וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הזקנים: חיילים טוענים שיש מכסות פטורים המפלות אותם לרעה

1.3.2016 / 8:06

החיילים החילונים, המשרתים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובזרוע היבשה, סיפרו כי נתבקשו להחזיר פטורים שקיבלו בשל מכסה שקיימת ונותנת העדפה לחיילים הדתיים. בצה"ל דחו טענה זו והחיילים מתכננים לפתוח בקמפיין רשת

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

סערת אישורי הזקנים והשפמים בצה"ל מסרבת לרדת מסדר היום. חיילים חילונים, שחלקם משרתים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובזרוע היבשה, טוענים כי הם התבקשו על ידי מפקדי יחידות ורס"רים להחזיר את הפטורים החדשים לגידול זקן ושפם שניתנו להם בשבוע האחרון. "המפקדים אמרו לחיילים שיש טענה שחרגו מהמכסות של היקף הפטורים ולכן שוקלים מחדש את החלוקה", סיפרו החיילים בשיחה עם וואלה! NEWS, "זו פרשנות להחלטת בג"ץ. הסמכות לפטור היא בידי המפקד ונראה שיש כוח עליון בצבא שמתערב בשיקול שלהם".

לדברי החיילים, המחאה שפרצה בכלי התקשורת בשבוע האחרון מתקיימת בשם החיילים הדתיים, חרף העובדה כי את העתירה לבג"ץ הגישו דווקא חיילים חילונים. "אין יותר פטור על רקע דתי אלא פטור לפי הזהות של החייל, לפי טעם אישי שאותו הוא הסביר למפקדיו", הם הסבירו. "ככה כל הפוקוס הולך לחיילים הדתיים ולא לחילונים שהם אלו שצריכים את האכיפה על החלטת בג"ץ. לנו אין מנהיגי דעה כמו הרבנים ואין לנו פנים שייצגו אותנו בכלי התקשורת. נחשוב טוב טוב מה לעשות שהקול שלנו ישמע".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צה"ל: "פקודת הזקן תיושם מחר; אין כוונה לפגוע בחיילים דתיים"
מחאת הזקנים בצה"ל חוזרת: "מפקדים מתעלמים מהפקודות החדשות"
אחרי מאבק המזוקנים: בג"ץ קבע מבחן אחיד לגידול זקנים לחיילי צה"ל

חייל נחל בתגלחת בוקר. דובר צה"ל
"לנו אין מנהיגי דעה כמו הרבנים ואין לנו פנים שייצגו אותנו בתקשורת"/דובר צה"ל

החיילים מתכוונים לצאת בקמפיין ברשת האינטרנט שמטרתו למנוע הגבלת מכסות פטורים לחיילים חילונים וחלוקה שוויונית בין דתיים לחילונים לפי שיקול דעת המפקדים, בהתאם לפסיקת בג"ץ. כמו כן, גורמים רשמיים בצה"ל דחו בתוקף את הטענה שישנה הנחייה להטיל מכסות על הפטורים ולהגביל אותם ל-15% ביחידות השונות.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "במסגרת הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל הותר לחיילים להגיש בקשה להיתר זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישיים-דתיים. כפי שכבר הובהר, כל בקשה נבחנת באופן פרטני ולא על פי מכסה. כמו כן, לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת. תוכן המייל המוצג אינו מדויק וייבדק".

ההוראות החדשות שנכנסות היום לתוקף הן כי החיילים בעלי הזקנים והשפמים היו צריכים להגיש למפקדים ביחידות השונות בקשות לקבל אישור מיוחד לגידול שיער פנים עד לסוף ינואר, והן אמורות להיות מטופלות עד היום. בסופו של דבר, הזכאים לפטור מגילוח יהיו אלו שיוכיחו ששיער הפנים הוא חלק מדמותם ומהווייתם, ללא הבדל בין דתיים וחילונים, והבקשה של מי שמגדל זקן באופן זמני תידחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילים עם זקן, תל אביב. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"המחאה היא בשם החיילים הדתיים". למצולם אין קשר לידיעה/ראובן קסטרו
חיילים עם זקן, תל אביב. מרץ 2016. ראובן קסטרו
חיילים עם זקן, תל אביב. מרץ 2016/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully