וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתנות מעו"ד פישר: פרקליטת מחוז ת"א לשעבר לא תועמד לדין

1.3.2016 / 15:48

היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור מחוסר ראיות את התיק נגד עו"ד רות דוד, שקיבלה מפרקליט הצמרת, בין השאר, שני עטי "מון בלאן" בשווי 2,500 שקלים ושעון בשווי כמה מאות אלפי שקלים. לפי מנדלבליט, המתנות ניתנו בעת שדוד לא עסקה בתיקים של פישר

עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט היום (שלישי) לסגור מחוסר ראיות את התיק נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, בגין עבירות שביצעה לכאורה בתקופת כהונתה בפרקליטות המחוז. מדובר בהחלטה שניתנה כבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הקודם יהודה וינשטיין ואושרה מחדש על ידי מחליפו בתפקיד.

מנדלבליט מנמק בהחלטתו כי על אף שבמהלך כהונתה כפרקליטת המחוז קיבלה דוד מעו"ד רונאל פישר שני עטי "מון בלאן" בשווי 2,500 שקלים, זרי פרחים ומספר עציצי סחלבים בשווי מאות שקלים, צעיף ותיק של "לואי ויטון" ושעון יקר ערך בשווי של כמה מאות אלפי שקלים, אין בדברים אלו משום עבירה פלילית מצדה. פריטים אלה, נטען, ניתנו כפי הנראה בשנים האחרונות של כהונתה, שבהן, כך לטענת היועץ, לא נמצאה מעורבות של דוד בתיקים שבהם ייצג פישר.

פרשת פישר || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
פישר מבקש סנגור ציבורי – על אף שחילוט רכושו הופחת בחצי
חזית נוספת נגד פישר ומלכה: תביעה בסך 265 אלף שקלים
רכוש בשווי מיליוני שקלים של פישר, ובו מכונית וסירות, הוקפא

רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
מתנות בשווי מאות אלפי שקלים. רות דוד/נועם מושקוביץ

למרות כל אלה, דוד לא הדירה עצמה באופן מלא ומוצהר מטיפול בתיקים בשנים 2006-2004 שבהם ייצג פישר, אך בשנים שלאחר מכן לא נמצאה מעורבות שלה בתיקים בהשתתפותו. תיקים אלה נחקרו, ונשאלה השאלה האם דוד היטיבה עם פישר כפרקליטת מחוז. בחינה זו לא העלתה אינדיקציה כלשהי לקבלת החלטות מוטות או לא סבירות בעקבות התערבותה של דוד.

מנדלבליט טען כי לא נמצאו ראיות לשוחד, מרמה והפרת אמונים. נוסף על כך, טען כי בשנים 2006-2004 לא היה ברור מחומר הראיות אם בתקופה זו, שהייתה תחילת הקשר החברי בין השניים, כבר שררה ביניהם חברות ברמה כזו שבגינה היה על דוד להימנע מלהיות מעורבת בתיקים שבהם ייצג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
לא הייתה השפעה פסולה. פישר/נועם מושקוביץ

גם אם החקירה הייתה מניבה חשד לניגוד עניינים, טען מנדלבליט, לא היה ניתן לבסס הרשעה בפלילים בנסיבות תיק זה. זאת, לטענתו, לנוכח העדרן של ראיות המצביעות על השפעה זרה ופסולה מצד דוד על ניהול התיק כלשהו במטרה להיטיב עם פישר.

עם זאת, מצא לנכון היועץ המשפטי לממשלה לציין, כי התנהלותה של רות דוד כפי ששהתגלתה בחקירה היא בעייתית ואינה עולה בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות המצופות מפרקליט בפרקליטות המדינה - לא כל שכן פרקליט בדרגה כה גבוהה. לדבריו, קיימת בעייתיות בכך שפרקליט מחוז מקבל מתנות בשווי אלפי שקלים מסנגור המייצג לקוחות בתיקים המתנהלים מול פרקליטות המחוז שבה הוא מכהן, אף שמדיר את עצמו מטיפול בתיקים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully