וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריצת דרך לשכנות": נערים יהודים וערבים סוללים יחד שביל בצפון

27.2.2016 / 11:22

השביל שנסלל במסגרת פרויקט "נעים ביחד" יחבר בין בני נוער ממגדל העמק, יפיע ויישובים נוספים באזור, שגרים בשכנות אך לא נפגשו מעולם. "מעולם לא הייתה לי אינטראקציה עם צעירים ערבים, אבל לא היו לי חששות", סיפר אחד הנערים

פריצת שביל בין מגדל העמק, יפיע, נצרת, נצרת עילית והמועצה האזורית עמק יזרעאל 26 פברואר 2016. שותפות גליל-מרכזי, ספק 500
למסלול שהוקם חשיבות חברתית: מחבר בין בני נוער שכנים שלא הכירו עד כה/ספק 500, שותפות גליל-מרכזי

בנוף הפורח של יער כפר החורש שבעמק יזרעאל התקבצה בשבוע שעבר קבוצת נערים לעבודה משותפת לפילוס שביל. חלקם סיקלו אבנים ואחרים אחזו בטוריות תוך שהם מקימים מסלול אופניים והליכה שיצטרפו למסלולים דומים בצפון הארץ. אלא שבשונה ממסלולים אחרים, השביל המדובר נחשב פורץ דרך מאחר שהוא מחבר בין בני נוער שכנים שלא הכירו אחד את השני עד היום, על אף שהם גרים זה ליד זה.

בני הנוער העובדים הם יהודים וערבים והמגיעים ממגדל העמק ומיפיע, בהתאמה. המיזם שבמסגרתו הם פועלים נועד להקמת מסלול מעגלי באורך של כ-50 קילומטרים, שיעבור במגדל העמק, ביפיע, בנצרת, בנצרת עילית ובתחום המעוצה האזורית עמק יזרעאל.

עוד בוואלה! NEWS:
"רצועת הביטחון" של חמאס: כך ארגון הטרור וצה"ל נערכים לעימות הבא
"אל תרים עליי את הקול": תכנית החומש שמסעירה את הממשלה
פעילי להט"ב בולטים נגד ח"כ אוחנה: "הרוויח את הביקורת ביושר"

פריצת שביל בין מגדל העמק, יפיע, נצרת, נצרת עילית והמועצה האזורית עמק יזרעאל 26 פברואר 2016. שותפות גליל-מרכזי, ספק 500
"במציאות אין כל פלטפורמות למפגשים האלה"/ספק 500, שותפות גליל-מרכזי

מי שהגה את המיזם הוא מייקל מנסקי, מתנדב בפרויקט "שותפות גליל מרכזי" של הסוכנות היהודית, המקיים שותפות בין שלוש קהילות יהודיות במדינת מישיגן שבארצות הברית ושלוש קהילות באזור הגליל המרכזי בישראל - מגדל העמק, נצרת עילית והמועצה האזורית עמק יזרעאל.

"מייקל ביקש לחבר את חמש הרשויות השכנות – יהודיות וערביות – לשביל אחד שמשותף לכולן", סיפרה עינת רפאלי, מנהלת תחום הנוער בשותפות. "במציאות חיינו אין כל פלטפורמות למפגשים האלה, לא בין עמק יזרעאל לנצרת עילית ומגדל העמק ולא בין בני נוער יהודים וערבים. זה לא קורה ביומיום, במסגרות הרגילות. אחת המטרות של השותפות היא לפתוח את הראש להיכרות עם דברים אחרים ושונים. זה מתבטא במפגשים שונים, דוגמת נסיעה למחנה במישיגן שבו יוכלו לפגוש בשבת רבה רפורמית ששרה תפילה בשבת בבוקר. בישראל הם לא יפגשו את זה ככה. הרצון שלנו הוא שהם ירחיבו אופקים ויפתחו חשיבה ביקורתית".

רפאלי הוסיפה כי "בני הנוער שביקשו להשתתף בפרויקט סלילת השביל, הם כאלו שמראש מגיעים עם רצון להכיר זה את זה ולהיפתח לדברים אחרים. הם מאוד התלהבו מהיוזמה. צריך לזכור שבצפון יש אווירה מעט שונה – יותר של חיים בשכנות, חיים ביחד בין החברות, היהודית והערבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פריצת שביל בין מגדל העמק, יפיע, נצרת, נצרת עילית והמועצה האזורית עמק יזרעאל 26 פברואר 2016. שותפות גליל-מרכזי, ספק 500
"מעודדים שיח שישמעו בו דעות שונות"/ספק 500, שותפות גליל-מרכזי

הנערים והנערות לוקחים חלק בפרויקט, ששמו "נעים ביחד", כחלק ממיזם לתרומה בקהילה, ועושים זאת בזמנם החופשי ובהתנדבות. תחילת פרויקט השביל הייתה בהיכרות בין בני הנוער, תלמידי כיתות י', שגרים דקות ספורות זה מזה אך לא נפגשים אף פעם. תחילה, נערכו בין הנערים מפגשים חברתיים שכללו שיחות ומשחקים. לדברי רפאלי, "כל נער מגיע מבית שונה ומסביבה אחרת, ואנחנו מעודדים שיח שישמעו בו דעות שונות".

היא הוסיפה כי "בשיח הזה נוצר משהו אחר ופתיחות. היה להם חשוב מאוד להכיר אחד את השני והחלו להיווצר ביניהם קשרים. אני מקווה שהם יפגשו זה את זה ביישובים שלהם ויהיו קשרים שימשיכו. נוצר כאן מעגל היכרות חדש שהוא רכיב נוסף בבניית קהילות חזקות ביישובים וקהילה אזורית חזקה".

"מדובר במיזם כייפי", סיפר עידו בן חיים, תלמיד כיתה י' בבית הספר אורט רוגוזין שבמגדל העמק. "היה מאוד נחמד להכיר את הצעירים מיפיע. מעולם לא הייתה לי אינטראקציה עם צעירים ערבים, אבל לא היו לי חששות, להיפך, היה לי ממש כיף איתם ועם החברים מהשותפות".

פריצת השביל נמצאת בתחילתה ותעשה במקטעים שונים. היא צפויה להימשך כמה שנים, עד להשלמת הטבעת המתוכננת כולה. לדברי אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק, "מנהיגות נוער 'גליל מרכזי' הינה מנהיגות איכותית וערכית המיישמת, הלכה למעשה, את מדיניות ראשי הרשויות לחיים בשכנות טובה ודו-קיום, המבוססת על ערכים יהודיים של כבוד האדם וערך 'האחר הוא אני'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully