וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפרלמנט המצרי: השדרן שנפגש עם שגריר ישראל הותקף בנעל

שמעון סימן-טוב

28.2.2016 / 15:48

אחד המחוקקים תקף את עמיתו תוופיק עוכאשה, שהזמין בשידור חי בטלוויזיה את חיים קורן לארוחת ערב בביתו וגרם לסערה. השניים הוצאו מהדיון. מחוקקים רבים קוראים להשעייתו של עוכאשה

עריכה: יאיר דניאל

המחוקק המצרי תוופיק עוכאשה הותקף היום (ראשון) בפרלמנט על ידי אחד מעמיתיו, שזעם על כך שהוא הזמין את שגריר ישראל במדינה לארוחת ערב ופגע בו בנעל. יו"ר הפרלמנט הרחיק את עוכאשה ואת כמאל אחמד, שיחד עם מחוקקים אחרים דרש את השעייתו של מגיש הטלוויזיה.

עוכאשה, הידוע בהתבטאויותיו המעוררות מחלוקת, הזמין את חיים קורן לארוחת ערב בביתו בשבוע שעבר במהלך שידור חי בטלוויזיה. על אף הסכם השלום בין המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל.

הפגישה התפרסמה בכלי התקשורת במצרים ועצם קיומה עורר תגובות נזעמות בציבור. לאחר הפגישה נערכה אף ישיבה של ועדת האתיקה של הפרלמנט המצרי, שדנה ב"עבירה האתית" שביצע השדרן בפגישתו עם השגריר. ואולם, עוכאשה הבהיר כי הפגישה נעשתה מתוך רצון לשמור על האינטרסים המצריים בלבד וכי עדכן את שירותי המודיעין במדינה לפני שנערכה.

תגרה בפרלמנט של מצרים בין המחוקק תוופיק עוכאשה, שהותקף בנעל לאחר שנפגש עם שגריר ישראל במדינה, 28 בפברואר 2016. צילום מסך מאל-יום א-סאבע, צילום מסך
השניים הורחקו. עוכאשה/צילום מסך, צילום מסך מאל-יום א-סאבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully