וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Waze מגיבה להאשמות: החיילים נכנסו לקלנדיה כי סטו מהמסלול

בעקבות התקרית במחנה הפליטים, שבה נקלעו למקום שני חיילים שהשתמשו באפליקציית הניווט, נכתב בהודעה מטעם החברה כי החיילים לא הפעילו את ההגדרות שמיועדות למנוע ניווט דרך אזורים מסוכנים. "החיילים סטו מהמסלול המקורי וכתוצאה מכך נכנסו לאזור האסור", נטען

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

חברת Waze הגיבה היום (שלישי) להאשמות כלפיה בעקבות התקרית שאירעה אמש במחנה הפליטים קלנדיה, שבמסגרתה שני חיילים שהשתמשו באפליקציית הניווט תעו בדרך ונכנסו בשוגג למחנה. "אפליקציית Waze כוללת הגדרות ספציפיות שמהוות ברירת מחדל, המיועדת למנוע ניתוב דרך אזורים אשר מסומנים כמסוכנים או כאסורים לישראלים לנסיעה. במקרה זה, ברירת המחדל הזאת הייתה כבויה", נכתב בהודעה מטעם האפליקצייה. נוסף על כך, צוין כי "החיילים סטו מהמסלול המקורי וכתוצאה מכך נכנסו לאזור האסור".

עוד הודגש, כי "באחריותו של כל נהג לעקוב ולציית לשלטי הדרכים והתנועה ולמלא אחר החוקים המקומיים. בכבישים המהווים כניסה לשטחים המצויים בשליטת הרשות הפלסטינית, מוצבים שלטים אדומים ובולטים בכביש, אשר אוסרים על נסיעה בשטחים אלו לתושבי ישראל, ואשר די היה בהם כדי למנוע את הגישה לאזור התקרית". כמו כן, נכתב כי "Waze מצויה בקשר רציף וישיר עם הרשויות והגורמים הרלוונטיים כדי להקטין ולצמצם אירועים מסוג זה, אך למרבה הצער אין יכולת למנוע את כולם לחלוטין".

הבוקר התייחס שר הביטחון, משה יעלון, לשימוש ב- Waze בצבא והבהיר: "אני תמיד אמרתי, גם כשנכנס השימוש בג'י פי אס, שצריך גם לדעת איך לנווט עם מפה". יעלון אף ציין כי "בסך הכול, התגובה של הכוחות הייתה מהירה לסיום המצב הלא פשוט הזה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שני חיילים נכנסו בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה - וחולצו תוך חילופי אש
פורעי חוק, נשק רב ומוטיבציה לפיגועים: קלנדיה - אזור הדמדומים של הגדה
יעלון: חמאס מתקשה לשקם את התשתיות שנפגעו ב"צוק איתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיילים נטשו את רכבם משום שעלה באש/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע החל אתמול בשעה 23:00 כששני חיילי צה"ל מיחידת עוקץ נכנסו בטעות בכלי רכב צבאי למחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים, שם יודו לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. החיילים נבהלו, נטשו את הרכב והתפצלו, כאשר אחד מהם נותר ללא נשק. הרכב הצבאי הועלה באש. בעקבות התקרית, ובניסיון לאתר את החיילים נכנסו כוחות גדולים של צה"ל למחנה הפליטים, שם ניהלו חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים.

תחילה אותר אחד החיילים במחנה הפליטים, והוא סיפר כי אם לא היו נמלטים מהרכב, "היה מבוצע בהם לינץ'". החייל השני נמלט מהמקום בריצה עד להתנחלות הסמוכה כוכב יעקב, מרחק של כמה קילומטרים. כל אותו זמן, כך סיפר, ניסו פלסטינים לרדוף אחריו, אך הוא הצליח לחמוק מהם, זיהה את כוחות צה"ל וחבר אליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פצצות תאורה של צה"ל במחנה הפליטים קלנדיה, 29 פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
פצצות תאורה של צה"ל במחנה הפליטים, אמש/צילום מסך, טוויטר

חמישה שוטרי מג"ב נפצעו במהלך הפרות הסדר. אחד מהם באורח בינוני והיתר במצב קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. עוד דווח כי פלסטיני נהרג ושלושה נפצעו מירי, אחד במצב קשה ושניים במצב בינוני.

במהלך הלילה נמשכו העימותים במקום בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים. בתום הערכת מצב שנעשתה בשטח, הנחה מפקד אוגדת יו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי, להכניס דחפור של צה"ל כדי לגרור את הג'יפ הצבאי שננטש בשטח וממנו נמלטו החיילים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully