וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פישר: החשודה בתיווך לשוחד - פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר

רות דוד, שותפתו של עורך הדין המפורסם, היא הבכירה החשודה בתיווך שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. מעצרה הוארך בשלושה ימים בהסכמה. על פי החשד, היא גרפה חלק מהכספים שגבה פישר מלקוחותיו. צפו בדיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: מור שאולי, ערוץ 1, עריכה: שניר דבוש

עורכת הדין הבכירה לשעבר במשרד המשפטים, שנעצרה אתמול בחשד שהייתה מעורבת בפרשת רונאל פישר, היא פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד - כך הותר אחר הצהריים (רביעי) לפרסום. מעצרה של דוד, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט, הוארך היום בשלושה ימים בהסכמה בבית משפט השלום בירושלים. מאז שעזבה את הפרקליטות, דוד שותפה של פישר. במקביל, נחקרו היום במחלקה לחקירות שוטרים שלוש עורכות דין ממשרדו של פישר נוספים ובכיר בתחום הרפואה.


לקריאה נוספת:
מעטפות כסף שמנות וחשבוניות מזויפות: השיטה של פישר נחשפת
אחרי שתיקה של שנה: השוטר החשוד בשוחד החל לשתף פעולה בחקירה
פרשת רונאל פישר: מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר נעצר בחשד לשוחד

הארכת מעצר לעו"ד רות דוד בשלום ירושלים, מאי 2015. יוסי אלי, מערכת וואלה!
רות דוד, היום/מערכת וואלה!, יוסי אלי

על פי החשד, דוד ידעה על ההסדר שהיה לפישר לכאורה עם לקוחותיו. עדת המדינה בפרשה, עוזרתו לשעבר של פישר, הייתה אף נוכחת בחלק מאותן פגישות שכללו את השניים.

לוואלה! NEWS נודע כי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) יודעים שבידי חשוד נוסף בפרשה, קצין המשטרה לשעבר רב-פקד ערן מלכה, ישנן ראיות אובייקטיביות נגד הבכירה, כמו גם נגד בכירים נוספים. ראיות אלו מעלות חשד לפלילים גם מצד עובדת הציבור לשעבר.

ואולם, נכון לעתה במח"ש לא מוכנים לתת למלכה תמורה בעבור מסירת המידע, ומצפים ממנו לעשות כן. מלכה, שהראיות נגדו חזקות והחשדות נגדו הם החמורים ביותר, מסרב להעביר את המידע שברשותו ללא תמורה או הבטחה לכך ממח"ש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עו"ד רונאל פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, 30 באפריל 2015. גדעון צנטנר
עו"ד רונאל פישר/גדעון צנטנר

במקביל, במשטרה בודקים אם הבכירה הייתה חלק מאותה שיטה שבה פעל לכאורה פרקליט הצמרת, וגרפה גם היא חלק מהכספים שגבה מהאנשים עמם נפגש. היא אף ייצגה באחרונה חלק מאותם אנשים שפישר הזהיר לכאורה על חקירות המתגבשות נגדם בתמורה לשכר טרחה של מאות אלפי שקלים.

במח"ש חושדים כי פישר, שבידיו היה מידע מודיעיני רגיש בנוגע לחקירות נגד גורמים שונים, נהג לקבוע עם המעורבים, חלקם אנשי עסקים, במקומות שונים בחו"ל, במטרה "להזהיר" אותם. באותו מעמד, לכאורה, לקח מהם כסף מזומן במעטפות שמנות.

ערן מלכה, השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
ערן מלכה/טלי מאייר

פישר ודוד הכירו כאשר האחרונה כיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב. כבר לפני שמונה שנים נהג פישר להבטיח ללקוחותיו שבעזרת קשריו עמה הוא יכול להביא להסדרי טיעון. למשל, במשפטו של שוקי משעול, לשעבר מנהל המכס והמע"מ של רשות המסים בתל אביב שהורשע לבסוף בהפרת סודיות, במרמה ובהפרת אמונים, טען אז משעול בפני השופטת דניאלה שריזלי בבית משפט השלום בתל אביב את הדברים הבאים: "רונאל פישר היה אצלי במשרד. הוא סיפר לי על עבודתו המיוחדת והקשרים האישיים שלו עם גברת רות דוד. הקשרים המיוחדים שהיו במהלך לפחות שנה והקשרים המאוד אישיים שלו עם פרקליטת המחוז, בגלל שהוא יכול להסדיר נושא של הסדרי טיעון. קשרים אינטימיים".

משעול המשיך וסיפר על יניב כהן, עבריין מאוים שחשב שנכון יהיה להפוך אותו לעד מדינה. משעול הפנה אותו לפישר, ונשאל בחקירה מדוע דווקא אליו. "בגלל שלרונאל פישר יש את הקשרים המיוחדים עם רות דוד", אמר בחקירתו. "הוא סיפר לי את זה באופן אישי במשרד.

בא כוחה של רות דוד, עו"ד יאיר גולן מסר בתגובה: "מדובר באישה שהייתה סמל של שלטון החוק. כעת היא מוצאת את עצמה במצב קשה מאוד. היא שורבבה לפרשה הזו במסגרת שותפות עם עו"ד פישר. היא מסרה את ההקלטות ואת הקודים לטלפונים".

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully