וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה פעילי חמאס נפצעו בקריסת מנהרה נוספת ברצועת עזה

שמעון סימן-טוב

28.2.2016 / 10:45

שלושה שבועות לאחר המקרה האחרון, מנהרה בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה קרסה. פעילי הארגון נפצעו באורח קל. נמשכות סריקות לאיתור נפגעים נוספים. בכיר חמאס טען כי אנשיו מצאו מכשיר לחשיפת מנהרות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בכיר חמאס א-זהאר: "המנהרות הן להגנה עצמית")

חמישה אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נפצעו לפנות בוקר (ראשון) באורח קל בהתמוטטות מנהרה של הארגון בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, החמישה פונו לבית החולים "שיפא". אנשי "ההגנה האזרחית", יחידות החילוץ וההצלה ברצועת עזה, סורקים את המנהרה שקרסה בחיפוש אחר נפגעים נוספים.

בשבועות האחרונים דווח על כמה מקרים של קריסת מנהרות ברצועה, ובכירי חמאס הצהירו בפומבי על חידוש חפירת מנהרות התקפיות, לאחר שאלה הושמדו בידי צה"ל במבצע "צוק איתן". המקרה האחרון שעליו דווח היה מותו של פעיל חמאס לפני כשלושה שבועות בקריסת מנהרה באזור חאן יונס שבדרום הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
על רקע המתיחות בגבול הרצועה: צה"ל מתרגל מלחמה בדרום
בודקים ערנות: הפלסטינים שחדרו לעוטף עזה לבשו מעילים צה"ליים
אבטלה, התאבדויות וסמים: המצוקה ב"כלא עזה" מקרבת את המבצע הבא

קריסת מנהרה בשכונת זייתון, עזה, 28 בפברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
המנהרה שקרסה בשכונת זייתון/צילום מסך, טוויטר

עם סיום מבצע "צוק איתן", הטילה הזרוע הצבאית של חמאס איפול מוחלט על כל סוגיית המנהרות, עד לפני כחודש וחצי, עם מותם של שבעה פעילים בקריסת מנהרה בודדת בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. חמאס מיהר לסגור את הרחובות המובילים אל המנהרה ומנע מסקרנים להתקרב, עד לאיתור הגופות ובירור נסיבות הקריסה. החשאיות נשמרה עד להתבטאויות של שני בכירי הארגון איסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר, שהתבטאו בנושא וטענו שחלק מהמנהרות כבר מגיעות לישראל.

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, אמר לפני כשבוע כי נמצא מכשיר מתחת לאדמה הכולל חיישנים ומצלמות, שנועד לדבריו לחשוף את מנהרות הטרור שחופר הארגון. הניה הוסיף כי "מלחמה חדשה בעזה לא נראית באופק". כמו כן, לאחרונה נצפו כלי עבודה כבדים הפועלים באזור גדר המערכת, ככל הנראה למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully