וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהב מתבצר בעמדתו: ההוסטל לנערים חסרי בית לא יועבר - חרף הביקורת

2.3.2016 / 0:51

בביקור שהתקיים ב"בית ברחוב חיים", הודיע כי בית המחסה יישאר בשכונת הדר, חרף רצונם של מנהליו לעבור לשכונת מרכז הכרמל. "הדר היא שכונה שעוברת תהליך שיקום אינטנסיבי", נימק את ההחלטה

עריכה: ניר חן

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הודיע אתמול (שלישי) כי "בית ברחוב חיים", הוסטל לנערים חסרי בית, יישאר בשכונת הדר – מקום משכנו ב-20 השנים האחרונות, ולא יועבר לשכונת מרכז הכרמל. זאת, לאחר שביום חמישי נחשפו הקלטות שבהן פסל את האפשרות שההוסטל יועבר. "במרכז הכרמל זה לא בא בחשבון, זה לא המקום בשביל זה. צריכים להיות שם גני ילדים ובתי ספר, אלה צרכי השכונה. שתלך לקריית אתא, יש מקומות אחרים", אמר בהקלטות.

יהב הודיע על כך שהמעון יישאר בשכונת הדר בעת ביקור משותף במקום עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שהתקיים לבקשתה. במהלך הביקור שלל את הביקורת שנמתחה על שכונת הדר, ושבגינה ביקשו מנהלי ההוסטל להעבירו. לדברי יהב, "הדר היא שכונה העוברת הליך שיקום אינטנסיבי הן בתשתיות הפיזיות והן בתשתיות האנושיות. בהדר פועלים רוב מוסדות התרבות העירוניים ובהם תיאטרון חיפה, מוזיאונים, מלונות חדשים, מרכזים קהילתיים, כל משרדי העירייה, משרדי הרווחה ורוב פעילות הסיירת העירונית. זאת לצד מאות משפחות צעירות הפעילות בקהילה, בגרעינים ובקיבוצים עירוניים. זהו מסר חשוב לא רק לשכונת הדר עצמה אלא לעיר כולה".

"נשמח כתמיד לסייע ל'עמותת אותות' בכל דבר ועניין במטרה לענות על צרכי הבית בשכונת הדר", הוסיף יהב. הוא אף הודה לשרה גמליאל על שביקרה בהוסטל ו"התרשמה מהמקום היפה והערכי שיזמה והקימה עיריית חיפה לפני כשני עשורים עבור אותם נערים ונערות. לא לחינם זכה המקום לשבחים מכל הגורמים האפשריים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התקרית בקלנדיה: כוננות מאירוע דומה שעה לפני סייעה לתגובה המהירה
התת-אלוף שהושעה מצה"ל חשוד בחמישה מקרי אונס ומעשים מגונים
"במג"ב כולם כהניסטים": חקירת השוטר שהדליף מידע ללהב"ה

ראש עיריית חיפה יונה יהב. אדריאן הרבשטיין
"במרכז הכרמל זה לא בא בחשבון". יהב/אדריאן הרבשטיין

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) השתתפה גם היא בביקור. "לא הוזמנתי לפגישה מראש, למרות שאני העליתי את נושא הבית לסדר היום החברתי בארץ. לאחר שיחה עם מנהלי העמותה הבנתי כי ראש העיר לא הגיע עם פתרון חלופי והמשיך לעמוד על התנגדותו העיקשת להעברת הבית למרכז הכרמל, למבנה שאינו בבעלותו כלל", אמרה. בן ארי ביקשה להבהיר כי "המימון לבית מגיע מעמותת 'אותות' וממשרד הרווחה בלבד", וציינה כי מחר תעלה בכנסת הצעה לסדר היום בנושא. היא אף הביעה תקווה כי בעקבות הצעתה יגיע הנושא לפתחה של וועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

עם חשיפת ההקלטות, אמרה בן ארי כי במשך כמה חודשים היה ניסיון להעביר את ההוסטל ממיקומו הנוכחי. "האזור לא מתאים", הסבירה. "מוסדות כאלה נמצאים בכל עיר, יש תכנית מדהימה עכשיו של 20 מיליון שקלים להרחבה של דירות מעבר וקורות גג. ראשי ערים התגייסו, רק בתל אביב הולכים לבנות שלושה מקלטים".

גם אסף שמול מעמותת "אותות" המסייעת לבני נוער וצעירים בסיכון התייחס להקלטות, ואמר כי "מה שהטריד בסיפור הזה זה שבאמת אין שום סיבה, לא חוקית ולא ערכית, למנוע את זה". לדבריו, ההוסטל במיקום החדש "אמור לשרת את כל המטרופולין של הצפון. זה ייחודי כי אפשר להגיע אליו בכל רגע נתון, כי כל מי שנפלט צריך להגיע ולהרגיש ביטחון גם ב-2:00 בלילה".

(עדכון ראשון: 21:25)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ח"כ מירב בן ארי. אולפן וואלה! NEWS פברואר 2016. ראובן קסטרו
"ראש העיר המשיך בהתנגדותו העיקשת". ח"כ בן ארי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully