וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "העם הפגין את כוחו, התוצאות חיזקו את הממשלה"

28.2.2016 / 0:19

מהתוצאות החלקיות עולה כי תשעת המועמדים שקיבלו את מירב הקולות בבחירות למועצת המומחים הם מתונים, ממחנה הנשיא המכהן. בפרלמנט, התוצאות קרובות לשוויון, על פי 61 המנדטים הראשונים שהוכרזו. הנשיא לשעבר רפסנג'אני קרא ל"אחדות ושיתוף פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא איראן חסן רוחאני אמר אמש (שבת) כי הבחירות לפרלמנט ולמועצת המומחים שנערכו אתמול חיזקו את מעמדה של הממשלה. לדבריו, "התחרות הסתיימה. זה הזמן לפתוח פרק חדש בפיתוח הכלכלי של איראן, על בסיס יכולותינו הפנימיות וההזדמנויות הבינלאומיות". בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, הוסיף רוחאני: "העם הפגין את כוחו שוב, והעניק אמינות וכוח לממשלתו הנבחרת".

על פי התוצאות החלקיות שפורסמו הערב, הנשיא רוחאני ושותפיו המתונים זכו לתמיכה נרחבת. כ-33 מיליון אזרחים איראנים – 60% מבעלי זכות הבחירה – הצביעו בבחירות הראשונות במדינה מאז חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות והסרת הסנקציות נגד טהראן.

מנתוני משרד הפנים עולה כי בטהראן, שם הצביעו כמיליון וחצי אזרחים – פחות מ-20% מבעלי זכות הבחירה – הנשיא רוחאני ומקורבו הנשיא לשעבר האשמי רפסנג'אני מובילים במרוץ למועצת המומחים, שבה 88 חברים והיא בעלת הסמכות למינוי מנהיג עליון חדש. גם בבחירות ל-290 המושבים בפרלמנט, התוצאות החלקיות מצביעות על יתרון גדול לרפורמיסטים ולמתונים.

עוד בוואלה! NEWS:
תוצאות ראשוניות מהבחירות באיראן: יתרון יחסי למתונים מול השמרנים
הבחירות לפרלמנט באיראן: מיליונים נעו בכמויות אדירות לקלפיות
מצחצחים חרבות: רוחאני וחמינאי נלחמים על עתידה של איראן

בחירות לפרלמנט ולמועצת המומחים באיראן. 26 בפברואר 2016.. AP
עד כה, נכנסו לפרלמנט חמש נשים. מצביעות בבחירות, אתמול/AP

למרות שמועצת שומרי החוקה, המקורבת למנהיג העליון עלי חמינאי, פסלה מועמדים ליברלים ומתונים רבים, התוצאות החלקיות מעלות כי תשעה מתוך עשרת המועמדים שקיבלו את מירב הקולות למועצת המומחים מזוהים עם המחנה של רוחאני ושל רפסנג'אני. יו"ר המועצה הנוכחי, מוחמד יזדי, הגיע רק למקום ה-12.

גם אם הרפורמיסטים, שהיו באופוזיציה מאז שנת 2004, לא ישיגו רוב בפרלמנט, הם צפויים להגדיל את כוחם בבית הנבחרים באופן ניכר. מתוך 61 המושבים הראשונים שהוכרזו, ב-18 זכו השמרנים, 17 הלכו לרפורמיסטים, 12 למועמדים עצמאיים ו-14 יוכרעו בסיבוב שני בסוף חודש אפריל, לאחר שאף מועמד לא זכה ביותר מ-25% מהקולות במחוזות הבחירה המדוברים. מתוך 56 הנבחרים, חמש הן נשים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא איראן לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני. AP
אם הרפורמיסטים לא ינצחו "זה יהיה הפסד גדול לאומה האיראנית". רפסנג'אני/AP

ממשרד הפנים נמסר כי הרפורמיסטים זכו ב-29 מתוך 30 המושבים בפרלמנט השמורים למחוזות הבחירה בבירה טהראן. רק מושב אחד הלך לשמרנים. בתחילת השבוע צפויות להתקבל התוצאות הסופיות מהמדינה כולה.

רפסנג'אני, בן 81, טען כי אם הרפורמיסטים לא ינצחו "זה יהיה הפסד גדול לאומה האיראנית". עם זאת, הוא קרא ל"אחדות ושיתוף פעולה" לאחר הבחירות, במטרה לשקם את המדינה לאחר הסרת הסנקציות.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully