וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: תיעוד הפשיטה שחשפה את הקשר בין דומרני לפינטו

17.12.2015 / 11:00

לפני כחודשיים פשטו בלשי ימ"ר לכיש על דירתו של שלום דומרני באשקלון והחרימו את המכשיר הסלולרי שלו. פלט השיחות שפך אור על מערכת היחסים האינטנסיבית בין ראש ארגון הפשע לרב. הסיפור המלא במגזין סופ"ש של וואלה! NEWS

עריכה: גדי וינסטוק

זמן קצר לאחר מעצרו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני בחשד לשני ניסיונות חיסול בחודש אוקטובר האחרון, ערכו בלשי ימ"ר לכיש חיפוש בביתו שברחוב בת גלים באשקלון. דומרני התגורר לפני מעצרו בדירה זמנית עקב שיפוצים נרחבים שנערכו בביתו במושב עוצם שבדרום. החוקרים הפכו את כל הבית כדי למצוא בדל ראייה שתקשור את הבוס מהדרום לעבירות פליליות.

במהלך החיפוש מצאו הבלשים מכשיר טלפון נייד שממנו בוצעו עשרות שיחות לארצות הברית, זמן קצר לפני שנעצר ושורה של מסמכים. כעת חושדים במשטרה כי מאותו מכשיר ביצע דומרני את השיחות עם הרב יאשיהו פינטו, שבהן תוכננה בריחתו מהארץ. אותו מכשיר היה מחוץ לרדאר של המשטרה עד אותו רגע וייתכן שבוצעו דרכו שיחות נוספות שישפכו אור על מעלליו של העבריין הבכיר.

"למה דווקא השיחות מארצות הברית הן מטלפון אחר?"

בחדר החקירות עימתו אותו השוטרים עם הממצאים. "אני מציג בפניך פלט שיחות מטלפון שנתפס במהלך חיפוש בבית שלך", אמר חוקר המשטרה לדומרני במהלך חקירתו. "האם אתה יכול להסביר לי מה זה השיחות האלו?".

דומרני: "לא יודע".

החוקר: "למה דווקא השיחות מארצות הברית הן מטלפון אחר?".

דומרני: "שומר על זכות השתיקה".

החוקר: "יכול להיות שהשיחות הן לרב, כמו ששמענו בשיחה אחרת? כל השיחות הן בתאריך 24 באוגוסט. מה קרה באותו יום?".

על כל התשובות ענה דומרני כי הוא שומר על זכות השתיקה.

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
שמר על זכות השתיקה. דומרני בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, באוקטובר/מערכת וואלה!, בני בן סימון

לאחרונה נחשפו בוואלה! NEWS שתי הקלטות שבהן נשמע דומרני משוחח עם הרב יאשיהו פינטו. בהקלטה שפורסמה שלשום, נשמעת שיחה שהתקיימה שבועיים לפני מעצרו של דומרני. השניים שוחחו על ההכנות לקריאת נסיעתו של האחרון לארצות הברית.

בהקלטה אחרת נשמע הרב פינטו ממקום מושבו בארצות הברית, מבטיח לסדר לדומרני ויזה לארצות הברית כדי שיוכל להתחיל בחיים חדשים ודרש ממנו 20% מסתוריים מ"כל דבר". "יש לכם בעזרת השם 20 סידורים מכל דבר, אחוז, אתם מבינים?", אמר פינטו לעבריין, וזה השיב לו, "הכול בסדר כבוד הרב". אף על פי שהמשטרה התעניינה בהקלטות הללו, הן לא התפתחו לכדי חקירה של ממש נגד הרב פינטו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלט השיחות מהטלפון הסלולרי של דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורבי הרב מסרו כי "שיחת הרב עם דומרני, כמו שיחות שלעיתים כבוד הרב מנהל עם הפונים אליו, התנהלה כל כולה מתוך מטרה לסייע לאנשים ובפרט לכלל, ובוודאי שלא להפיק רווח כלשהו לכבוד הרב או למוסדות, כפי שיש מי שמנסים בזדון לפרש אותם".

עוד הם טענו: "שיחות אלו היו חשובות וחיוניות לכלל. הוצאת השיחה מהקשרה האמיתי באופן מניפולטיבי ושיקרי עושה עוול נורא ואיום וחוטאת לאמת באופן נפסד. לא ראוי לנצל מצב זה, שבו לא מתאפשר לדון בעניינם של אחרים ובדברים בעלי ערך ומשמעות נעלית לכלל בפרהסיה. ובפרט, כשמדובר בנושאים חשובים ורגישים לתועלת הרבים שלא יהיה נכון לדון בהם בתקשורת ובמאמרי רכילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully