וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד ממושך: נלכד "הצלף מחברון" שביצע כמה פיגועי ירי

אכרם בדוי, פעיל חמאס בן 33, ביצע יחד עם אחיו נצר, בן 23 שנעצר אף הוא, פיגועים שבהם נפגעו ארבעה ישראלים. מחקירתם עולה כי במקרה אחד המשיכו לחתונה משפחתית לאחר פיגוע. אחד האחים תכנן להוציא לפועל פיגועים נוספים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שב"כ, צה"ל והמשטרה עצרו בתום מצוד ממושך את את אכרם בדוי, איש חמאס בן 33, שכונה "הצלף מחברון", אשר ביצע יחד עם אחיו נצר בדוי, פעיל חמאס שנעצר אף הוא, בן 23, כמה פיגועי ירי לעבר אזרחים וחיילים באזור העיר, בהם נפצעו ארבעה ישראלים. כך הותר היום (שני) לפרסום.

במהלך חקירתם בשב"כ הוסגר רובה צלפים מאולתר, שבאמצעותו בוצעו הפיגועים, וכן רובה נוסף מסוג "קרלו", שבאמצעותו תכנן אחד האחים לבצע פיגועים נוספים. השניים החביאו את רובה הצלפים המאולתר במסגד "אל-מג'האדין" בחברון, ומשם לקחו אותו לשם ביצוע הפיגועים.

לקריאה נוספת:
החיילים עדיין על הכוונת של "הצלף מחברון" - ובצה"ל "ממתינים שיטעה"
הצלף מחברון שב לפעול? אש נורתה לעבר מתפללים במערת המכפלה
רוח הרפאים מחברון: הצלף המסתורי שמאיים על היישוב היהודי והחיילים

אכרם בדוי, נעצר על ידי השב"כ בחשד לירי לעבר ישראלים. תקשורת שב"כ, ספק 500
אכרם בדוי/ספק 500, תקשורת שב"כ

מחקירתם עלה כי אחד הפיגועים שאותו ביצעו אירע ביום שישי, 6 בנובמבר אשתקד. אז, קבעו שני האחים להיפגש בבניין בבעלותו של אביהם, שם עלו לקומה השלישית ונכנסו לדירה אשר בה התבצעו שיפוצים. אכרם הניח את הרובה על אדן חלון בדירה, שפונה למערת המכפלה וביצע ירי. אכרם העריך כי פגע בקבוצת המתיישבים אשר התפללו סמוך למערה, אולם רק מאוחר יותר, עם שמיעת הדיווח על אודות הפצועים בחדשות, הבינו השניים כי פגעו בשני מתפללים.

הפצועים נפגעו באורח בינוני-קשה וקל. לאחר ביצוע הפיגוע, המשיכו השניים לחגיגות חתונתה של בת דודתם. עוד עלה מהחקירה, כי נצר החליט לבצע את הפיגוע בעקבות מותה של מחבלת מבוגרת מחברון, אשר ביצעה פיגוע דריסה סמוך לגשר חלחול באותו יום.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
נצר בדוי נעצר על ידי השב"כ בחשד לירי לעבר ישראלים. תקשורת שב"כ, ספק 500
נצר בדוי/ספק 500, תקשורת שב"כ
לאחר שביצעו את אחד הפיגועים, המשיכו השניים לחגיגות חתונתם של בת דודתם

ביום רביעי, 25 בנובמבר 2015, בשעות הבוקר, הגיע נצר לאותה דירה, לאחר שיום קודם לכן לקח את רובה הצלפים המאולתר מהמסגד והודיע לאחיו אכרם כי בכוונתו לבצע פיגוע ירי בגפו. נצר המתין למעבר של חיילים או "מטרה אחרת". משזיהה חייל סמוך למערת המכפלה, ירה לעברו, אולם הבחין כי פגע ברכב. לאחר הירי השיב נצר את הרובה למסגד. כתוצאה מהירי נפגע רכב חונה, ללא נפגעים בנפש.

בהמשך החליטו השניים לבצע פיגוע ירי לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים" בחברון והחלו לתצפת על האזור ולבחון היכן ישנן מצלמות. השניים איתרו איזור "פתוח" בין מחצבות האבן באיזור התעשייה בדרום חברון ממנו יוכלו לבצע ירי ישירות לעבר המחסום. בהמשך ירו לעבר המחסום. ברוב הפיגועים, החיילים במחסום לא הבחינו בירי ולא שמעו אותו.

זירת נסיון פיגוע הדקירה ליד בית ענון, סמוך לחברון. ינואר 2016. רויטרס
זירת פיגוע באזור חברון/רויטרס

ביום ראשון, 3 בינואר 2016, בשעות הצהריים, הבחין נצר בקבוצת חיילים ברחבה הסמוכה למערת המכפלה וביקש מאחיו אכרם להגיע לאותה דירה שממנה ביצעו את הירי בפעמים הקודמות בדחיפות. אכרם הגיע עם הרובה וביצע ירי לעבר קבוצת החיילים. כתוצאה מהירי נפגעה צוערת בקורס קצינים של צה"ל באורח בינוני-קשה.

באותו היום, הציע אכרם לנצר לבצע פיגוע ירי נוסף לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים" והשניים נסעו ברכבו של אכרם, התמקמו במחצבת אבן באזור ואכרם ירה לעבר החיילים במחסום. השניים שמעו את צעקות החיילים לאחר הירי ונמלטו מהמקום. כתוצאה מהירי, נפגע חייל צה"ל באורח קל.

נצר החליט לבצע פיגוע בעקבות מותה של מחבלת מבוגרת בפיגוע דריסה

במוצאי שבת, 9 בינואר 2016, נעצר נצר לחקירה. שבוע לאחר מכן, במוצאי שבת, 16 לינואר 2016, ביצע אכרם פיגוע ירי בגפו, ממבנה בשכונת אבו סנינה בחברון, ללא נפגעים. בחקירתו מסר אכרם כי ביצע את הפיגוע במטרה להסיט את החשדות מאחיו נצר, שכאמור נעצר שבוע קודם לכן.

לאחר הפיגוע החביא אכרם את רובה הצלפים המאולתר בתוך מנוף במחצבה בבעלות משפחתו באזור התעשייה בדרום חברון. עוד עלה בחקירה כי השניים יצרו משתיק קול מאולתר מפילטר שמן, וזאת לאחר שלמדו לעשות כן באמצעות סרטון באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully