וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: חמאס מתקשה לשקם את התשתיות שנפגעו ב"צוק איתן"

1.3.2016 / 11:12

שר הביטחון התייחס למצב חמאס ברצועה ואמר כי הארגון לא מצליח לשקם את יכולותיו משום ש"הוא מתקשה להבריח". הוא התייחס גם להסכם עם איראן ואמר כי היא לא ויתרה על פרויקט הגרעין שלה. "איראן נותרה האויב מספר 1"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הבוקר (שלישי) לפעילות חמאס ברצועת עזה ואמר כי הארגון מתקשה לשקם את התשתיות שנפגעו במהלך מבצע "צוק איתן". בכנס "ניו טק" לפיתוח יכולות צבא, תעופה והגנה מפני טילים, Military and Aviation Exhibition, שנערך בקריית שדה התעופה, אמר יעלון: "חמאס מנסה לשקם את יכולותיו מלפני מבצע 'צוק איתן'. הוא לא מצליח כי קשה לו להבריח. הם לא מצליחים להגיע למצב שלפני' צוק איתן'. הם גם לא מממשים את האיום כי יש הרתעה".

לדברי יעלון, "אין ספק שההגנה הכי טובה זו התקפה". שר הביטחון התייחס גם למתח בגבול הצפוני ובגבול הדרומי, ואמר: "אנחנו נערכים למצב שההרתעה תישחק, בין אם בצפון ובין אם בדרום. הוא (חמאס או חיזבאללה – א"ב) ישלם מחיר הרבה יותר כבד ממה שהוא שילם עד עכשיו. זה פועל יוצא של המודיעין שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב ההתנחלות שאליה הגיע אחד החיילים: "הוא היה לחוץ, הרגענו אותו"
שוטר מג"ב ואביו שוטר התנועה נחקרו במח"ש בחשד לסחר בנשק וסמים
סערת הזקנים: חיילים טוענים שיש מכסות פטורים המפלות אותם לרעה

שר הביטחון משה יעלון, כנס ניו-טק. 1 במרץ 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"נערכים למצב שההרתעה תישחק". יעלון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהמשך התייחס שר הביטחון להסכם שחתמה איראן עם המעצמות ולתכנית הגרעין שלה. "איראן כרגע בדחייה של הפרויקט, היא לא ויתרה על הרעיון ולכן זה עדיין לפנינו", אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי "כל הניסיונות של גורמים באזור לרכוש יכולת גרעינית צבאית עלו בתוהו מסיבות שונות". לדבריו, עדיין קיים איום של נשק בלתי קונבנציונלי. "יש איומים מנשק כימי, גורמים באזור הצטיידו, הסורים הפעילו נשק כימי תקני ולאחרונה הם משתמשים בכלור נגד אזרחים.

"מבחינתנו ההתפתחות במרחב הסייבר", אמר, "זה מרחב לחימה בפני עצמו. איראן תקפה אותנו ב'צוק איתן' בתחום הסייבר. ידענו שזו איראן". יעלון חשף בכנס כי איראן לא חדלה מלממן טרור ולהיערך ליום פקודה, למרות החתימה על הסכם הגרעין. "רק בשנה האחרונה נחשפו שתי דירות באירופה עם חומרים לייצור חומרי נפץ. אסור להתבלבל, מבחינתנו איראן נותרה האויב מספר אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
"לא מצליחים להגיע למצב שלפני' צוק איתן'". פעילי חמאס במנהרה ברצועת עזה/רויטרס

יעלון התייחס גם למלחמה בסוריה הנמשכת זה חמש שנים ולהפסקת האש שהחלה שם בסוף השבוע. "הסורים מטילים חביות כלור על אזרחים תוך כדי הפסקת האש", אמר. הוא העריך כי הכאוס יימשך בסוריה מאחר שג'בהת א-נוסרה וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אינם נכללים בהסכם.

על התקרית הלילה שבה שני חיילים נכנסו בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה וחולצו תחת אש אמר יעלון כי "בסך הכול התגובה של הכוחות לסיום המצב הלא פשוט הזה, הייתה מהירה. נתחקר את האירוע לבירור טעויות. הם כנראה השתמשו בווייז. צריך להכיר את הדרך הקצרה מירושלים. צריך לראות מי שולח את המשימה. אני תמיד אמרתי, גם כשנכנס השימוש בג'י.פי.אס, צריך לדעת איך לנווט עם מפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully