וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה אישרה: על גופת המבוקש הפלסטיני לא נמצאו סימני אלימות

התביעה בסופיה הודיעה כי המידע שנמסר לה בנושא משגרירות פלסטין, שבו נמצאה גופתו של עמר א-נאיף, היה שגוי. כעת נחקר אם א-נאיף, שנמלט מישראל לאחר שנכלא בגין רצח תלמיד ישיבה, נדחף אל מותו או נפל

עמר אל-נאיף, פלסטיני שהיה מבוקש בישראל ונרצח בשגרירות פלסטין בבולגריה. אל-ג'זירה, צילום מסך
נרצח או נפל אל מותו? א-נאיף/צילום מסך, אל-ג'זירה

משרד המשפטים של בולגריה הודיע כי על גופת הפלסטיני המבוקש על ידי ישראל, שנמצאה אתמול (שישי) בחצר השגרירות הפלסטינית בסופיה, לא נמצאו סימני אלימות. זאת, על אף שבתחילה לטענתם עודכנו על ידי נציגי השגרירות כי "נמצא במקום אדם שמת כתוצאה מאלימות". עוד נמסר כי כעת התובעים חוקרים אם המבוקש, עמר חסן זיאד א-נאיף, נדחף אל מותו בכוונה או נפל. כמו כן, נבחנות סיבות נוספות שיכולות היו לגרום למוות.

השגרירות אינה מאובטחת על ידי כוחות הביטחון הבולגריים, וכן לא מעסיקה מאבטחים מטעמה. בבניין אף לא מותקנות מצלמות מעקב. בעקבות מציאת גופתו של א-נאיף, אמ השגריר הפלסטיני אחמד אל-מטבוח כי "הוא קדוש. אנחנו מאמינים כי מי שרדף אותו יכול היה להוציא לפועל מעשה כזה נגדו".

א-נאיף בן ה-52 שהה בשגרירות בחודשים האחרונים לאחר שירושלים דרשה את הסגרתו מהרשויות במדינה. זאת, משום שהצליח להימלט מישראל בשנת 1990, כשסוהרים שמרו עליו בזמן שהיה בטיפול רפואי. הוא השתייך לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ונכלא משום שהורשע ברצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בירושלים ב-1986. לאחר בריחתו הוא חי בכמה מדינות ערביות עד שהתמקם בבולגריה, שם קיבל תעודת תושב. א-נאיף, שניהל מעדניה בסופיה, היה נשוי לאזרחית המדינה ולשניים היו שלושה ילדים.

לקריאה נוספת מוואלה! NEWS:
חשש לחציית גדר המערכת בעוטף עזה; התושבים הונחו להסתגר בבתיהם
הפסקת האש נכנסה לתוקף, אך לא בכל סוריה יניחו את הנשק
תוצאות ראשוניות מהבחירות באיראן: הישג למתונים, מפלה לשמרנים

תלמיד הישיבה אליהו עמדי שנרצח על ידי עמר א-נאיף. באדיבות המשפחה
תלמיד הישיבה שנרצח על ידי א-נאיף, אליהו עמדי/באדיבות המשפחה

אחותו של עמדי התייחסה למותו של א-נאיף בריאיון לערוץ 1 ואמרה כי היא מאמינה שישראל היא האחראית לכך. "מי שעשה זאת ראוי לשבחים", הוסיפה. עם זאת, גורם ישראלי מסר אתמול כי "אין לנו כל קשר לאירוע". משרד החוץ הוסיף: "ישראל אכן ביקשה את הסגרתו של זיאד, שהינו אסיר נמלט, אך את הידיעה על מותו למדנו מאמצעי התקשורת. אנו לומדים את הפרטים".

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר כי נפתחה חקירה סביב נסיבות הרצח ויו"ר הרשות אבו מאזן גינה בתוקף את ה"פשע המתועב". בהודעה שפרסמה החזית העממית האשים הארגון את המוסד בהתנקשות בא-נאיף. עורך דינו אמר לאחרונה כי הבקשה להסגרתו של מרשו נובעת ממניעים פוליטיים וכי הוא עונה כדי שיודה ברצח של תלמיד הישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האירוע - ברקע ביקורו של ראש ממשלת בולגריה בישראל

האירוע מגיע ברקע חזרתו לבולגריה של ראש הממשלה בויקו בוריסוב לאחר ביקור בישראל, שבמהלכו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין, כמו גם עם בכירים ברשות הפלסטינית. בוריסוב אמר כי נושא הסגרתו של א-נאיף עלה בפגישות עם שני הצדדים. "אמרתי לשני הצדדים כי בולגריה מכבדת את החוק ותעקוב אחר ההליכים המשפטיים בנושא", ציין אתמול בפני עיתונאים בפרלמנט של מדינתו.

לפי רשת אל-ג'זירה, ב-15 בדצמבר ביקשה שגרירות ישראל בסופיה מממשלת בולגריה להסגיר את א-נאיף. בתגובה, משטרת בולגריה נתנה לו אולטימטום של 72 שעות, אך הוא סירב לעזוב את מתחם השגרירות בסופיה. אחיו של הנרצח, חמזה א-נאיף, ישב גם הוא בכלא בישראל. ב-2011 שוחרר בעסקת שליט לאחר 26 שנים - וגורש מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully