וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורעי חוק, נשק רב ומוטיבציה לפיגועים: קלנדיה - אזור הדמדומים של הגדה

1.3.2016 / 12:29

קלנדיה הוא אחד משני מחנות הפליטים הקשים ביותר בגדה. בלא נוכחות הרשויות במקום, הן הישראלית והן הפלסטינית, הפשע והטרור משגשגים בו. לתוך גיהינום נפיץ זה נכנסו אמש בשוגג חיילי צה"ל. "התחולל שם שדה קרב של ממש"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

בתחרות הלא רשמית בין מחנות הפליטים השונים בגדה ובירושלים על התואר "מחנה הפליטים הקשה ביותר", או זה שהמצוקה בו היא הגדולה ביותר, בולטים מעל כולם שניים: שועפאט וקלנדיה. מחנה הפליטים האחרון עלה שוב לכותרות אמש בעקבות ההסתבכות של חיילי יחידת עוקץ בו, והעימותים הקשים שהתנהלו בו לאחריה.

לא במקרה נמצאים שני מחנות הפליטים באזור הדמדומים שבין ירושלים לרמאללה, מוקפים בתוך שטח שמוגדר מוניציפלית לירושלים. אולם הרשויות הישראליות נמנעות מלפעול בשטח בכוונה תחילה וכך גם הרשות הפלסטינית, שלפי החלטה ישראלית, אסור עליה לפעול בו. בכך הפכו שני המחנות הללו לשטח הפקר של ממש, גן עדן למפרי חוק, עבריינים וחמושים. בשונה משאר מחנות הפליטים בגדה, משועפאט ומקלנדיה יצאו כמעט בכל שבוע מחבלים לפיגועי דקירה כאלה או אחרים.

קלנדיה הוא הסמל לכיעורו של הכיבוש. כל מי שחצה אי פעם את מעבר קלנדיה מכיר את המראות. בצדה האחד מוצבת חומה גדולה המכוסה בגרפיטי שלמרגלותיה משתרכים פקקים ארוכים. כקילומטר משם נמצאת שכונת כפר עקב, ששייכת לירושלים, אבל גם בה אין שום סממן שלטוני ישראלי ובאופן גלוי מתנהלים גם סוחרי סמים וגנבי מכוניות באין מפריע.

עוד בוואלה! NEWS:
תושב ההתנחלות שאליה הגיע אחד החיילים: "הוא היה לחוץ, הרגענו אותו"
סערת הזקנים: חיילים טוענים שיש מכסות פטורים המפלות אותם לרעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מראה נדיר במחנה הפליטים. אש בקלנדיה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאורך הכביש הראשי המוביל לרמאללה מתגלים ציורי קירות מרהיבים שמתארים את "המוקאוומה" (ההתנגדות הפלסטינית) ואת "הצומוד" (העמידה הפלסטינית). בצדו המזרחי של הכביש מגובבים בתים בצפיפות איומה, שנבנו ללא תכנון וממשיכים להתרחב לכל עבר. לתוך הגיהינום הזה נכנסו אתמול, בשוגג אמנם, שני חיילי צה"ל. כל מה שנותר כעת לעשות אחרי התקרית המפחידה, הוא לדמיין מה עבר עליהם, מה עבר על הכוחות שנכנסו למחנה הפליטים כדי לחלצם וכמובן, מה עבר גם על תושבי המחנה.

נציגי פתח בקלנדיה מסרבים הבוקר לשוחח עם העיתונות הישראלית. אולם תושבים במחנה הפליטים מספרים על שדה קרב של ממש שהתחולל בו בלילה. הם העידו בשיחה עם וואלה! NEWS כי מאות חיילים ועשרות כלי רכב משוריינים הגיעו לקלנדיה וחיפשו אחר שני החיילים כשהיה ברור שהם נמצאים במקום מחבוא כלשהו בתוך המחנה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גרפיטי בקלנדיה. ShutterStock
אתמול התחולל במחנה שדה קרב של ממש. גרפיטי בקלנדיה/ShutterStock

הימצאות כוחות ביטחון במחנה הפליטים קלנדיה אינה מציאות יוצאת דופן הן לתושבים והן לחיילים. כמעט בכל יומיים מתבצעת בקלנדיה פעילות של כוחות מיוחדים ישראליים, בין שמדובר מסתערבים לבין שמדובר בחיילים במדים. מחנה הפליטים, בעיני מערכת הביטחון, הוא אחד האיומים הבולטים והקבועים בגדה. יש בו כמות גדולה של נשק והרבה מוטיבציה לבצע פיגועים. מכאן שכל ניסיון מעצר מוביל בסופו לחילופי אש ולנפגעים.

קלנדיה לא תהפוך לשכונה מסודרת בשנים הקרובות. המחנה ימשיך להוות מרכז לפעילות טרור נגד ישראל ופלילית נגד מקומיים וזרים כאחד. זו המציאות שמחד, הרשות הפלסטינית לא נוכחת באזור ומאידך חלה התעלמות מוחלטת של ממשלת ישראל. לצער כל המעורבים בעניין, המציאות הזו לא צפויה להשתנות בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד האיומים הבולטים והקבועים בגדה. קלנדיה בוערת, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully