וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "פקודת הזקן תיושם מחר; אין כוונה לפגוע בחיילים דתיים"

29.2.2016 / 18:01

חרף המחאה מצד חיילים דתיים וחרדיים, מצה"ל נמסר כי הנוהל החדש ייכנס לתוקפו כמתוכנן. עם זאת, הודגש כי חיילים שבקשותיהם לא נבחנו עדיין לא יחויבו לגלח זקנם עד שיקבלו תשובה סופית בעניין

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

על רקע מחאת הזקנים המתחדשת בקרב חיילים בצבא, בצה"ל הדגישו היום (שני) כי פקודת הזקן החדשה, שנועדה ליצור אחידות ושוויון בין חיילים חילוניים ודתיים, לא תידחה - אלא תיכנס לתוקפה כמתוכנן חרף המחאה. כמו כן, מצה"ל נמסר כי חיילים שבקשותיהם עדיין לא נבחנו לא יחויבו לגלח את זקנם עד לתשובה סופית בעניינם. גורם צבאי התייחס לעניין ואמר כי "אין כוונה לפגוע בחיילים המקיימים אורח חיים דתי".

מדובר צה"ל נמסר: "הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל נכנסה לתוקף בחודש דצמבר האחרון, זאת לאחר שנידונה בבג"ץ ואושרה בצה"ל. לחיילים הותר להגיש בקשה להיתר חריג לגידול זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישייים-דתיים. החיילים אשר קיבלו תשובה סופית על בקשותיהם, שלילית או חיובית, מחויבים לבצעה. חיילים שבקשותיהם נמצאות עדיין בתהליך בחינה ימתינו עד קבלת התשובה הסופית. כלל הבקשות לקבלת היתרים חריגים נמצאות בבחינה והשלמת הבחינה תסתיים בשבועות הקרובים. בניגוד לפרסומים הפקודה מחייבת ולא נדחה מועד יישומה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נפגש עם שגריר מצרים הנכנס ודן עמו על המגעים בין ישראל לטורקיה
לפיד יגיע לכנס של שדולת ארץ ישראל: "לבנות בגושים כמו משוגע"
בתום מצוד ממושך: נלכד "הצלף מחברון" שביצע כמה פיגועי ירי

רצון חופשי. פייסבוק, צילום מסך
מחאת החיילים בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

לפי ההוראות החדשות, חיילים בעלי הזקנים והשפמים היו צריכים להגיש למפקדים ביחידות השונות בקשות לקבל אישור מיוחד לגידול שיער פנים עד לסוף ינואר, והן אמורות להיות מטופלות עד ה-1 במרץ. בסופו של דבר, הזכאים לפטור מגילוח יהיו אלו שיוכיחו ששיער הפנים הוא חלק מדמותם ומהווייתם, ללא הבדל בין דתיים וחילונים, והבקשה של מי שמגדל זקן באופן זמני תידחה.

מוקדם יותר היום התייחס הרב הצבאי לשעבר ישראל וייס לסוגיית הפקודה החדשה. לשאלת וואלה! NEWS מה יצטרכו לעשות חיילים דתיים או חרדים שהתגייסו לצה"ל עם זקנים או שפמים ובעקבות הפקודה ייאלצו לגלח את זקנם, השיב וייס כי עליהם "לסרב פקודה".

בדבריו הסביר הרב כי "זה בערך כמו שהייתי שואל אותי מה אני, כרב הראשי הצבאי, אמור לעשות מחר אם היו אומרים לי להתגלח. גדלתי על הזקן, זוהי תמצית אמונתי, ואי אפשר לעקור ביום אחד נטוע". לטענת הרב וייס, הזקן הוא "סממן דתי בדיוק כמו הכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully