וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית נוספת נגד פישר ומלכה: תביעה בסך 265 אלף שקלים

2.11.2015 / 1:16

חברת אגודת החקלאים בראשון לציון, ששכרה בעבר את שירותיו של פישר, הגישה נגד השניים כתב תביעה בטענה שהשתמשו במידע שהביאו בפניהם כדי לסחוט מיליוני שקלים מהגורמים שאותם התכוונו לתבוע. "מעילה קשה באמון לקוחותיו"

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

(בית המשפט גזר 8 שנות מאסר על ערן מלכה בגין שוחד)

פרקליט הצמרת לשעבר רונאל פישר ורב-פקד ערן מלכה, המואשמים בלקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה, עומדים בפני חזית נוספת. חברת אגודת החקלאים בראשון לציון הגישה לאחרונה כתב תביעה נגד השניים לבית משפט השלום בתל אביב, בגין הנזקים הכספיים שנגרמו לטענתם ללקוחותיהם בעקבות פעולותיהם המושחתות.

הסכום שאותו תובעת החברה הוא 265 אלף שקלים. "תביעה זו מוגשת על רקע פעילות קיצונית של עורך דין שפעל תוך מעילה קשה באמון לקוחותיו ובמי ששילם את שכר טרחתו בשיתוף פעולה ובקנוניה עם קצין משטרה בכיר מיחידה להב 433 תוך סיכול ופגיעה חמורים בתובעים", נכתב בכתב התביעה. "המעילה באמון לקוחותיו גרמו לנזקים ישרים ועקיפים".

פרשת פישר - סיקור מיוחד:
רכוש בשווי מיליוני שקלים של פישר, ובו מכונית וסירות, הוקפא
העליון קבע: רפ"ק ערן מלכה יישאר במאסר עד תום ההליכים
"אתם רעים": היחסים העכורים בין מלכה למח"ש ישפיעו על משפט פישר?

עו"ד רועי בר היועץ המשפטי של עיריית ראשון לציון החשוד במעורבות בפרשת שוחד בעיריית ראשון לציון. ינואר 2014. דרור עינב
הציעו לו לשלם שני מיליון דולרים תמורת העלמת התיק. עו"ד רועי בר/דרור עינב

מכתב התביעה עולה כי חקלאים באזור ראשון לציון שכרו את שירותיו של פישר על מנת להגיש תלונה במשטרה נגד גורמי התכנון של העירייה, שפגעו לטענתם בזכויותיהם. בתחילה הביע פישר עניין במסמכים הרבים ובראיות שהוצגו בפניו, והציג עצמו כמי שמתכוון לפעול ביתר שאת למען "ניקוי השחיתות" מהמוסדות הללו. בפועל, הסתבר כי הוא זמם להשתמש במידע שהובא בפניו בניגוד לאינטרס שעבורו הוא נשכר ובמטרה לסחוט כספים ממושאי התלונות, בהם עורך הדין רועי בר, היועץ המשפטי של עיריית ראשון לציון שישב באחת מהוועדות, והציע לו לשלם לו שני מיליון דולרים תמורת העלמת התיק. עו"ד בר, לקוח של פישר בעבר, נחקר אף הוא במסגרת הפרשה בחשד לניגוד עניינים ולקבלת שוחד.

בהמשך ניסה פישר "להעלים" את התיק, כאשר אמר שאין בדברים ממש, מה שגרם לאגודת החקלאים לדרוש את פיטוריו. יום למחרת קיבל המתלונן הראשי מאגודת החקלאים, יהושע לובינסקי, מכתב ממשטרת ישראל, שעליו חתום רב-פקד ערן מלכה, שבו נאמר לו כי הוא מתבקש שלא לפנות למשטרה, אלא על ידי עו"ד פישר. באגודת החקלאים הבינו שאין מנוס, והם חזרו לעבוד עם פישר כמה ימים לאחר קבלת המכתב.

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ניסה "להעלים" את התיק. רונאל פישר בבית המשפט ביוני האחרון/נועם מושקוביץ

זמן קצר לאחר מכן נפגשו לובינסקי, פישר ורב-פקד מלכה, כשהאחרונים משכנעים את לובינסקי שהוא חייב להיות מיוצג על ידי פישר, לטובתו שלו ולטובת הצלחת החקירה. כאשר נעצר עו"ד בר בפברואר 2014, בחשד שיקבל טובות הנאה שונות בתמורה לניצול סמכויותיו בתחום התכנון והבנייה, הפרשות שאותן הציף לובינסקי נדחקו הצדה, דבר שמוכיח, לפי כתב התביעה, כי טענותיו טויחו במשטרה.

בעוד מתבשלת נגדם תביעה נוספת, משפטם של פישר והנאשמים האחרים, בהם פרקליטות מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, יאיר ביטון ושי ברס, מתעכב משום שהמחלקה לחקירות שוטרים צריכה לתמלל את כל החומר שנאסף בפרשה, בהחלטת בית המשפט. כמו כן, לאחרונה החליט בית המשפט העליון להפחית את סכום נכסיו של פישר שחולט עקב בקשת המדינה עם הגשת כתב האישום מתשעה מיליון שקלים לארבעה מיליון וחצי שקלים.

גזר דין לערן מלכה, בית משפט מחוזי ירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"פעל בשיתוף פעולה ובקנוניה עם קצין משטרה בכיר". ערן מלכה/נועם מושקוביץ

פרקליטו של פישר, עו"ד ניסים עזרן, מסר בתגובה כי "מדובר בתביעת רשלנות שאין בה כל ממש וברור, שהוגשה אך ורק בניסיון לרכב על גב חרושת השמועות והדמוניזציה שהביא עמו ההליך הפלילי. כל מי שקרא את כתב האישום שהוגש כנגד מר פישר יודע שהתוצאה של החקירה הייתה דווקא שאין כל טענה כנגדו בכל הנוגע לרועי בר ובתוך כך, העניינים העולים בתביעה. די בעובדה זו על מנת לאיין את תביעת הרשלנות שהוגשה כנגד מר פישר, בניסיון לנצל לרעה את מצבו הבריאותי, הנפשי, הכלכלי והתדמיתי, על ידי הגשת כתב תביעה שמתיימר לחלוש על הוראות רבות ומגוונת שבספר החוקים, מבלי שיש לכך כל בסיס אמיתי ומשפטי". עו"ד דרור-ארד אילון שמייצג את רב-פקד מלכה, אמר בתגובה כי ילמד את כתב התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully