וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהב מתנגד להוסטל לנערים בחיפה: "צריכים קורת גג במקום מרכזי"

דב גיל-הר

25.2.2016 / 16:53

ראש עיריית חיפה הוקלט כשהוא מתייחס להוסטל לדרי רחוב: "שילכו לקריית אתא, יש מקומות אחרים". אסף שמול מעמותת הסיוע לנוער "אותות" באולפן וואלה! NEWS: "לא ביקשנו כסף, אין שום סיבה למנוע את זה"

עריכה: ניר חן

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מתנגד להעברת הוסטל לנערים חסרי בית משכונת הדר תחתון בעיר לשכונת מרכז הכרמל – כך נחשף הבוקר (חמישי) "הארץ". יהב הוקלט כשהוא מתייחס להעברת ההוסטל ואומר: "במרכז הכרמל זה לא בא בחשבון, זה לא המקום בשביל זה. צריכים להיות שם גני ילדים ובתי ספר, זה צרכי השכנה. שתלך לקריית אתא, יש מקומות אחרים, למה צריך לבוא למרכז הכרמל".

אסף שמול מעמותת "אותות" המסייעת לבני נוער וצעירים בסיכון התייחס לדבריו של יהב באולפן וואלה! NEWS ואמר כי "מה שהטריד בסיפור הזה זה שבאמת אין שום סיבה, לא חוקית ולא ערכית, למנוע את זה". לדבריו, ההוסטל במיקום החדש "אמור לשרת את כל המטרופולין של הצפון. זה ייחודי כי אפשר להגיע בכל רגע נתון. קורת גג באשר היא צריכה לשבת על ציר מרכזי ובמקום בטוח, כי כל מי שנפלט צריך להגיע ולהרגיש ביטחון גם ב-2:00 בלילה, ולא יצטרכו ליווי של אף אחד כדי להיכנס לשם".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין ונתניהו ייפגשו עם פוטין ברוסיה "בשל התפתחויות במזרח התיכון"
שדד מאושפזת במיון בית החולים רמב"ם – ונתפס בעקבות קנס על עישון
ח"כ זחאלקה על הסערה בבית הנשיא: ריבלין מנסה להצטייר כפטריוט

ראש עיריית חיפה יונה יהב. אדריאן הרבשטיין
"שתלך לקריית אתא". יהב/אדריאן הרבשטיין

לדברי שמול, בתל אביב קיים הוסטל בארבע קומות של בניין "שניתנו על ידי עיריית תל אביב במתנה. וזה מצחיק כי מיהב לא ביקשנו כסף. יחסי הזיקה שקיימים בין ההוסטל לקהילה הם מדהימים. ההתנגדות בהתחלה מצד תושבי השכנה היא מובנת, אבל אחרי כמה חודשים זה משתנה, נוצרת זיקה ונוצרים קשרים מדהימים. הנערים אצלנו אפילו עושים בייביסיטר לתושבים בשכונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אנשים לא מבינים שדברים כאלה לא מורידים מרמת השכונה"

ח"כ מרב בן ארי (כולנו) אמרה כי במשך כמה חודשים היה ניסיון להעביר את ההוסטל ממיקומו הנוכחי. "האזור לא מתאים", הסבירה. "מוסדות כאלה נמצאים בכל עיר, יש תכנית מדהימה עכשיו של 20 מיליון שקלים להרחבה של דירות מעבר וקורות גג. ראשי ערים התגייסו, רק בתל אביב הולכים לבנות שלושה מקלטים".

בן ארי הוסיפה כי "אנשים לא מבינים שדברים כאלה הופכים אותנו לאנשים טובים יותר ולא מורידים מרמת השכונה". בקריאה ליהב, אמרה: "שרק ייתן את הברכה שלו, לא כסף ולא כלום. רוצים רק שיתוף פעולה".

עיריית חיפה: ההחלטה להעתיק את המרכז ללב האזור התיירותי תמוהה

מעיריית חיפה נמסר: "ראש העיר חיפה יונה יהב הוא אשר יזם את הקמתו של הבית החם לבני נוער במצוקה. הבית אותו הפעילה העירייה עד לאחרונה הינו חלק מסחל"ב - פרויקט סיוע חירום לבני נוער במצוקה של עיריית חיפה. הפרויקט, שאף זכה בפרסי הצטיינות, הינו אחד מבין עשרות פרויקטים שמפעילה העירייה לבני נוער במצוקה בעיר.

"העמותה החלה לנהל את הבית החם לפני חודשים ספורים והחלטתה להעתיק את המרכז ללב האזור התיירותי של חיפה תמוהה ומצביעה על כך שמנהליה כלל אינם מכירים את ההיסטוריה של הבית, שיתוף הפעולה של העירייה עם המקום או את תכניות הפיתוח העירוניות הרחבות בשכונת הדר. חשוב לומר כי הבית הנוכחי שוכן בשכונת הדר שבפיתוחה מושקעים מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. הניסיון להציג את הדברים אחרת, מונע משיקולים אשר בינם לבין טובת הנערים אין ולא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully