול במספר התלמידים היא היכלי ענ"ג של חסידות גור.

עם פרסום הנתונים, הבטיח משרד החינוך כי יגדיל את תמיכתו בתנועות הנוער בעשרה מיליון שקלים, לכדי 97 מיליון שקלים בשנה בסך הכול. שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "כיום, בדור המסכים, הפייסבוק והווטסאפ, משמעותן של תנועות הנוער עולה. לכן, אחד הצעדים הראשונים אותם ביצעתי כשר חינוך, היה להגדיל באופן משמעותי את תקציבן של תנועות הנוער. בקשתי מתנועות הנוער הייתה: פתחו ועוד ועוד סניפים, צרפו עוד ועוד חניכים, יותר חניכים בעלי צרכים מיוחדים, יותר סניפים בפריפריה. אין כמו תנועות הנוער עבור צמצום פערים, שילוב בחברה, פיתוח מנהיגות העתיד של ישראל וצה"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים: "אנו שמחים על הבעת האמון של בני הנוער, שהופכים את התנועה לגדולה בישראל"

מזכ"ל מועצת תנועות הנוער בישראל, נפתלי דרעי, מסר: "גידול זה הינו תוצאה של עבודה קשה של המדריכים והרכזים בתנועות. יחד עם זאת, המשאבים שהעמיד משרד החינוך הם שאפשרו לתנועות להרחיב את הפעילות ולפתוח סניפים במקומות חדשים ובאוכלוסיות מגוונות".

מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, התייחס גם הוא לנתונים שמציגים את תנועתו כבעלת הגידול המשמעותי ביותר במספר החניכים ואמר: "אנו רואים בשטח את הביקוש הגובר להצטרף ולהיות חלק מהתנועה, כשהדבר בא לידי ביטוי במיוחד במסעות ובמחנות הקיץ. זוהי הבעת אמון מלאה בערכי התנועה ובפעילות החברתית אותה אנו מקדמים במשך השנה".

קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים, מסר: "אנו שמחים על הבעת האמון של בני הנוער, שהופכים את תנועת הצופים לתנועת הנוער הגדולה והמשפיעה בישראל, המונה מעל ל-73 אלף חניכים מדן ועד אילת. אני מאמין כי ההשפעה של בני הנוער על החברה הישראלית באמצעות תנועות הנוער תלך ותהדהד במרחב העשייה החברתית גם בשנים הבאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully