וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות בגבול הרצועה: צה"ל מתרגל מלחמה בדרום

28.2.2016 / 9:00

התרגיל, שתוכנן מראש ויימשך עד ליום חמישי, נועד להכין את אוגדת עזה להתמודד עם תרחישים שונים, בהם איום המנהרות ומתקפה על העורף. כמו כן, יוטמעו לקחים מתרגילים קודמים, הכוללים פער שהתגלה בהתמודדות מול דאעש בסיני

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(תושבי עוטף עזה שנאלצו להסתגר בבתיהם מחשש לחדירה, אתמול)

על רקע המתיחות שנרשמה לאחרונה לאורך גבול רצועת עזה, פיקוד הדרום פתח הבוקר (ראשון) בתרגיל שנועד להכין את אוגדת עזה לתרחישים שונים של הסלמה בגזרה הדרומית. התרגיל, שתוכנן מראש, יימשך עד ליום חמישי בצהריים, וייערך באזור התעשייה באשקלון וכן במועצות האזוריות בסביבה. במהלך התרגיל צפויה תנועה ערה של כוחות צבא בכבישים ובצירי התנועה, וכלי טיס יערכו גיחות במרחב האווירי בדרום הארץ.

הכוחות השונים יתרגלו תמרון ותקיפה בשטח המאפיין את האזור, איסוף מודיעין בזמן אמת והתמודדות עם איום המנהרות, שלאחרונה שב לכותרות בעקבות איומי חמאס על חידוש החפירות לעבר ישראל. בנוסף תתורגל הגנה על העורף, הכולל את קו היישובים הקרוב לרצועה וכן היישובים הרחוקים יותר. בין היתר, הכוחות יתרגלו תהליך של קבלת החלטות על פינוי יישובים מקו האש.

עוד כתבות בנושא:
בודקים ערנות: הפלסטינים שחדרו לעוטף עזה לבשו מעילים צה"ליים
לאחר שעות של סריקות: נתפסו 3 פלסטינים לא חמושים במועצת אשכול
אלוף מרדכי מכחיש: "אין מו"מ עם אף גורם על הקמת נמל בעזה"

תרגיל פתע באוגדת עזה. מרץ 2015. דובר צה"ל
תרגיל פתע באוגדת עזה, מרץ 2015/דובר צה"ל

בתרגיל ישתתפו גם כוחות פיקוד העורף, חיל הלוגיסטיקה, המשטרה הצבאית, חיל הרפואה, חיל החימוש, וגורמים נוספים, שיידמו תרחישים שונים בזמן מלחמה. כמו כן, במהלך התרגיל יוטמעו לקחים מתרגילים קודמים, בהם פערים שהתגלו בתרגיל הפתע שקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט לפני מספר חודשים בגזרה הדרומית, הנוגעים להתמודדות מול הארגונים הפלסטינים וכוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש) בסיני.

מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל נעשה בתיאום עם הרשויות ועם משטרת ישראל, וישתתפו בו כוחות בסדיר ובמילואים של אוגדת עזה. דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש ונועד לשמירה על כשירות הכוחות.

השוהים הבלתי חוקיים שנתפסו במועצה האזורית אשכול. כיתת כוננות יש"ע, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפלסטינים שנתפסו אתמול לאחר שחדרו לשטח ישראל/מערכת וואלה! NEWS, כיתת כוננות יש"ע

אתמול שוב גברה המתיחות באזור, לאחר שעלה חשש כי פלסטינים חדרו מרצועת עזה לשטח ישראל, ותושבים במועצה האזורית אשכול הונחו להישאר בבתיהם. עם זאת, לאחר שלוש שעות שבהן כוחות גדולים סרקו את האזור שבין הסבך לגדר הישראלית, בתנאים של ערפל כבד, נתפסו על ידי צה"ל שלושה פלסטינים לא חמושים והועברו לחקירה.

אין חשד כי השלושה תכננו פעולת טרור, אך הם לבשו מעילים צבאיים, ואחד מהם אף לבש מעיל צבאי עם דרגות של חיל האוויר הישראלי. גורמים צבאיים אמרו אמש לוואלה! NEWS כי לא נשללה האפשרות שהם נשלחו על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, במטרה לבחון את רמת הערנות של צה"ל ואת מהירות התגובה של הכוחות בשטח בתנאי ערפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully