וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים בפרשה 512 פוצצו דיון: "המשטרה לא מספקת לנו תפילין או חטיף"

3.3.2016 / 0:40

הדיון בבית המשפט המחוזי הופסק לאחר שהנאשמים, ובראשם יצחק אברג'יל, התעמתו עם הרכב השופטים. ראש ארגון הפשיעה צעק על השופט נויטל: "אל תגיד לי..." אך הושתק כשהשופט אמר: "תיזהר". אברג'יל ענה: "מה תעשה לי?" ונויטל הזכיר לו: "אתה בבית משפט"

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
"לא מעניין אותי כלום, רק האוכל שלי". אברג'יל/ניב אהרונסון

דיון בפרשה 512 בבית המשפט המחוזי בתל אביב הופסק אתמול (רביעי) לאחר ש-18 מהנאשמים התעמתו עם ראש הרכב השופטים גלעד נויטל וסירבו למסור את עמדתם. בטרם התפוצץ הדיון, הספיק השופט לדחות את ההחלטה בעניינו של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל בשבוע ואז עצר אותו מבלי שחלק מהנאשמים שתכננו למסור מענה לכתב האישום עשו זאת.

תחילת המהומה בפתח הדיון, כאשר אברג'יל, הנאשם המרכזי בתיק, סירב להיכנס לאולם כל עוד לא הוסדר נושא הייצוג שלו. לדברי נציגת הסניגוריה הציבורית בדיון, עו"ד תרצה קיש, הוא מסרב להיפגש עם עורך הדין שמונה לו. "לא ניתן לייצג את מי שאין עמו שיתוף פעולה", הסבירה. בינתיים, צעק אברג'יל מחוץ לאולם: "לא רוצה להיכנס, אם אני אכנס אני אקלל אותו". עם זאת, השופט נויטל הורה למשמר בתי המשפט להכניס אותו לאולם. "צריך לשמוע את עמדתו, הוא נאשם בתיק", אמר ויצא יחד עם ההרכב מהאולם עד שהנאשם הוכנס.

כשהגיעו השופטים ואברג'יל לאולם, סירב לענות על סוגיית הייצוג שלו. "אני, לא מעניין אותי כלום. רק האוכל שלי. כשיהיה לי אוכל אני אוכל להשיב על שאלות", אמר. "אתה רוצה ייצוג פרטי או ציבורי?", שאל אותו נויטל. "אני רוצה אוכל", ענה. "אוכל נותנים לך", אמר לו השופט ואברג'יל השיב: "אתה אל תגיד לי..." אך הושתק על ידי נויטל שאמר לו: "תיזהר". "מה תעשה לי?", שאל אותו אבר'גיל, והשופט הזכיר לו: "אתה בבית משפט".

עוד בנושא:
זכוכית משוריינת ובטון מזוין: האולם שבו יישפטו ראשי ארגוני הפשע
מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא
בלעדי: תיעוד הפשיטה שחשפה את הקשר בין דומרני לפינטו

השופט גלעד נויטל. ברני ארדוב
"הסניגוריה הציבורית איננה תוכנית כבקשתך". השופט נויטל/ברני ארדוב

משהבין כי לא יקבל תשובה, הכתיב נויטל החלטה לפיה לאברג'יל יינתן אוכל על פי הנהלים, אך עדיין לא נענה. "אוכל", דרש אברג'יל. השופט הסביר לו כי "הסנגוריה הציבורית איננה תכנית כבקשתך". כשניסה אברג'יל לצאת בתום דבריו, הורה לו השופט להישאר. "אתה מחכה שאגיע למצב של ביזיון", צעק עליו אברג'יל.

בשלב הזה התעורר נאשם נוסף, משה מלול, בכיר בארגונו של אברג'יל. "אדוני, יש בעיה רצינית", פנה לשופט. "משטרת ישראל מתנכלת לנו בעליות שלנו לבית המשפט. להתיש אותנו ולא להביא לנו אפילו תפילין, אפילו לא חטיף. סליחה שאני מרים את קולי, אבל זה מתסכל וזה מעצבן. אני ויצחק ומאיר (אברג'יל) שבע שנים בפוסטות (רכב להובלת אסירים, ג"ג). אני לא מרגל איראני ואף אחד לא בגד במדינה, אז מספיק".

לאחר מכן, קרא לעבר הפרקליטות: "דש לרות דוד יפת הנפש, דש לרונאל פישר שתפרו אותי בארצות הברית", בהתייחסו להערכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבדליט שלשום, ולפיה למרות קשרים ומתנות בין דוד לפישר, זו לא תועמד לדין. בשלב זה, הופסק הדיון.

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully