וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ילדים בעוטף עזה נעזרים בטיפול נפשי עקב המצב הביטחוני

2.3.2016 / 16:15

מנתונים עדכניים עולה כי יותר מאלף ילדים בגילאי 12-6 באזור סובלים מקשיים נפשיים, ובמועצת אשכול בלבד מטופלים כאלף תלמידים בכל הגילאים. בנוסף, איום המנהרות גורם לחרדה בקרב ילדי היישובים הסמוכים לגדר, אך בשל עומס - רבים לא זוכים ליחס אישי

ילדי עוטף עזה בבית ספר יסודי "חופים" בקיבוץ יד מרדכי מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים מחר, 31 באוגוסט 2014. ראובן קסטרו
תלמידות בעוטף עזה. למצולמות אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

כ-1,100 ילדים בגילאי 6 עד 12 מעוטף עזה מטופלים במסגרות טיפול שונות בשל קשיים רגשיים ונפשיים - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. הנתונים מתייחסים לאוכלוסיית הילדים בעיר שדרות ובמועצות האזוריות באזור - אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב - הנזקקים לסיוע נפשי בעקבות המצב הביטחוני. כמו כן, בעקבות החשש מכריית מנהרות בידי חמאס שיובילו מחבלים לשטח ישראל, קיימת מגמת עלייה בחרדת הילדים בשבועות האחרונים, בעיקר בקרב אלו המתגוררים ביישובים הסמוכים לגדר המערכת.

הנתונים מלמדים כי כ-860 ילדים מקבלים סיוע נפשי דרך השירותים הפסיכולוגיים, משרד החינוך, שירותי הרווחה היישוביים, מרכזי חוסן ומטפלים פרטיים, ועוד כ-450 ילדים זקוקים לעזרה אך לא בהכרח מקבלים אותה. על פי הנתונים, רוב הטיפולים שמקבלים ילדי עוטף עזה בבתי הספר ניתנים לקבוצות.

חרף העובדה שהם מקבלים סיוע נפשי, חלק מהתלמידים אינם זוכים ליחס אישי – זאת משום שקיימים ילדים רבים הזקוקים לטיפול, והמנגנונים האמונים על כך ככל הנראה מתקשים להתמודד עם העומס. עם זאת, יש לציין כי ילדים רבים ככל הנראה מטופלים במסגרות פרטיות, והורים רבים אינם מדווחים לרשויות על כך.

עוד בוואלה! NEWS:
קרובי ההרוגה בכביש 6 התפרצו על הנהג החשוד: "נרדוף אותך כל חייך"
נתניהו ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לאשר גירוש משפחות מחבלים לעזה
כתובת נגד אדלשטיין הוקרנה על בניין הפרלמנט הבריטי: "עצרו את הכובש"

גדר המערכת בנתיב העשרה, אפריל 2015. ראובן קסטרו
גדר המערכת בעוטף עזה/ראובן קסטרו

נתונים נוספים המגיעים מהמועצה האזורית אשכול, ומתייחסים לכלל אוכלוסיית התלמידים במועצה, מלמדים כי 25% מילדיה מטופלים במסגרות הטיפול השונות. בסך הכל, נמסר מהמועצה כי מדובר בכאלף תלמידים המקבלים סיוע רגשי. עוד נמסר כי "בשל המצב הייחודי על רקע המציאות הביטחונית, קיים באשכול מערך טיפולים רגשיים נרחב, הניתן במספר מישורים: טיפול פרטני, משפחתי וקהילתי. במועצה משקיעים רבות באיתור הצרכים הטיפוליים ובהנגשת הטיפול על ידי מערך טיפול הוליסטי מקיף. בבתי הספר במועצה ניתנים באמצעות השירות הפסיכולוגי-חינוכי טיפולים פרטניים על ידי פסיכולוגים ויועצים חינוכיים, המתמחים בשיטות ממוקדות בטראומה. בנוסף, בבתי הספר קיים מערך טיפול ייחודי באמצעות פסיכודרמה, אמנות, גינון ובעלי חיים".

לפי המועצה, "מרכז החוסן של אשכול מספק טיפולים פרטניים ומשפחתיים, הכוללים גם הדרכות הורים, מתוך תפיסה שיש לחזק את המבוגרים ולתת להם כלים מקצועיים כחלק מתהליך טיפול משמעותי בילדים". במועצה ציינו כי בעקבות מבצע "צוק איתן", ניתנה תוספת לתקציב שנועד לטיפול רגשי בילדים, אך הדגישו כי תהליכי השיקום באוכלוסייה רחוקים מסיום, וכי יש צורך משמעותי בהמשך התקצוב המיוחד.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, התייחס לנושא ואמר כי ניתן לראות את ההשלכות של המצב הביטחוני הרעוע, שנמשך כבר שנים רבות. "אנו רואים היום את ההשלכות של 15 שנים רצופות תחת מציאות ביטחונית מורכבת על הילדים ובני הנוער שלנו", אמר. "אנחנו מחויבים להמשיך ולתת להם את מירב הסיוע המקצועי להתמודדות והחלמה, ולשם כך יש הכרח בהמשך התקצוב הייעודי מצד משרדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully