וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגע בהן לשם הלימוד": מורה לגיטרה זוכה מעבירות מין בילדות

3.3.2016 / 12:15

הפרקליטות קבעה כי "אין ראיות מספקות" נגד המורה מירושלים, שטען כי נגע בתלמידות כיתה ד' במהלך שיעורים פרטיים "כדי לייצב את תנוחת גופן עם הגיטרה". פרקליטו האשים את הורי הילדות: "קנו להן גיטרה שאינה מותאמת למידותיהן"

גיטרה. ShutterStock
"המרחק בין מעשה אסור ללגיטימי דק מאוד"/ShutterStock

פרקליטות מחוז ירושלים ביטלה בשבוע שעבר "בהיעדר ראיות מספקות" כתב אישום נגד מורה לנגינה בגיטרה בגין מעשים מגונים בשלוש מתלמידותיו, בנות 9 ו-10. זאת, לאחר שהמורה טען, במהלך השימוע שנערך ימים ספורים לפני כן, כי נגע בתלמידות כדי לייצב את תנוחת גופן עם הגיטרה וכי המעשה "היה נדרש לשם הלימוד".

מכתב האישום עולה כי המורה, שלימד בשיעורים פרטיים בבית ספר בירושלים, התיישב באחד השיעורים מאחורי אחת המתלוננות תוך שהוא מתחכך בה ואף נוגע בחזה שלה. דפוס התנהגות זה, על פי כתב האישום, חזר על עצמו בשלושה מקרים שונים.

עוד בוואלה! NEWS:
מטפלת שהורשעה בעבר בתקיפת תינוק חשודה בטלטול בן 4 חודשים
12 פרופסורים פנו ליועמ"ש ולבנט נגד כינוס המל"ג: "ועדה מקוטעת"
החשוד שדרס למוות אישה בכביש 6 לעיני ילדיה מכחיש: "לא פגעתי בה"

"לא פעם הרגשה סובייקטיבית של תלמיד אינה סותרת את חשיבותו של המעשה לשם הלימוד"

המורה, שמיוצג על ידי עורך הדין אריאל עטרי, הכחיש את הכוונות שיוחסו לו ואף האשים במעשיו את הורי הילדות, שלדבריו "חסכו" וקנו להן גיטרה למבוגרים, מה שהגביר את הצורך ביישור התנוחה בעת הנגינה. "הגיטרה הרגילה לא הותאמה למידותיהן של התלמידות, מה שהוסיף לקושי והגביר את הצורך בהרפיה וייצוב", על פי עטרי.

הפרקליט הסביר כי טבעי במהלך השיעור שמורה יישר את גב תלמידיו כשהוא נוגע בגבם או בחלק הקדמי של גופם "בשל הפרופורציה בין גופם לידיו של המורה". בשל כך, הוא הדגיש כי המרחק בין מעשה אסור ללגיטימי בנגיעה בגוף תלמידה בעת לימוד נגינה הוא "דק מן הדק" וכי "לא פעם הרגשה סובייקטיבית של תלמיד אינה סותרת את חשיבותו של המעשה לשם הלימוד".

המקרה, על פי עטרי, מלמד על חשיבות השימוש בזכות לשימוע. "אזרחים רבים שנחקרו במשטרה כחשודים מקבלים מכתב על אפשרות לפנות לפרקליטות ולתביעה המשטרתית ולשכנע מדוע אין להגיש נגדם כתב אישום, אך עושים טעות עצומה כשהם מוותרים על שימוש בזכות חשובה זו ולא פונים בבקשה לשימוע". הוא הוסיף: "מקרה זה הינו דוגמא מצוינת לכך שקיום שימוע והשמעת טיעון משפטי מבוסס יכולים להוביל למניעת הגשת כתב אישום, גם כשמדובר בעבירות חמורות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully