וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכוש בשווי מיליוני שקלים של פישר, ובו מכונית וסירות, הוקפא

10.8.2015 / 18:04

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הפרקליטות והורה להקפיא באופן זמני רכוש בשווי 8.6 מיליון שקלים של עורך הדין החשוד בשוחד והלבנת הון. בין היתר יוקפאו גם זכויותיו במקרקעין

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(פישר שוחרר למעצר בית, בחודש שעבר)

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) להקפיא באופן זמני רכוש השייך לרונאל פישר בשווי כ-8.6 מיליון שקלים. בין היתר, יינתנו צווי הקפאה זמניים בנוגע לרכוש הכולל זכויות במקרקעין, בחשבונות בנק, במכונית ובסירות. זאת, למעט 363 אלף שקלים שלא יחולטו בחילוט זמני. בכך קיבל בית המשפט את בקשתה של פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) במלואה.

כתב האישום המתוקן מייחס לפישר עבירות שוחד בהיקף 4.4 מיליון שקלים וביצוע עבירות הלבנת הון בכספי השוחד שקיבל. הקפאת הרכוש התבקשה על מנת לחלטו, בסוף ההליך, בגין עבירות השוחד המיוחסות לפישר, והלבנת ההון שביצע לכאורה בכספים אלו, אם אכן יורשע.

עוד חדשות:
מרד במונופול הרבנות: בציונות הדתית מקימים רשת גיור עצמאית
עקרת הבית שמעולם לא הסתבכה: הנאשמת בלינץ' בפצוע הסורי
אסיר ציון שעבר הזנה בכפיה: "זה בסדר כשהמטרה היא למנוע מוות"

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
פישר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בית המשפט קבע כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לפישר, באופן המקים אפשרות סבירה שהכספים יחולטו בסופו של הליך. עוד קבע בית המשפט כי רכוש שהתקבל כשוחד, ואשר נעשתה בו הלבנת הון, מקים שתי עילות חילוט נפרדות: אחת בגין עצם קבלת הרכוש כשוחד ואחת בגין העבירה הנפרדת של הלבנת ההון.

בנוסף, בית המשפט דחה את טענותיו של פישר לפיהן יש להפחית מן הסכומים שקיבל לכאורה כשוחד, סכומים שהעביר לאחרים. זאת, לאור העובדה שעם קבלת הכסף, ביצע פישר לכאורה עבירה מוגמרת של תיווך לשוחד, אשר מקימה עילת חילוט.

עוד קבע בית המשפט, כי בשלב הזה של ההליך, קיימות ראיות המקימות תשתית ראייתית לכאורית לכך שסכומים ששולמו למשרדו של פישר על ידי חלק מן החשודים בפרשה כ"שכר טרחה" הם כספים שניתנו בגין השירות העברייני שנתן לכאורה לאותם חשודים, וקיימת אפשרות סבירה כי סכומים אלו יחולטו בסופו של הליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully