וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בנח"ל: חיילים נמלטו ממוצב במחאה על עונש שניתן לחבריהם

28.2.2016 / 17:27

החיילים מחו על 20 ימי המחבוש שהוטלו על חבריהם שסירבו פקודה, וברחו מהמוצב ברמת הגולן. רק כעבור כמה שעות, ולאחר שיחות עם מפקדיהם, הם שבו. גורמים בפיקוד צפון: "מדובר באירוע חמור ביותר"

כוחות צה"ל ברמת הגולן, יוני 2013. Photo/Ariel Schali, AP
החיילים מחו על העונש שניתן לחבריהם. כוחות ברמת הגולן/AP, Photo/Ariel Schali

מרד חיילים בחטיבת הנח"ל: כמה חיילים מגדוד "גרניט" נטשו הבוקר (ראשון) מוצב ברמת הגולן במחאה על שפיטת חבריהם שסירבו לבצע "עבודות של צעירים". החיילים שבו למוצב כעבור כמה שעות, לאחר ניסיונות של מפקדיהם להחזירם. גורמים בפיקוד הצפון הגדירו את האירוע חמור ביותר, מאחר ומדובר מבריחה מתוך מוצב בתעסוקה מבצעית.

תחילת המקרה הבוקר, אז סירבו 11 לוחמים מהגדוד לבקשת מפקד המחלקה לבצע משימות במוצב, וטענו כי מדובר בעבודות שאינן תואמות את הוותק שלהם בצה"ל. החיילים נשפטו ל-20 ימי מחבוש, וכאות הזדהות החליטו כמה מחבריהם לנטוש את המוצב. מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה עמוס הכהן, הנחה את המפקדים ליצור עמם קשר. בשיחות הם טענו כי הבריחה היא תגובה ליחס מזלזל, אך כאמור כעבור מספר שעות הם שבו למקום.

עוד בוואלה! NEWS:
האסיר שהורשע ברצח ומבקש משפט חוזר: "קשה לי להאמין שאזוכה"
ביקורת בגרמניה על נתניהו: "עיוות דברי מרקל על פתרון שתי המדינות"
סערה בפרלמנט המצרי: השדרן שנפגש עם שגריר ישראל הותקף בנעל

אל"ם עמוס הכהן. יעל שלח, במחנה
הורה למפקדים ליצור קשר עם החיילים שנמלטו. אל"מ הכהן/במחנה, יעל שלח

מדובר צה"ל נמסר כי "הבוקר נשפטו כמה לוחמים מגדוד גרניט ל-20 ימי מחבוש, לאחר שסירבו לבצע משימות שהוטלו עליהם. התנהלות החיילים חמורה ועומדת בניגוד לפקודות הצבא האוסרות על אפליה על רקע ותק". טרם התקבלה תגובה בנוגע להימלטות החיילים מהבסיס.

בצה"ל מתמודדים בעשור האחרון עם תופעות של סירוב לבצע פקודות על רקע הוותק של הלוחמים ביחידות השונות. עם זאת, בשל תגובה חריפה של הצבא, בשנים האחרונות פחת משמעותית היקף האירועים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully