וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות המפרץ הכריזו על חיזבאללה ארגון טרור: "נילחם בו בכל מקום"

אילן זלאיט

2.3.2016 / 12:00

המועצה, הכוללת בין היתר את ערב הסעודית, בחריין וקטאר, קיבלה את ההחלטה ברקע המשבר עם לבנון ועם הארגון השיעי. סגן מזכ"ל המועצה: "ההחלטה כוללת את כל המפקדים, הפלגים והגופים הקשורים לארגון"

עריכה: יאיר דניאל

מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ פרסמה היום (רביעי) החלטה הקובעת כי חיזבאללה הוא ארגון טרור. המועצה, הכוללת את ערב הסעודית, קטאר, כווית, אחידות האמירויות הערביות, בחריין ועומאן, קיבלה את החלטה בעקבות המשבר האחרון שפרץ בין ריאד לביירות, בעקבות הימנעותה של לבנון בהצבעה בליגה הערבית על גינוי הצתת השגרירות הסעודית באיראן.

סגן מזכ"ל המועצה עבד אל-עזיז אל-עווישק, אמר לרשת "סקיי ניוז" בערבית: "חיזבאללה הוא ארגון טרור, ואנו מחוייבים להילחם בטרור בכל מקום שבו הוא נמצא. ההחלטה כוללת את כל המפקדים, הפלגים והגופים הקשורים לארגון".

המהלך מגיע לאחר שערב הסעודית החליטה לפני כשבועיים לעצור את הסיוע הצבאי ללבנון בסך כשלושה מיליארד דולר. לאחר מכן, פרסמה הממלכה הסונית, ויחד עמה יתר מדינות המפרץ, אזהרת מסע למדינה וכן קריאה לאזרחיה לעזוב אותה.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג חיזבאללה לשעבר על המלחמה בסוריה: "הפכנו לשכירי חרב של רוסיה"
ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות
הנטישה הסעודית: לבנון הפכה לכלי במשחקי השליטה במזרח התיכון

תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה, דאחייה, ביירות, 16 בפברואר 2016. AP
תומכי חיזבאללה במהלך נאום של נסראללה בחודש שעבר/AP

אתמול התייחס למשבר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בנאום שנשא ושודר ברשתות הטלוויזיה, טען כי "חיזבאללה נמצא כיום במצב הטוב ביותר זה חמש שנים. איש לא יכול לחשוב שנחלשנו". המזכ"ל אף הוסיף כי ארגונו "לא מחויב" ליציבות במדינה.

נסראללה האשים את ערב הסעודית, ישראל וארצות הברית בכך שהן מממנות גורמים הפועלים לפריצתן של מלחמות אזרחים במזרח התיכון. "הפרויקט של הסעודים באזור הוא יצירת מלחמות אזרחים", טען. כמו כן, הוא האשים את ערב הסעודית בשליחת מילארדי דולרים ואלפי טונות של תחמושת לכוחות האופוזיציה הנאבקים במשטרו של בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully