וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת טהראן לאולפן וואלה! NEWS: "הבחירות לא הביאו שינוי"

דב גיל-הר

28.2.2016 / 12:06

למרות הדיווחים על מהפך בעקבות הבחירות לפרלמנט במדינה, רבים טוענים כי "הכול הצגה. הרבה לא הלכו לקלפי, בניגוד למה שטוענים". תושבת הבירה סיפרה שהייתה רוצה "לחזור 40 שנים אחורה, כשאיראן הייתה חופשית", והוסיפה: "אני רוצה לבקר בתל אביב"

צילום: דוד קורן עריכה: ניר חן

"אני לא חושבת שיש שינוי במצב בעקבות הבחירות" – כך טענה היום (ראשון) פארא (שם בדוי), תושבת טהראן, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריה, על פי התוצאות החלקיות שפורסמו עד כה, הנציגים המתונים והרפורמיסטים, המזוהים עם המחנה של הנשיא חסן רוחאני, קיבלו יותר כוח בפרלמנט ובמועצת המומחים, "אבל צריך להסתכל ולראות".

היא הבהירה: "הייתי רוצה שהשלטון יתחלף. הפנטזיה שלי היא לחזור 40 שנים אחורה, כשאיראן הייתה חופשית ואנשים הלכו איך שהם רוצים, התלבשו איך שהם רוצים. אנשים היו חופשיים, אמרו מה שרצו. היה מלך, ואיראן הייתה כמו כל מדינה אירופית".

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני: "העם הפגין את כוחו, התוצאות חיזקו את הממשלה"
תוצאות ראשוניות מהבחירות באיראן: יתרון יחסי למתונים מול השמרנים
הבחירות לפרלמנט באיראן: מיליונים נעו בכמויות אדירות לקלפיות

בחירות לפרלמנט ולמועצת המומחים באיראן. 26 בפברואר 2016.. AP
"לא אופטימי לגבי הנשיא חסן רוחאני". אזרחית מצביעה בבחירות בטהראן/AP

רני עמרני, מנהל תחנת "רדיו רן" בשפה הפרסית, הוסיף כי מאזיניו באיראן טוענים כי "הכול הצגה. הרבה לא הלכו לקלפי, בניגוד למה שטוענים". לדבריו, "אני לא אופטימי לגבי הנשיא חסן רוחאני. מדובר במנהיג דת שחייב להיות מאוד דתי וכמובן מאוד קיצוני. יהיה קשה להאמין שמי שיהיה במקומו יהיה פחות קיצוני".

פארא הוסיפה כי מאוד הייתה רוצה לבקר בישראל. "אני רוצה יחסים טובים בין איראן לישראל", אמרה, "זה יחסים של אלפי שנים, ותרבויות משותפות. ישראל היא המדינה היחידה שאינה ערבית במזרח התיכון ופניה לשלום. הלוואי שזה יתאפשר ויהיה יום כזה. ראיתי רק תמונות של תל אביב, ואני רוצה להכיר את העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully